Subaru Crosstrek and XV Forums banner

[OPGELOST] Plotseling BRANDWAARSCHUWINGSLAMPJES allemaal tegelijk aan en geen schakelen met de peddels

167K views 41 replies 28 participants last post by  calvinlcarter  
#1 · (Edited by Moderator)
Nadat ik mijn Crosstrek 2013 CVT Premium in "Park" had gezet op een bijna vlakke plek, de parkeerrem had aangetrokken en even was uitgestapt terwijl de motor liep, keerde ik terug naar de bestuurdersstoel, liet de parkeerrem los en begon weer te rijden. Plotseling gingen de volgende waarschuwingslampjes tegelijkertijd branden:
  • CHECK ENGINE
  • AT OIL TEMP (knippert; niet altijd aan)
  • CRUISE CONTROL (klokachtig symbool knippert)
  • HILL ASSIST (d.w.z. waarschuwingslampje brandt en geeft aan dat de Hill Assist daadwerkelijk UIT staat)
  • VDC (Vehicle Dynamic Control)
  • ABS

Samen met deze waarschuwingslampjes die aan bleven, stopten de schakelflippers met functioneren, zowel omhoog als omlaag schakelen, de L/M-transmissie-instelling wordt niet geactiveerd, de cruise control springt niet aan en vermoedelijk werkt het ABS-systeem ook niet.

Hill Assist springt zeker niet zoals gewoonlijk aan, noch bergopwaarts, noch bergafwaarts op onze steile oprit.

MAAR normale acceleratie, normaal remmen, normaal schakelen - P, R, N, D - en de parkeerrem WERKEN ALLEMAAL PRIMA; hoewel er een lichte weerstand lijkt te zijn tijdens het rijden. Ik ben niet zeker.

OPMERKINGEN:

Ik heb de VDC "activeringsreset" geprobeerd, waardoor het waarschuwingslampje van Hill Assist slechts een paar momenten uitging.

Bij het lezen van de handleiding lijken sommige combinaties van waarschuwingslampjes te wijzen op een "motor emissie" probleem. Maar niets past precies bij dit beeld.

Tijdens het rijden is het temperatuurwaarschuwingslampje NIET AAN en geeft het geen oververhitte motor aan.

Onze Crosstrek heeft meer dan 122.000 mijl. We hebben net twee recente terugroepacties afgehandeld - terugroepactie van de klepveer en terugroepactie van de defecte remlichtschakelaar/ABS/VDC - bij een Subaru-dealer een paar maanden geleden. De PCV is ook vervangen, wat het overmatige olieverbruik lijkt te hebben gestopt.

Moet onze Crosstrek gewoon een soort computerreset hebben? Kan een lokale Subaru/onafhankelijke (niet-dealer) monteur deze situatie beoordelen en oplossen (of resetten)? De dichtstbijzijnde dealer in onze landelijke omgeving is meer dan twee uur rijden! Het regelen en voltooien van die twee terugroepacties vereiste veel tijd, het regelen van een autolening, reiskosten en ongemak. Ik hoop dat het probleem gewoon een computerstoring of reset is en iets dat niet duur is om te repareren.

Hulp aub!... met alle inzichten die u mogelijk heeft. We zullen de Crosstrek op dit moment niet besturen, behalve naar een monteur.

Bedankt voor uw tijd en aandacht... zeer gewaardeerd.

#2 ·
Om verder te gaan... heb nog steeds niet met mijn auto gereden, behalve korte afstanden, maar moet hem nu snel repareren (of corrigeren)... Zal binnenkort SOA bellen. Ik vraag me gewoon af of iemand in dit forum denkt dat de dealer de terugroepactie voor de remlichten verknald zou kunnen hebben (of, kleine kans, helemaal niets heeft gedaan)?... wat resulteert in mijn huidige technische probleem? Ik heb onlangs een paar negatieve beoordelingen gelezen over de dealer die de terugroepacties op mijn Crosstrek heeft uitgevoerd.

#4 ·
Het kan zijn dat je een slechte batterij hebt die niet volledig oplaadt. Ik heb het nog niet meegemaakt met een Crosstrek, maar ik weet dat de nieuwere Honda CRV's allerlei ongerelateerde alarmen geven als de batterij begint te falen. Het feit dat de motor nog steeds start, betekent NIET dat de batterij in orde is.

Niet veel rijden zou de situatie verergeren. Een loodzuuraccu in rust mag nooit onder de 12,2 volt komen, omdat de platen in de cellen voortijdig beginnen te sulfateren. Controleer de accuspanning met een digitale voltmeter met de motor uit en zonder belasting op de accu. Hier is een tabel die een gids geeft voor de conditie van de accu:

Image

#5 ·
Je zou een slechte batterij kunnen hebben die niet volledig oplaadt. Ik heb het niet meegemaakt met een Crosstrek, maar ik weet dat de nieuwere Honda CRV's allerlei ongerelateerde alarmen geven als de batterij begint te falen. Het feit dat de motor nog steeds start, betekent NIET dat de batterij in orde is.

