Heb je bewijs om dat te onderbouwen, ScoobyXV-L? Hier is een vraag die ik aan BP Australia heb gesteld.
Zal de prestatie van mijn motor (2012 Subaru XV Impretza) in de loop van de tijd afnemen als ik uw gewone loodvrije brandstof gebruik? De fabrikant beveelt brandstof aan met een RON van 90 of hoger. Ik las op uw ultimate brandstoffenwebsite dat dit zal gebeuren als ik gewone loodvrije brandstof gebruik? Is gewone loodvrije brandstof slecht voor de prestaties van mijn auto in de loop van de tijd? Als ik uw brandstof met een hogere RON gebruik, hoeveel sneller zal mijn auto dan gaan? en hoeveel meer brandstofbesparing krijg ik? Hoeveel kilometer gaat mijn motor langer mee door RON 95 te gebruiken in plaats van RON 91?
Laten we kijken of ze antwoorden?
Hier is een antwoord van een brandstofbedrijf!
1. Als de fabrikant een minimumoctaangehalte van 90 heeft aanbevolen, zullen de prestaties van uw voertuig in de loop van de tijd niet afnemen, behalve door andere factoren (bijv. motorslijtage, enz.)
2. U kunt gewone loodvrije benzine vrij veilig gebruiken voor de prestaties van het voertuig gedurende de levensduur van het voertuig
3. Als u onze brandstof met een hoger octaangehalte, Vortex 95, gebruikt, zou u na verloop van tijd betere prestaties moeten krijgen, omdat uw motor mogelijk beter reageert op het hogere octaangehalte (afhankelijk van hoe de motor is afgesteld), en ook omdat er een zeer effectief reinigingsadditief in de brandstof met een hoger octaangehalte zit, dat is ontworpen om het hele brandstofsysteem, met name de injectoren, te reinigen en schoon te houden. Als er zich een afzetting op de injectoren begint te vormen, nemen de motorprestaties af en krijgt u minder kilometers per liter, dus door de injectoren schoon te houden, blijft het voertuig optimaal presteren.
4. Hoeveel kilometer per liter u mogelijk krijgt met het hogere octaangehalte is niet te voorspellen, omdat het ook afhangt van hoe u het voertuig bestuurt, hoe vaak, welke lading u vervoert of sleept, enz. U moet het zelf proberen om dit te ontdekken.