Subaru Crosstrek and XV Forums banner
21 - 40 of 236 Posts
98 de hele tijd
Vergeet niet dat onze auto's in Japan worden gemaakt en 100 gebruiken, dus het vermogen wordt beoordeeld op 100 RON, hoe minder u gebruikt, hoe minder vermogen u krijgt.

Om Scooby in evenwicht te brengen :), ik heb in al mijn auto's (inclusief een V8, Fiat, Toyota enzovoort) slechts 91 gebruikt en heb nooit brandstofgerelateerde problemen gehad. Mijn Forester uit 2004 heeft er slechts 91 in gehad (behalve af en toe 94 E10) en heeft ook nooit problemen gehad. De auto's kunnen heel goed in Japan getest zijn, maar de ECU-mapping is hier afgestemd op 90 RON. Goed genoeg voor mij.

Ik gebruik gewoon de standaard ongelode benzine in de mijne (die zonder ethanol), loopt prima. Als het te laag was, zou je het merken. Mijn laatste auto was een XR5 turbo focus en als ik iets minder dan 98 tankte, zou hij als een gek gaan pingelen. Misschien probeer ik de volgende keer iets hoger en kijk ik of hij dan harder gaat. :)

Ik zei het toch, 98 de hele tijd
Beter voor de auto
Beter voor de tank
Beter voor uw rijervaring

Ik heb vandaag de XV-handleiding nog eens gelezen en onder het gedeelte waar Subaru zegt brandstof met een RON van 90 of hoger te gebruiken, zeggen ze dat uw voertuig baat zal hebben bij het gebruik van premium brandstoffen! Dus ik vroeg de serviceafdeling wat ze aanbevelen, en raad eens, ze zeggen ook dat je premium moet gebruiken! Iets te maken met de boxermotor die "koolstofproblemen in de cilinderkoppen" heeft bij brandstof met een lage RON. Maar ze vertelden me dat ze bij het onderhoud van de XV een cilinderkopreinigingsbehandeling in de brandstof doen om dat probleem op te lossen. Lijkt het doel van het kopen van premium imo te ondermijnen! Maar ik zal het proberen!

Heb je bewijs om dat te onderbouwen, ScoobyXV-L? Hier is een vraag die ik aan BP Australia heb gesteld.
Zal de prestatie van mijn motor (2012 Subaru XV Impretza) in de loop van de tijd afnemen als ik uw gewone loodvrije brandstof gebruik? De fabrikant beveelt brandstof aan met een RON van 90 of hoger. Ik las op uw ultimate brandstoffenwebsite dat dit zal gebeuren als ik gewone loodvrije brandstof gebruik? Is gewone loodvrije brandstof slecht voor de prestaties van mijn auto in de loop van de tijd? Als ik uw brandstof met een hogere RON gebruik, hoeveel sneller zal mijn auto dan gaan? en hoeveel meer brandstofbesparing krijg ik? Hoeveel kilometer gaat mijn motor langer mee door RON 95 te gebruiken in plaats van RON 91?
Laten we kijken of ze antwoorden?
Hier is een antwoord van een brandstofbedrijf!
1. Als de fabrikant een minimumoctaangehalte van 90 heeft aanbevolen, zullen de prestaties van uw voertuig in de loop van de tijd niet afnemen, behalve door andere factoren (bijv. motorslijtage, enz.)
2. U kunt gewone loodvrije benzine vrij veilig gebruiken voor de prestaties van het voertuig gedurende de levensduur van het voertuig
3. Als u onze brandstof met een hoger octaangehalte, Vortex 95, gebruikt, zou u na verloop van tijd betere prestaties moeten krijgen, omdat uw motor mogelijk beter reageert op het hogere octaangehalte (afhankelijk van hoe de motor is afgesteld), en ook omdat er een zeer effectief reinigingsadditief in de brandstof met een hoger octaangehalte zit, dat is ontworpen om het hele brandstofsysteem, met name de injectoren, te reinigen en schoon te houden. Als er zich een afzetting op de injectoren begint te vormen, nemen de motorprestaties af en krijgt u minder kilometers per liter, dus door de injectoren schoon te houden, blijft het voertuig optimaal presteren.
4. Hoeveel kilometer per liter u mogelijk krijgt met het hogere octaangehalte is niet te voorspellen, omdat het ook afhangt van hoe u het voertuig bestuurt, hoe vaak, welke lading u vervoert of sleept, enz. U moet het zelf proberen om dit te ontdekken.

Dit is het standpunt van een vrouw... Ik heb alleen maar premium benzine getankt in alle nieuwe Subaru's die we hebben gekocht... (niet omdat ik iets weet over brandstof, maar omdat mijn lieve man me dat vertelde LOL). Maar het is wel logisch voor mij. Je geeft veel geld uit aan een nieuwe auto, en als er twee verschillende soorten brandstof zijn (de ene is zogenaamd beter dan de andere), dan tank ik liever de 'betere' brandstof in mijn nieuwe auto. Ik ga niet moeilijk doen over een paar extra dollars bij de benzinepomp. Mijn man probeerde me uit te leggen waarom premium de motoren langer laat meegaan, schoner verbrandt en een beter brandstofverbruik en prestaties geeft, maar eerlijk gezegd... autogepraat, het ene oor in en het andere weer uit *schouders ophalen*. Ik geef mijn mooie XV alleen premium :)

Hier hier goed, een deb, je man is heel erg slim

Attachments

Ik amuseer me hier gewoon, maar.... Ik heb nu premium 95 RON brandstof vergeleken met 91 RON, en hier zijn mijn resultaten!
95 RON brandstof is $11,07 duurder dan 91 RON per tankbeurt van mijn XV tank, wow! (gebaseerd op 55 liter)
Een tank van 95 RON brengt de XV 26 km verder dan een tank van 91 RON, veel succes!
Dit betekent dus dat het $7,89 duurder is om dezelfde afstand af te leggen als met 91 RON loodvrije brandstof!
Over 100000 km komt dit neer op ongeveer $1088,40 duurder dan met 91 RON!
Wat de prestaties betreft, was de XV ongeveer 0,4 seconde sneller naar 100 km per uur en 0,5 seconde sneller van 100 km per uur naar 140 km per uur.
Voor mij wegen de totale kosten veel zwaarder dan het voordeel van de premium brandstoffen en er zijn heel veel Subaru's te koop die meer dan 300.000 km hebben gereden.

Ik gebruik momenteel Shell Nitro+ (97 RON) van Caltex Gold (95 RON) voor beide auto's, gewoon om te proberen. Ik moet moeite doen om eindelijk het verschil te merken, als er al een is, als ik het gebruik.

Ik gebruik altijd 98, ongeacht wat, hoe hoger hoe beter
Premium heeft een ingebouwde reiniger

21 - 40 of 236 Posts