Niet veel rijden zou de situatie verergeren. Een loodzuuraccu in rust mag nooit onder de 12,2 volt komen, omdat de platen in de cellen voortijdig beginnen te sulfateren. Controleer de accuspanning met een digitale voltmeter met de motor uit en zonder belasting op de accu. Hier is een tabel die een gids geeft voor de conditie van de accu:
Klopt, hoewel ik het erg moeilijk vond om onze OEM-accu boven de 12,2 V te houden bij normaal rijden. Ik heb veel geëxperimenteerd om een dashcam in parkeermodus te laten werken. Uiteindelijk heb ik hem vervangen door een AGM en die hebben een iets ander laadprofiel:

299653

Toch de moeite waard om te onderzoeken...

#7 ·
Bedankt voor de suggesties. We hebben vastgesteld dat onze accu in goede staat verkeert.

Onze lokale monteur stelde de volgende codes vast: P700 (generieke transmissiebesturing - MIL-verzoek); C1431 (TCM-fout); C1422 (VDC-onderbreking voor "Motorcomfort");
**MEEST RELEVANTE code: C2763 (Lock Up Duty Solenoid Circuit High; andere solenoĂŻde problemen).
Aanduidingen: kleplichaam en/of TCM (transmissiebesturingsmodule) probleem.
Hij zei dat de dealer reparaties moest uitvoeren of codes moest "flashen"/resetten.
Alle bovengenoemde lampjes en storingen gebeurden omdat de Crosstrek in de "veilige modus" ging om ons te dwingen naar de dealer/reparatiewerkplaats te gaan, hoewel een knipperend CEL-lampje nog ernstiger zou zijn - de onze knipperde niet.

Belde SOA en zei dat ik me zorgen maakte of deze codes een veelvoorkomend probleem aangaven als gevolg van de twee terugroepacties - remlichtschakelaar en vervanging van klepveren. SOA bood $400 sleepkosten aan naar een Subaru-dealer om het uit te zoeken - 2 uur verderop. Belde de dealer voor een afspraak en ontdekte ook dat SOA waarschijnlijk zou aarzelen over de reparatiekosten omdat CVT-gerelateerde reparaties (uitgebreide garantie) binnen 100.000+ mijl of voor 2023 zouden moeten plaatsvinden. Onze XV heeft meer dan 122K. De Subaru-dealer zei dat als de codes correct waren, het kleplichaam vervangen moest worden (niets te maken met terugroepacties) en dat het ongeveer $1300 zou kosten, inclusief $175 diagnose. Ze zouden de auto twee tot drie dagen houden en een leenauto zou $30/dag kosten. Ik was van plan om SOA te vragen de leenautokosten te dekken. De dealer zei ook dat de manager zou vragen om dekking van de reparatiekosten, maar het was twijfelachtig of SOA dat zou dekken.

We besloten om een paar importmonteurs dichter bij ons te onderzoeken. Vond een monteur/NAPA-reparatiewerkplaats op een half uur rijden die dezelfde codes diagnosticeerde voor $150. Vervolgens repareerde en verving hij het kapotte kleplichaam en de bijbehorende solenoïden met een originele Subaru-kit besteld bij de bovengenoemde Subaru-dealer... Een vierdelig systeem zoals ik het begrijp. De NAPA-reparatiegarantie van twee jaar omvat de officiële Subaru-garantie voor hun klepkit. De NAPA-werkplaats vond dat dit probleem een veelvoorkomend Subaru-probleem is omdat de dealer minstens vier kits op voorraad had.

Subaru-klepkit ongeveer $800+ plus andere onderdelen. Berekend $1118 plus $150 diagnose = totaal ongeveer $1270.
Dus geen grote besparingen ten opzichte van de dealer, maar tijd bespaard door geen sleepdienst, een leenauto en heen en weer te hoeven voor reparatie op twee uur afstand. Ik weet ook niet zeker of SOA had geholpen met de kosten van een leenauto of reparatie/onderdelen, dus besloot ik het lokaal te regelen... Auw. Tijd en (on)gemak is geld. We namen ook het berekende risico om 35 mijl naar de reparatiewerkplaats te rijden, niet te slepen.

Alles werkt nu geweldig en weer normaal.

Ik hoop dat dit sommigen van jullie helpt. Als je auto minder dan 100.000 mijl heeft en deze problemen heeft, laat hem dan voor 2023 repareren en er is een kans dat SOA betaalt voor eventuele CVT-probleemreparaties.

#11 ·
Bedankt voor de suggesties. We hebben vastgesteld dat onze batterij in goede staat verkeert.

