Subaru Crosstrek and XV Forums banner
40K views 39 replies 14 participants last post by  s.rivers  
#1 ·
Is er een manier om Starlink uit te schakelen zonder naar een dealer te gaan of de service te annuleren?
Mijn ex en ik staan allebei op de lease, maar ik gebruik de auto dagelijks. Hij heeft de auto getraceerd, op afstand gestart, het alarm laten afgaan, hem op straat ontgrendeld, etc. Subaru doet niets omdat mijn ex op de lease staat en de politie kan niets doen omdat ze niet kunnen bewijzen dat hij het is…
Hij heeft lange tijd voor Subaru gewerkt en kent veel van de lokale dealers, dus ik voel me er niet prettig bij om naar een winkel te gaan.
Ik heb de Starlink-diensten 3 jaar gratis gekregen, dus ik kan de betalingen niet zomaar annuleren.
Ik lijk geen duidelijke instructies te hebben en weet niet veel van auto's. Het is een Crosstrek uit 2021. Bedankt!

#3 ·
Gezien het feit dat zijn naam op de papieren staat, denk ik niet dat er veel hoop is. Ik begrijp dat de enige zekere manier om al die dingen uit te schakelen, is om de telematica-module te verwijderen ... en dat vereist het tijdelijk verwijderen van de audio-hoofdeenheid en vervolgens het repareren van enkele draden. En aangezien het een leaseauto is, is dat waarschijnlijk geen goed idee.

Tijd om een nieuwe Subaru te kopen, denk ik.

#27 ·
Heeft dit geholpen:

Ik heb geen Starlink, dus ik weet het niet.
Je hebt geen Starlink, maar Starlink heeft je misschien wel. Toen de auto nieuw was, had je waarschijnlijk een "gratis" proefabonnement (of je ooit functies hebt gebruikt of niet). Je auto zit misschien nog steeds "in het systeem". Dus wie weet... Big Brother houdt je misschien in de gaten!

#8 ·
Ziek verhaal :(

Heb je geprobeerd contact op te nemen met Subaru Canada?

Ik geloof ook dat als de auto via de app is bestuurd, er ergens op de Starlink-server of wat dan ook een logbestand moet zijn waarin gegevens zijn geregistreerd
Ja... :(

Maar als ze allebei in de lease zitten, zou het zelfs met een logbestand moeilijk zijn om enig wangedrag aan te tonen. Als ze aan het scheiden zijn en hebben afgesproken dat de OP de gebruiker van de auto is, is het misschien mogelijk om een rechter te laten bevelen dat haar ex dit niet mag doen.

#7 ·
Is er een manier om Starlink uit te schakelen zonder naar een dealer te gaan of de service te annuleren?
Mijn ex en ik staan beiden op de lease, maar ik ben de dagelijkse bestuurder. Hij heeft de auto getraceerd, op afstand gestart, het alarm laten afgaan, hem op straat ontgrendeld, etc. Subaru doet niets omdat mijn ex op de lease staat en de politie kan niets doen omdat ze niet kunnen bewijzen dat hij het is…
Hij heeft lange tijd voor Subaru gewerkt en kent veel van de lokale dealers, dus ik voel me er niet prettig bij om naar een winkel te gaan.
Ik heb de Starlink-diensten 3 jaar gratis gekregen, dus ik kan de betalingen niet zomaar annuleren.
Ik lijk geen duidelijke instructies te hebben en weet niet veel van auto's. Het is een Crosstrek uit 2021. Bedankt!
Ik kan je niet uitleggen hoe, maar ik geloof dat ik op het forum heb gelezen dat er een manier is om de antenne voor STARLINK los te koppelen…

#12 ·
Als ik me niet vergis, gebruiken u en uw ex telefoons voor toegang op afstand tot Openen, Vergrendelen, Starten, vooraf ingestelde HVAC-bedieningselementen, enz., via de Starlink/My Subaru-app op elke telefoon. Als u kunt, heeft uw entertainmentscherm een menu om instellingen te kiezen. Zoek naar telefooninstellingen en er zouden twee telefoons vermeld moeten staan (gekoppeld aan de Subaru), één voor u en de andere voor uw ex. U zou zijn telefoon moeten kunnen verwijderen om de toegang tot uw Subaru uit te schakelen. Als u geen telefoon heeft, schakelt het verwijderen van zijn nummer uit uw Subaru effectief zijn telefoon uit voor toegang tot uw Subaru. Starlink blijft zoals het is, maar zonder zijn telefoonnummer in het systeem kan hij niet met uw Subaru knoeien. U kunt uw telefoon koppelen (matchen) aan uw Subaru via instructies in de gebruikershandleiding, YouTube-video's of leden hier die bereid zijn u door het proces te helpen. Het is geen hogere wiskunde en relatief eenvoudig te doen. Het enige wat u hoeft te doen is de MySubaru-app naar uw telefoon te downloaden en u te registreren met het VIN dat verschijnt, aangezien u de lease heeft.

Een ander alternatief is om dit met uw advocaat te bespreken over leaseovereenkomsten, uw ex die zich bemoeit met opzettelijke manipulatie van het voertuig, of de lease van het voertuig kan worden verbroken of niet, en eventuele ideeën die uw advocaat heeft met betrekking tot misbruik van een leasevoertuig van uw ex. Er wordt aangenomen dat u het voertuig als onderdeel van de overeenkomst heeft, dus u zou het enige lease-eigendom moeten hebben als de gezamenlijke lease wettelijk kan worden verbroken en een nieuwe leaseovereenkomst kan worden gesloten. Er kan een boete van toepassing zijn, dus zorg ervoor dat uw advocaat weet wat u minimaal kunt of niet kunt doen.

