Subaru Crosstrek and XV Forums banner
21 - 32 of 32 Posts
ja, dat dacht ik ook, dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Nou, de CVT's van 2.0l en 2.5l hebben verschillende onderdeelnummers. Beide verschillende varianten van de TR580, maar ze worden voor dezelfde prijs vermeld.

Dit past op uw 2021 Subaru Crosstrek 2.0L CVT Premium
Onderdeelnummer: 31000AK390
Transmissie AY/TR580DDSBA.
TR580DDSBA.
Automatische transmissie-assemblage.

Dit past op uw 2021 Subaru Crosstrek 2.5L CVT Limited met EyeSight
Onderdeelnummer: 31000AK290
Transmissie AY/TR580DHGAA.
TR580DHGAA.
Automatische transmissie-assemblage.

Blij dat ik de CVTF-II heb besteld voordat ik dit zag. Ik zou de SOA427V2600 opnieuw kunnen bottelen en de extra's kunnen verkopen. Afgezien van de kleur en de prijs (+33%), wat is het verschil?
De website van mijn dealer (wat meestal niets betekent) toont dat ik de CVTF-II en CFTF-III kan gebruiken. Het toont dat de II correct is. De III is 17,75/qt in de vijf gallon emmer na korting. Quarts zullen ongeveer 22,00 dollar zijn.
Het gebruik van de CVTF-II klinkt als een risico voor mij. Nieuwe CVT kost ongeveer $7k

Discussion starter · #23 · (Edited)
Ik wil Idemitsu bellen en vragen wat het verschil is tussen de twee vloeistoffen. Ze maken ze allebei, dus ze zouden het moeten weten. Of ze me dat vertellen, is echter een andere vraag.

Discussion starter · #24 · (Edited)
Uit de servicehandleiding voor mijn '21:
View attachment 312625

Blij dat ik de CVTF-II heb besteld voordat ik dit zag. Ik zou de SOA427V2600 opnieuw kunnen bottelen en de extra's kunnen verkopen. Afgezien van de kleur en de prijs (+33%), wat is het verschil?
De website van mijn dealer (wat meestal niets betekent) laat zien dat ik de CVTF-II en CVTF-III kan gebruiken. Het laat zien dat de II correct is. De III is 17,75/qt in de vijf gallon emmer na korting. Quarts zullen rond de 22,00 lijstprijs zijn.
Tenzij ze iets hebben veranderd voor '22......bovenstaande is wat de servicehandleiding zegt voor mijn '21.

Ik weet ook niet zeker of je CVTF-II met CVTF-III zou willen mengen als je alleen maar aftapt en bijvult. Dus wat eruit komt, moet je weer bijvullen, ongeacht of het CVTF-II of CVTF-III is. Daarom vroeg ik hierboven of iemand met een '20 of nieuwer een aftap- en bijvulbeurt heeft gedaan en zo ja, welke kleur het was. Lichtgroen is CVTF-II en lichtblauw is CVTF-III.

Cvtf III wordt aanbevolen voor het 2.5-model en cvt ii voor het 2.0-model, dus het lijkt erop dat cvtf iii robuuster is. Voor mij vind ik cvtf ii niet fijn omdat er te veel slippen is, dus sinds 20k ben ik overgestapt op Redline Non slip cvt. Misschien als cvtf iii goed blijkt te zijn, zal ik het proberen. Welke cvtf je ook gebruikt, als je van merk verandert, gewoon aftappen en 2-3 keer bijvullen na ongeveer 500 km gereden te hebben.

Een dikke shout-out naar degenen die oplettend genoeg waren om de verandering in vloeistof op te merken. Ik sprak met Gillman Subaru, zoals aanbevolen in mijn handleiding. De man van de onderdelen was vijf minuten offline. Hij vroeg waar deze info stond. Ik vertelde hem 2021 Service Manual. Kwam terug en zei dat alle 2020+ Crosstrek CVTF-III vloeistof gebruiken. En opties zijn om een emmer van vijf gallon te kopen voor 350,00 dollar of een dealer de service te laten uitvoeren. Ze hebben de vloeistof op voorraad. Maar geen quarts. Zal het binnenkort voor een olieverversing brengen, zal de vijf quarts CVTF-II terugbrengen. Misschien zal de CVTF III beschikbaar zijn in quarts tegen de tijd dat ik klaar ben om de CVT te legen. Goed om te horen dat de nieuwe vloeistof misschien sterker is dan de oude. Kan leiden tot een langere levensduur.

Discussion starter · #27 ·
Unless they changed something for '22......above is what the service manual says for my '21.

I'm also not sure you'd want to mix CVTF-II with CVTF-III if you are just doing a drain and re-fill. So whatever comes out you should fill it back up with, regardless if it's CVTF-II or CVTF-III. This is why I asked above it anyone with a '20 or newer has did a drain and refill and if so, what color it was. Light green is CVTF-II and light blue is CVTF-III.
Hoi. Ben je bereid om het servicehandboek voor de 21 Crosstrek te delen? 🙏 Het enige dat ik kan vinden is de gebruikershandleiding.

21 - 32 of 32 Posts