Onze lokale monteur stelde vast dat de codes P700 (algemene transmissiebesturing - MIL-verzoek) waren; C1431 (TCM-fout); C1422 (VDC-onderbreking voor "Motorcomfort");
**MEEST RELEVANTE code: C2763 (Lock Up Duty Solenoid Circuit High; andere solenoĂŻde problemen).
Aanduidingen: klephuis en/of TCM (transmissiebesturingsmodule) probleem.
Hij zei dat de dealer reparaties moest uitvoeren of codes moest "flashen"/resetten.)
Al de bovengenoemde lampjes en storingen gebeurden omdat de Crosstrek in de "veilige modus" ging om ons te dwingen naar de dealer/reparatiewerkplaats te gaan, hoewel een knipperend CEL-lampje nog ernstiger zou zijn - de onze knipperde niet.

Belde SOA en zei dat ik me zorgen maakte of deze codes een veelvoorkomend probleem aangaven als gevolg van de twee terugroepacties - remlichtschakelaar en vervanging van klepveren. SOA bood $400 sleepkosten aan naar een Subaru-dealer om het uit te zoeken - 2 uur verderop. Belde de dealer voor een afspraak en ontdekte ook dat SOA waarschijnlijk zou afketsen op de reparatiekosten omdat CVT-gerelateerde reparaties (verlengde garantie) binnen 100.000+ mijl of voor 2023 moesten plaatsvinden. Onze XV heeft meer dan 122K. De Subaru-dealer zei dat als de codes correct waren, het klephuis vervangen moest worden (niets te maken met terugroepacties) en dat het ongeveer $1300 zou kosten, inclusief $175 diagnose. Ze zouden de auto twee tot drie dagen houden en een leenauto zou $30/dag kosten. Ik was van plan om SOA te vragen de kosten van de leenauto te dekken. De dealer zei ook dat de manager zou vragen om dekking van de reparatiekosten, maar het was twijfelachtig of SOA dit zou dekken.

We besloten om een paar importmonteurs dichter bij ons te onderzoeken. Vond een monteur/NAPA-reparatiewerkplaats op een half uur afstand die dezelfde codes diagnosticeerde voor $150. Vervolgens repareerde en verving hij het kapotte klephuis en de bijbehorende solenoïden met een originele Subaru-kit besteld bij de bovengenoemde Subaru-dealer... Een systeem van vier delen, voor zover ik begrijp. De tweejarige reparatiegarantie van NAPA omvat de officiële Subaru-garantie voor hun klepkit. De NAPA-werkplaats vond dat dit probleem een veelvoorkomend Subaru-probleem is, omdat de dealer minstens vier kits op voorraad had.

Subaru klepkit ongeveer $800+ plus andere onderdelen. Berekend $1118 plus $150 diagnose = totaal ongeveer $1270.
Dus geen grote besparing ten opzichte van de dealer, maar tijd bespaard door geen sleepdienst, een leenauto en heen en weer te hoeven voor reparatie op twee uur afstand. Ik weet ook niet zeker of SOA had geholpen met de kosten van de leenauto of de reparatie/onderdelen, dus besloot ik het lokaal uit eigen zak te betalen... Auw. Tijd en (on)gemak is geld. We namen ook het berekende risico om 35 mijl naar de reparatiewerkplaats te rijden, niet te slepen.

Alles werkt nu geweldig en weer normaal.

Ik hoop dat dit sommigen van jullie helpt. Als je auto minder dan 100.000 mijl heeft en deze problemen heeft, laat hem dan voor 2023 repareren en er is een kans dat SOA betaalt voor elke CVT-probleemreparatie.
Hoi, als je zegt dat het voor 2023 gerepareerd moet worden, betekent dit dan dat CVT-reparaties nog steeds gedekt zijn, zelfs als je buiten de standaardgarantie valt?>... cheers

#8 ·
Ik weet dat deze post gedateerd is, maar ik hoop dat mijn situatie iemand kan helpen. Ik heb een Forester uit 2014 met 133.000 mijl. Kreeg onlangs het kerstboomdashboard van AT-olietemperatuur, heuvelassistentie, ABS, tractiecontrole. Eerst met tussenpozen, daarna consistent. Als de lichten aan waren en ik met een willekeurige snelheid reed, daalde het toerental naar 1000 als de voet van het gaspedaal werd gehaald. Verder reed hij prima, de auto is altijd al schokkerig geweest sinds we hem een jaar geleden kregen.
Na het aansluiten van mijn Autel-scanner stond er 1 code in de transmissie voor de solenoĂŻde waarde hoog. Ik wist dat het de klepbehuizing was na wat snel onderzoek. Ik ontdekte dat Subaru de garantie tot 100.000 had verlengd.
Ik ging naar mijn lokale dealer voor een officiële diagnose en documentatie. Ze zeiden dat er natuurlijk een klepbehuizing nodig was voor $1500 plus arbeid plus nieuwe vloeistof voor $250.
Ik antwoordde: “Dus Subaru gaat hier niets mee doen?”
Dealer: “Nee, en je zit ruim boven de 100.000, dus ik kan niets doen, maar je kunt contact opnemen met Subaru en kijken of ze je willen helpen.”
Ze waren ook bezig met de terugroepactie voor de achterveer, dus 20 minuten later kwam de serviceadviseur naar buiten en zei dat ze nieuws had.
Ze zei dat ze haar manager contact had laten opnemen met hun regionale vertegenwoordiger bij Subaru of America en dat hij ermee instemde de reparatie volledig te dekken omdat het zo'n veelvoorkomend probleem is. De enige voorwaarde was dat hij een vloeistofwissel aanvraagde die ik moest dekken omdat het als een normaal onderhoudsitem wordt beschouwd.
Uiteindelijk betaalde ik $262 uit de deur met nieuwe vloeistof, klepbehuizing, achterveren.
Ik hoop dat deze informatie iemand helpt, bedankt. Als iemand nieuwsgierig is, ik woon in RI en de dealer was Balise Subaru

