Subaru Crosstrek and XV Forums banner

CVT-vloeistof: Subaru_Idemitsu's CVTF-II versus Idemitsu's Type SB2

30K views 31 replies 9 participants last post by  Panelhead  
#1 ·
Heeft iemand een aftap- en navulbeurt gedaan met Idemitsu's Type SB2 vloeistof die ze specifiek hebben voor Subaru's TR580 CVT-transmissie in de Crosstrek?

Ik ben gewoon benieuwd wat het verschil is tussen hun SB2-spul en wat ze maken voor Subaru dat ze bottelen.

#3 ·
Ik kan uw vraag niet beantwoorden zoals gesteld.
Maar ik denk dat de 2020+ Crosstreks de CVT F3 specificatievloeistof gebruiken. Ik geloof dat ik dat ergens op dit forum heb gezien.
Ik denk dat je gelijk hebt.

Uit de servicehandleiding voor mijn '21:
Image

Dus wat is dat onderdeelnummer??

#8 ·
Ik dacht hetzelfde. Het komt echter rechtstreeks uit mijn servicehandleiding.

Ik vond het in een emmer van 5 gallon. Lijkt de enige hoeveelheid te zijn die ik momenteel kan vinden.

SOA635319 = qt hierop: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10165499-0001.pdf

• Like
  • Helpful
Reactions: sas-XV and JRHAWK9
#20 ·
Blij dat ik de CVTF-II heb besteld voordat ik dit zag. Ik zou de SOA427V2600 opnieuw kunnen bottelen en de extra's kunnen verkopen. Afgezien van de kleur en de prijs (+33%), wat is het verschil?
De website van mijn dealer (wat meestal niets betekent) toont dat ik de CVTF-II en CFTF-III kan gebruiken. Het toont dat de II correct is. De III is 17,75/qt in de vijf gallon emmer na korting. Quarts zullen rond de 22,00 adviesprijs zijn.

#22 ·
Blij dat ik de CVTF-II heb besteld voordat ik dit zag. Ik zou de SOA427V2600 opnieuw kunnen bottelen en de extra's kunnen verkopen. Afgezien van de kleur en de prijs (+33%), wat is het verschil?
De website van mijn dealer (wat meestal niets betekent) toont dat ik de CVTF-II en CFTF-III kan gebruiken. Het toont dat de II correct is. De III is 17,75/qt in de vijf gallon emmer na korting. Quarts zullen ongeveer 22,00 dollar zijn.
Het gebruik van de CVTF-II klinkt als een risico voor mij. Nieuwe CVT kost ongeveer $7k

#25 · (Edited)
Cvtf III wordt aanbevolen voor het 2.5-model en cvt ii voor het 2.0-model, dus het lijkt erop dat cvtf iii robuuster is. Voor mij vind ik cvtf ii niet fijn omdat er te veel slippen is, dus sinds 20k ben ik overgestapt op Redline Non slip cvt. Misschien als cvtf iii goed blijkt te zijn, zal ik het proberen. Welke cvtf je ook gebruikt, als je van merk verandert, gewoon aftappen en 2-3 keer bijvullen na ongeveer 500 km gereden te hebben.

#26 ·
Een dikke shout-out naar degenen die oplettend genoeg waren om de verandering in vloeistof op te merken. Ik sprak met Gillman Subaru, zoals aanbevolen in mijn handleiding. De man van de onderdelen was vijf minuten offline. Hij vroeg waar deze info stond. Ik vertelde hem 2021 Service Manual. Kwam terug en zei dat alle 2020+ Crosstrek CVTF-III vloeistof gebruiken. En opties zijn om een emmer van vijf gallon te kopen voor 350,00 dollar of een dealer de service te laten uitvoeren. Ze hebben de vloeistof op voorraad. Maar geen quarts. Zal het binnenkort voor een olieverversing brengen, zal de vijf quarts CVTF-II terugbrengen. Misschien zal de CVTF III beschikbaar zijn in quarts tegen de tijd dat ik klaar ben om de CVT te legen. Goed om te horen dat de nieuwe vloeistof misschien sterker is dan de oude. Kan leiden tot een langere levensduur.

#27 ·