#13 ·
Als ik me niet vergis, gebruiken jij en je ex telefoons voor toegang op afstand tot Openen, Vergrendelen, Starten, vooraf ingestelde HVAC-bedieningselementen, enz. via de Starlink/My Subaru-app op elke telefoon.
Het hangt ervan af hoe het oorspronkelijk is ingesteld. Ik heb mysubaru.com gebruikt vanaf een pc met het VIN-nummer.

#23 ·
De hel kent geen grotere woede...
Doet me denken aan iets wat ik een tijdje geleden zag toen ik in NYC werkte. Ik zag deze BMW van een recent model worden weggesleept door de stad. Op de zijkant van de auto stond met zwarte spuitverf geschreven: "Ik hoop echt dat ze het waard was".

#28 ·
Je hebt geen Starlink, maar Starlink heeft je misschien wel. Toen de auto nieuw was, had je waarschijnlijk een "gratis" proefabonnement (of je de functies ooit hebt gebruikt of niet). Je auto zit misschien nog steeds "in het systeem". Dus wie weet... Big Brother houdt je misschien in de gaten!
Nee, serieus, we hebben geen Starlink-installaties in het VK. De telematica-eenheid (of hoe het ook heet) is uitgeschakeld (geen zekeringen) en waarschijnlijk niet geïnstalleerd - ik ga de auto niet demonteren om erachter te komen. Het is echt vreemd dat de HU het Starlink-logo weergeeft bij het opstarten. Logischerwijs zou het geen zin hebben om het te installeren, aangezien het geen zin zou hebben dat onze auto's 'thuis' naar de VS bellen voor hulp. :eek:

#29 ·
Nee, serieus, we hebben geen Starlink-installaties in het VK. De telematica-eenheid (of hoe het ook heet) is uitgeschakeld (geen zekeringen) en waarschijnlijk niet gemonteerd - ik ga de auto niet demonteren om erachter te komen. Het is echt vreemd dat het HU Starlink-logo weergeeft bij het opstarten. Logischerwijs heeft het geen zin om het te installeren, aangezien het geen zin heeft dat onze auto's 'thuis' naar de VS bellen voor hulp. :eek:
Misschien is verwarring misleidend met Subaru Starlink en Starlink. Starlink Multimedia, beschikbaar voor Subaru-eigenaren en gemaakt in Japan. Starlink Subaru heeft geen banden met Elon Musks Starlink internetservice. Het is een verwarrende naamkeuze. Subaru Starlink behoort niet tot Elon Musk. Subaru Starlink is een auto-veiligheids- en entertainmentsysteem ontwikkeld door Subaru. De twee systemen delen de naam "Starlink", maar zijn niet gerelateerd aan eigendom, functionaliteit en doel.

#35 ·
@Nutjob1 Ik heb mijn eerdere bericht bewerkt om het duidelijker voor je te maken. Kan me niet voorstellen waarom je zou denken dat ik iets verwar met een product van Musk (voorheen bekend als Twitter) :whistle::sleep:
Zoals Montanan al zei, was 3G Subaru's Starlink dat verdween, maar een update naar 4G was beschikbaar voor Starlink-abonnees die hun abonnementen aanhielden. Ik gok dat dit van toepassing is op Britse Subaru's met Starlink. Corrigeer me als ik het mis heb.

#32 ·
Voordat iemand in paniek raakt, wat meer info over de 3G-ding.

Dit probleem gold alleen voor Subaru's uit 2016-18, dus nieuwere voertuigen hoeven zich er geen zorgen over te maken. Subaru begon ongeveer 3 jaar geleden een gratis hardware-upgrade aan te bieden voor de betreffende voertuigen, op voorwaarde dat het voertuig was ingeschreven bij Starlink. Voor zover ik weet, zijn de 3G-netwerken vorig jaar uitgeschakeld, dus de hele zaak is op dit moment vrijwel irrelevant.

#34 ·
Voordat iemand in paniek raakt, wat meer info over de 3G-ding.

Dit probleem gold alleen voor Subaru's uit 2016-18, dus nieuwere voertuigen hoeven zich er geen zorgen over te maken. Subaru begon ongeveer 3 jaar geleden een gratis hardware-upgrade aan te bieden voor de betreffende voertuigen, op voorwaarde dat het voertuig was ingeschreven bij Starlink. Voor zover ik weet, zijn de 3G-netwerken vorig jaar uitgeschakeld, dus de hele zaak is op dit moment vrijwel irrelevant.
Bedankt, ik wist niet dat het al weg was.

#33 ·
Dit maakt zeker deel uit van de situatie. Een ander probleem is dat Starlink in de VS het AT&T Mobile-netwerk gebruikt (dus mobiel, niets te maken met satellieten). Omdat AT&T geen netwerk in het VK heeft, zou dat een andere technische uitdaging zijn om te overwinnen. Ze zouden een partnerschap moeten aangaan met een andere compatibele provider en hebben mogelijk besloten dat er niet genoeg potentiële gebruikers zijn om dit te rechtvaardigen.

Een ander probleem dat zich aftekent, is dat onze headunits op 3G werken, dat wordt uitgefaseerd. Binnen een jaar zal Starlink, zelfs in de VS, niet meer werken voor de betreffende modellen. Ik geloof niet dat dit met firmware kan worden opgelost, er zou een nieuwe HU met andere mobiele hardware nodig zijn.
Ik vroeg me af of Subaru's Starlink Elon Musk's Starlink is en deed wat onderzoek om ze als twee verschillende entiteiten te vinden. EL's Starlink-abonnementen; USD$90-$5000/maand. Niet Subaru's Starlink.

Eerdere versies van Subaru's Starlink die 3G gebruiken, kunnen worden bijgewerkt bij het behouden van het abonnement volgens; Wat is de Subaru Starlink-app en waarom verdwijnt deze?.