#9 · (Edited)
@Joepi Bedankt voor het geweldige verhaal over SOA-ondersteuning! Onlangs heb ik ook weer contact opgenomen met Subaru of America na mijn laatste bericht waarin ik beschreef hoe we eindelijk onze Valve Body-situatie hebben opgelost. Maanden later dacht ik dat het geen kwaad kon om door te zetten en de "SOA Advocate" die eerder met mij had gecommuniceerd te vragen of SOA bereid zou zijn financieel bij te dragen aan de reparatie van de Valve Body, ook al was ik niet naar een officiële Subaru-dealer gegaan en ook al had onze Crosstrek meer dan 100.000 mijl gereden; ook gezien het feit dat de NAPA-monteur het officiële Subaru-onderdeel/Valve Body had besteld; plus, uiteindelijk heb ik SOA de $400 bespaard die ze hadden aangeboden om het naar de dealer te slepen, een paar honderd mijl verderop.

Lang verhaal kort (en een geweldige afsluiter!): SOA stemde er via mijn toegewezen "advocaat" mee in om mij $750,00 te vergoeden voor de reparatie van de Valve Body*... in feite de kosten van het onderdeel. De advocaat zei dat ze steun wilde bieden voor de ervaring die we moesten doorstaan en hopelijk bijdragen aan de voortdurende loyaliteit aan het merk Subaru.

* We werden gevraagd om fotokopieën van onze reparatie-offerte en factuur van de monteur in te dienen; ook heb ik vrijwillig een foto toegevoegd van de
barcode van de nieuwe Subaru Valve Body-doos, die het oude defecte onderdeel bevatte, waarvan we hadden verzocht om het terug te sturen.

Inderdaad, we zullen in de toekomst overwegen een Forester te kopen.

Liefde... Is wat een Subaru maakt!

#15 ·
Ik heb hierover met Subaru Canada gesproken. De meeste servicebulletins die door SOA zijn uitgegeven, zijn van toepassing in Canada, maar niet per se allemaal.
Vraag uw dealer naar de betreffende TSB en zij kunnen het u vertellen.
Waardeer je antwoord, maat. Zeer vitale informatie.
Mijn Crosstrek-waarschuwingslampje verscheen net toen ik het rempedaal te ver indrukte, misschien terwijl ik de helling achteruit afreed. Mijn motor sloeg halverwege de helling af en de lichten gingen aan. Hill Start Assist, tractiecontrole, ABS en motorwaarschuwingslampje.
Op een gegeven moment waren mijn infotainment, interieurverlichting, centrale vergrendeling ook weg, maar ik heb het kunnen oplossen.
Met de lichten AAN probeerde ik de auto vooruit te bewegen en voelde ik dat de voorwielen sleepten/tractie verloren. En toen begon het AT temp-lampje te flikkeren.
De auto rijdt nog steeds, maar het voelde zwaar en paranoĂŻde met het rode AT-lampje dat knipperde. Schakelt nog steeds OK, geen problemen

Hopelijk is het probleem van mijn auto slechts klein, misschien een defecte BLS- of ABS/tractiecontrolesensor/schakelaar.
Ik geloof dat ABS is gekoppeld aan tractiecontrole of vice versa, wat betekent dat als er een defect is, de andere uitvalt
Als de remmen slepen, treedt er mogelijk oververhitting van de AT op

Het ergste komt tot het ergste, als de mijne hetzelfde is als die van jou, zal ik met de dealer over het Subaru Service Bulletin praten en kijken wat ze zullen zeggen
Hopelijk is Australië gedekt.
Ik zal je op de hoogte houden, maat. ook voor de info voor de andere leden

Mijn auto heeft pas 54.749 km... miste de afgelopen 5 1/2 jaar geen slag
alleen dit...zo simpel als langzaam achteruit de helling afrijden

#22 ·
W0w dus advies over wat ik moet zeggen tegen SOA als ik bel ..?? Ik heb net mijn VVT's x 4 vervangen en krijg nu alle waarschuwingslampjes aan - heuvelassistentie - motorlampje - enz. enz. .. 168k 2015 xv limited met zicht .. had remlichtschakelaar vervangen via terugroepactie bij de dealer vorig jaar of twee jaar geleden.. gedraagt zich weer als hetzelfde probleem. Dus na het vervangen van VVT - codes geven aan dat ik mijn ECM opnieuw moet programmeren of vervangen .. dus ik belde de lokale Subaru-winkel en vroeg het, en ze beweren dat ik het moet vervangen en iets anders moet doen om het te synchroniseren, anders start het ook niet .. de verwachte kosten worden me in rekening gebracht omdat ze nog niet hebben teruggebeld.. Ik denk ook dat ik mogelijk nieuwe afdichtingen nodig heb omdat er olie in mijn verdomde overlooptank komt .. wtf .? uhgg .. wat nog meer ..hmm codes tonen p0016 p0024 p00B p00D p0014, niet altijd hetzelfde, hoewel sommige persistent zijn.. maar ze lijken allemaal betrekking te hebben op VVT en zeggen dat VVT moet worden gerepareerd/vervangen - wat ik al heb gedaan .. dus ik hoopte op het flashen van ECM, maar nu blijkbaar niet .:/ want nu krijg ik nokkenascodes — Ik sta op het punt om deze auto gewoon te dumpen ..:/ wil ik niet Maar ik ga ook niet zo diep in de problemen komen als ik die $ kan gebruiken voor een aanbetaling op een nieuwe Ram-truck of Wrangler of zoiets .. ik zit vast.

#24 ·
Het spijt me te horen van het frustrerende einde van je leuke dag, maar ik ben blij dat het allemaal goed voor je is uitgepakt. En blij om te horen over je ervaring met Gold Rush Auburn - dat is mijn dealer en ik heb me afgevraagd hoe de serviceafdeling zou zijn als ik het nodig heb.

#26 ·
HĂ© maat, na het ervaren van vergelijkbare problemen als jij.
(ABS, heuvelassistentie, tractiecontrole, bij olietemperatuur, emissie en cruise control, de auto springt bij het accelereren boven de 20 km/u)
Ik kreeg advies van de monteur, hij scande de auto met een kleine systeemchecker en er kwamen een aantal codes uit. Mij is verteld dat het mogelijk de transmissie is en dat deze naar de dealer moet worden gebracht zodat ze het kunnen uitzoeken.

Mijn offerte is meer dan de auto waard is, ik ben hier financieel niet klaar voor en ik wil de auto ook niet verkopen, aangezien ik hem momenteel afbetaal.

Ik overweeg om mijn auto naar een andere monteur te brengen voor een second opinion, omdat ik het gevoel heb dat de transmissie misschien niet het antwoord is.

Help alsjeblieft!!

#27 ·
Nadat ik mijn Crosstrek 2013 CVT Premium in "Park" had gezet op een bijna vlakke plek, de parkeerrem had aangetrokken en even was uitgestapt met de motor aan, keerde ik terug naar de bestuurdersstoel, maakte de parkeerrem los en begon weer te rijden. Plotseling gingen de volgende waarschuwingslampjes tegelijkertijd branden:
  • MOTOR CONTROLEREN
  • AT OIL TEMP (knippert; niet altijd aan)
  • CRUISE CONTROL (klokachtig symbool knippert)
  • HILL ASSIST (d.w.z. waarschuwingslampje brandt en geeft aan dat de Hill Assist daadwerkelijk UIT staat)
  • VDC (Vehicle Dynamic Control)
  • ABS

Samen met deze waarschuwingslampjes die aan bleven, stopten de schakelflippers met activeren, zowel omhoog als omlaag schakelen, de L/M-transmissie-instelling wordt niet geactiveerd, Cruise Control treedt niet in werking en vermoedelijk werkt het ABS-systeem ook niet.

Hill Assist treedt zeker niet in werking zoals gewoonlijk, noch bergop, noch bergafwaarts op onze steile oprit.

MAAR normale acceleratie, normaal remmen, normaal schakelen - P, R, N, D - en parkeerrem WERKEN ALLEMAAL PRIMA; hoewel er een lichte weerstand lijkt te zijn tijdens het rijden. Ik ben niet zeker.

OPMERKINGEN:

Ik probeerde de VDC "activeringsreset", die het waarschuwingslampje van Hill Assist slechts een paar momenten uitschakelde.

Bij het lezen van de handleiding lijken sommige combinaties van waarschuwingslampjes te wijzen op een "motor emissie" probleem. Maar niets past precies bij deze rekening.

Tijdens het rijden is het temperatuurwaarschuwingslampje NIET AAN en geeft het geen oververhitte motor aan.

Onze Crosstrek heeft meer dan 122.000 mijl. We hebben net twee recente terugroepacties afgehandeld - terugroepactie van de klepveer en terugroepactie van de defecte remlichtschakelaar/ABS/VDC - bij een Subaru-dealer een paar maanden geleden. De PCV is ook vervangen, wat het overmatige olieverbruik lijkt te hebben gestopt.

Heeft onze Crosstrek gewoon een soort computerreset nodig? Kan een lokale Subaru/onafhankelijke (niet-dealer) monteur deze situatie beoordelen en oplossen (of resetten)? De dichtstbijzijnde dealer in onze landelijke omgeving is op meer dan twee uur rijden! Het regelen en voltooien van die twee terugroepacties kostte veel tijd, autoleenregeling, reiskosten en ongemak. Ik hoop dat het probleem gewoon een computerstoring of reset is, en iets dat niet duur is om te repareren.

Hulp aub!... met alle inzichten die u misschien heeft. We zullen de Crosstrek op dit moment niet besturen, behalve naar een monteur.

Bedankt voor uw tijd en aandacht... zeer gewaardeerd.
De auto van mijn vrouw had dezelfde waarschuwingslampjes, behalve het motorlampje. Ik heb hem aangesloten op een codelezer en hij gooide een 1431-code. Na veel onderzoek leek het te wijzen op een klephuis (2.000 dollar vervangingskosten) of een remlichtdrukschakelaar (35 dollar onderdeel). Besloten om eerst de drukschakelaar te proberen voordat ik hem naar een monteur bracht, hoewel ik bevestigde dat de remlichten werkten. 1/2 uur om te installeren, maar alle waarschuwingslampjes bleven branden. Geen problemen met de auto, behalve dat de schakelflippers en cruise control niet werkten. Van plan om hem maandag naar een monteur te brengen, maar moest mijn dochter in het weekend 60 mijl verderop verhuizen. Onderweg naar huis hoorde ik een piep en gingen de waarschuwingslampjes uit! Ik herinner me dat ik ergens las dat het soms even duurt voordat waarschuwingslampjes wissen, dus ik ben blij dat ik hem niet naar een monteur heb gebracht, omdat het waarschijnlijk 2.000 dollar zou hebben gekost voor een klephuisvervanging. Zag veel artikelen over het eerst vervangen van de remdrukschakelaar, waardoor het lampje niet uitging, dus nam ik aan dat het het klephuis was en liet het door een monteur vervangen. Vraag me af of het gewoon een paar mijl nodig had om te wissen. Ik hoop dat dit anderen helpt om deze fout niet te maken.

#42 ·
De auto van mijn vrouw had dezelfde waarschuwingslampjes, behalve het motorlampje. Ik heb hem aangesloten op een codelezer en hij gooide een 1431-code. Na veel onderzoek leek het te wijzen op een kleplichaam ($ 2.000 vervangingskosten) of een remlichtdrukschakelaar ($ 35 onderdeel). Besloten om eerst de drukschakelaar te proberen voordat ik hem naar een monteur bracht, hoewel de remlichten werkten. 1/2 uur om te installeren, maar alle waarschuwingslampjes brandden nog steeds. Geen problemen met de auto, behalve de schakelflippers en de cruise control die niet werkten. Van plan om hem maandag naar een monteur te brengen, maar moest mijn dochter in het weekend 60 mijl verderop verhuizen. Op de terugweg hoorde ik een piep en de waarschuwingslampjes gingen uit! Ik herinner me dat ik ergens las dat het soms even duurt voordat de waarschuwingslampjes verdwijnen, dus ik ben blij dat ik hem niet naar een monteur heb gebracht, want het zou waarschijnlijk $ 2.000 hebben gekost voor een kleplichaamvervanging. Zag veel artikelen over het eerst vervangen van de remdrukschakelaar, waardoor het lampje niet uitging, dus ging ervan uit dat het het kleplichaam was en liet het door een monteur vervangen. Vraag me af of het gewoon een paar kilometer nodig had om te wissen. Ik hoop dat dit anderen helpt om deze fout niet te maken.
De auto van mijn vrouw (2017 crosstrek) doet hetzelfde... heeft de ABS, Hill-lamp, enz. aan en de auto komt niet uit de parkeerstand... start prima, maar komt gewoon niet uit de parkeerstand en kan daarom niet gaan. Ik ga de remschakelaar vervangen en kijken wat er gebeurt. Ik zal het resultaat opvolgen.

#28 ·
Ik ben blij dat deze thread bestaat, het is enorm behulpzaam geweest, dus bedankt. Ik heb me het hoofd gebroken over precies hetzelfde probleem met mijn 2013 XV Crosstrek (120k mijl). Ik dacht dat het probleem oorspronkelijk te maken had met mijn batterij (die leeg was, overbrugd moest worden en daarna opnieuw werd opgeladen) en/of warm weer toen de waarschuwingslampjes aangingen. Ik heb de oude batterij vervangen, waarvan ik dacht dat het probleem was opgelost, tot de waarschuwingslampjes na ongeveer 5 of 10 mijl rijden weer aangingen. Ik heb eindelijk precies dezelfde codes uitgelezen met een OBD Scanner P0700 & P2764. Ik heb het nog niet officieel laten diagnosticeren, maar ik ben er vrij zeker van dat het een solenoĂŻdeprobleem is en dat ik een kleplichaam moet vervangen.

#30 ·
Ik weet dat deze post gedateerd is, maar ik hoop dat mijn situatie iemand kan helpen. Ik heb een Forester uit 2014 met 133.000 mijl. Kreeg onlangs het kerstboomdashboard van AT-olietemperatuur, heuvelassistentie, ABS, tractiecontrole. Eerst intermitterend, daarna consistent. Als de lichten aan waren en ik met een bepaalde snelheid reed, daalde het toerental tot 1000 toen de voet van het gaspedaal werd gehaald. Verder reed hij prima, de auto is altijd al schokkerig geweest sinds we hem een jaar geleden kregen. Na het aansluiten van mijn Autel-scanner stond er 1 code in de transmissie voor de solenoïde waarde hoog. Ik wist dat het de klepbehuizing was na wat snel onderzoek. Ik ontdekte dat Subaru de garantie had verlengd tot 100k. Ging naar mijn lokale dealer voor een officiële diagnose en documentatie. Ze zeiden natuurlijk dat er een klepbehuizing nodig was, $1500 plus arbeid plus nieuwe vloeistof $250. Ik antwoordde: "Dus Subaru gaat hier niets mee doen?" Dealer: "Nee, en je zit ruim boven de 100k, dus ik kan niets doen, maar je kunt contact opnemen met Subaru en kijken of ze je willen helpen." Ze waren ook bezig met de terugroepactie voor de achterveer, dus 20 minuten later kwam de serviceadviseur naar buiten en zei dat ze nieuws had. Ze zei dat ze haar manager contact had laten opnemen met hun regionale vertegenwoordiger bij Subaru of America en hij stemde ermee in om de reparatie volledig te dekken omdat het zo'n veelvoorkomend probleem is. De enige voorwaarde was dat hij een vloeistofwissel aanvraagde die ik moest dekken omdat het als een normaal onderhoudsitem wordt beschouwd. Uiteindelijk betaalde ik $262 uit de deur met nieuwe vloeistof, klepbehuizing, achterveren. Ik hoop dat deze informatie iemand helpt, bedankt. Als iemand nieuwsgierig is, ik woon in RI en de dealer was Balise Subaru
HĂ©! Je bericht heeft me misschien zoveel geld bespaard! Heb letterlijk precies hetzelfde probleem met mijn auto op dit moment! Uit nieuwsgierigheid, hebben ze ooit vermeld waarom dit probleem zich voordoet?

#31 ·
Had dit probleem net, en snel naar deze thread gaan hielp me en bespaarde me enorm veel tijd. Ik heb een 2013, onder de 100k.

Alle lichten gingen aan, met het knipperende olietemperatuur lampje. Werd naar een dealer gesleept en kon ze vanaf het begin in deze richting wijzen.

Bevestigde de problemen en bevestigde dekking tot 100k. Bedankt aan iedereen die hier eerder heeft gepost.

#39 ·
Had dit probleem net, en snel naar deze thread gaan hielp me en bespaarde me een hoop tijd. Ik heb een 2013, onder de 100k.

Alle lichten gingen aan, met het knipperende olietemperatuurlicht. Werd naar een dealer gesleept en kon ze vanaf het begin in deze richting wijzen.

Bevestigde de problemen en bevestigde dekking tot 100k. Bedankt aan iedereen die hier eerder heeft gepost.
Hey Mobius, zat je nog binnen de 10 jaar? Ik heb een 2012 maar zit op 99.300 mijl, dus ik ga de dealer bellen, maar ik ben gewoon benieuwd of je dit ziet en reageert. Mijn cruise knippert, ABS en check engine branden, en als ik eenmaal rijd, schokt de auto als het ware en begint de AT Oil temp te knipperen. Ik denk dat het het CVT-probleem is dat hier vaak wordt besproken en misschien een O2-sensor(en) en wil echt niet meer dan een G uitgeven... wil de serviceafdeling van de dealer vermijden, maar het lijkt erop dat dit soort problemen beter voor hen zijn dan voor lokale monteurs? bedankt

#33 ·
Omdat dit draadje zo nuttig voor me was en me hielp een bezoek aan de monteur te vermijden, wat gegarandeerd zou eindigen met een rekening van niet minder dan 1.000 euro, deel ik mijn ervaring.

Ik rijd in een Subaru Impreza uit 2014 en plotseling begon mijn "at oil temp"-lampje te knipperen en gingen de lampjes voor mijn bergopwaarts rijden en ABS aan.

Hij heeft meer dan 100.000 mijl gereden en ik weet dat het een kwestie van tijd is voordat de transmissie begint te falen, maar ik heb een aantal van de oplossingen in dit draadje bekeken en ontdekte dat soms een defecte accu deze signalen kan activeren en ik vond witte poederophoping op een van de plus/min-polen. Ik schroefde hem los, tikte de witte cake-ophoping eraf en schroefde hem weer vast en sindsdien zijn de lampjes niet meer teruggekeerd. Morgen koop ik een nieuwe accu en hij zou het in ieder geval nog een tijdje moeten doen.

Bedankt allemaal voor jullie reacties en berichten, jullie zijn geweldig! Behalve voor de mensen die het gewoon "naar de dealer brachten en het werd gerepareerd", erg onbehulpzaam. Doei!

#35 ·
Heeft iemand dit probleem in verband gebracht met de defecte TCM? 2013 Crosstrek hier. Heb hem binnengebracht voor een probleem met de sleutel/vast in het contact (98.000 mijl) en hen verteld om te controleren op problemen met de TCM, omdat er een intermitterend klikgeluid van onder de versnellingspook kwam bij het naderen van stoplichten. Ze hebben mijn auto wekenlang gehad omdat ze maar één technicus hadden die de motor kon verwijderen om het sleutelprobleem op te lossen. Ik krijg hem terug en was zo blij dat ze een lijst met problemen hebben opgelost. Een jaar later - Dashboard licht op. Ik breng hem binnen - rijgedrag prima, behalve de geur van verbrande transmissieolie. Dezelfde man achter de balie. Hij heeft het probleem nooit genoteerd en ik kan niet verwachten dat hij het zich herinnert. Natuurlijk verschijnt er nu een code die TCM aangeeft. Beschaamd om te zeggen - mijn Grand Cherokee maakte hetzelfde geluid en ze hebben hem zonder aarzelen vervangen.

#36 ·
Ik heb sinds november 2022 problemen met mijn Forester uit 2014, waarbij alle lampjes aangaan - ABS, motorlampje, heuvelopwaartse assistentie, cruise control. Mijn lokale dealer heeft elke keer een groot aantal problemen verholpen. Eerst heb ik de A/F-sensor vervangen, de CVT-transmissie laten verwijderen, reinigen, drogen, opnieuw afdichten en een decarb, brandstofinjectiekit laten vernieuwen voor een duizelingwekkende $2217. Toen ging ik in februari 2023 terug voor dezelfde reeks lampjes en die keer hebben ze een nieuw uitlaatspruitstuk geĂŻnstalleerd en de pakkingen vervangen voor nog eens $865. De reeks lampjes ging in mei 2023 weer aan en die keer hebben ze alleen mijn software geĂĽpdatet (het had blijkbaar al de vorige keer dat ik er was moeten gebeuren). Daar werden geen kosten voor in rekening gebracht. De lampjes gingen de volgende maand (juni 2023) weer aan en die keer hebben ze mijn remlichtschakelaar afgesteld, omdat deze naar verluidt niet altijd contact maakte. De lampjes gingen in oktober 2023 weer aan en er werd aanbevolen om de luchtmassameter te vervangen (heb ik zelf vervangen). Deze maand ben ik teruggegaan voor dezelfde lampjes (plus het At Oil Temp-lampje) en kreeg ik te horen dat ik beide O2-sensoren, wiellagers en opnieuw afgedichte assen moest vervangen (omdat die mechanische problemen blijkbaar ook de motorlampjes konden laten branden) en betaalde $2400. Minder dan 75 mijl nadat ik mijn auto had opgehaald, ging dezelfde reeks lampjes weer aan (deze keer ging het At Oil Temp-lampje niet aan, alleen de heuvelopwaartse assistentie, ABS, motor, enz.), deed mijn auto iets raars waarbij het hele dashboard knipperde en daarna uitviel, ik bracht hem onmiddellijk weg en kreeg te horen dat de klepbehuizing van de transmissie vervangen moest worden. Ik bestelde het onderdeel en liet het doen (nog eens $2000), belde SOA maar ze zeiden dat ik te ver buiten de garantie van 10 jaar, 100.000 mijl zat om me te helpen. Mijn auto heeft 122.000 mijl. Ik heb mijn auto gisteren opgehaald en hij schokt een beetje. Vanmorgen knipperde het dashboard naar me en het voelde alsof hij uit zou vallen (ik kwam tot stilstand bij een stopbord). Wat zijn uw aanbevelingen?

#38 ·
Ik voeg een notitie toe voor een Forester uit 2017. Dit is al heel vaak gebeurd. Ik merkte dat iedereen in paniek raakt en wordt weggesleept/duizenden dollars aan versnellingsbakreparaties, enz. De kerstboom van lampjes is me ongeveer een half dozijn keer overkomen, van 50.000 tot 150.000 mijl. Misschien vindt niemand deze aanpak leuk, maar ik blijf gewoon doorrijden.... en raad eens wat er gebeurt over een paar dagen of een paar weken? ...de lampjes gaan uit en verschijnen pas weer na 15.000 mijl of meer en dan herhaalt dezelfde cyclus zich weer. Zeker, je hebt geen ABS en heuvelassistentie voor een korte tijd, maar verder lijkt het normaal te rijden, en voor mij zijn de Subaru-reparaties niet echt reparaties en alleen maar dure reparaties die er ook tijdelijk voor zorgen dat de lampjes uitgaan. Dat betekent dat ik 100.000 mijl of meer heb gereden, ook al had ik versnellingsbakreparaties nodig? Lijkt onwaarschijnlijk. Meer als een sensor die af en toe een foutmelding geeft.