Subaru Crosstrek and XV Forums banner
35K views 19 replies 8 participants last post by  2realist4u  
#1 ·
Zoals ik al zei in mijn introductie als nieuw lid, wachtte ik op onderdelen hiervoor. Ik vond de schakelbekleding en de hoes in het Limited-model erg mooi, dus zocht ik naar onderdeelnummers om te zien of het een simpele wissel zou zijn. De daadwerkelijke basis met de schakelaars en bekerhouders is hetzelfde onderdeel in zowel de Premium als de Limited, dus het gezonde verstand zei me dat de wissel mogelijk zou zijn. Ik bestelde de schakelindicator (dat is de naam van het sierstuk) en de hoes. Ze kwamen vandaag binnen en binnen 10 minuten nadat ik van mijn werk thuiskwam, was alles gedemonteerd. De draad die op de onderkant van de schakelindicator wordt aangesloten, heeft een andere connector en andere draden, dus ik krijg die kabelboom. Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de letters afzonderlijk oplichten op de nieuwe schakelindicator. De kabelboom met hoes heeft hetzelfde onderdeelnummer als de kabelboom zonder hoes, dus wie weet of het werkt en ik word niet boos als het niet werkt. Ik zal je op de hoogte houden. Als iemand meer details hierover wil, laat het me dan weten en ik zal proberen een handleiding te maken wanneer de kabelboom hier is.

Attachments

#3 ·
Ik ben dol op de uitstraling en de extra bescherming tegen vuil van de leren laars. Al met al, hoeveel kostten de onderdelen inclusief de kabelboom?
Ongeveer $180 vóór verzending. De kabelboom was nog eens $17, maar ik zal dit updaten zodra ik zeker weet dat de kabelboom werkt. Ik moest naar een andere Subaru-onderdelensite gaan en naar de onderdelendiagram specifiek voor de Limited gaan en het onderdeel kiezen, waardoor ik kon bevestigen dat de onderdeelnummers hetzelfde waren, maar toen ik het bestelde, stond er in de beschrijving "w/boot". Dus we zullen zien. Alle onderdelen die ik onder de catalogusprijs heb gekregen.

Info hieronder gekopieerd van e-mailontvangst:
Bestelinhoud:
P/N Hoeveelheid Prijs EA Beschrijving
35170FL080 1 $ 121.87 INDICATOR ASSEMBLY
35133FL010 1 $ 58.49 BOOT-SELECT LEVER

Besteloverzicht:
2 producten, 2 items $ 180.36
Verzending & afhandeling naar OH, VS $ 22.50
Totaal
$ 202.86

#5 ·
Eens. De laars zal zeker beter zijn in het buiten houden van vuil.

Ook opgemerkt in de limiteds, de afwerking rond de bekerhouder was een satijnzilveren afwerking in plaats van zwart. Dat sierstuk kost ongeveer $25, ik weet niet zeker wat de werkelijke catalogusprijs is. Ik had toevallig wat overgebleven zilveren vinyl dat bijna perfect overeenkwam ($2,49 bij Hobby Lobby). Goedkoper om het stuk te wikkelen dan om het te kopen. Past bij de afwerking rond de middelste ventilatieopeningen, de versnellingspook en op het stuur. Ik denk dat dit ook als beschermend kan worden beschouwd? Haha

Attachments

#6 ·
Eens. De laars zal zeker beter zijn in het buiten houden van vuil.

Ook opgemerkt in de limiteds, de afwerking rond de bekerhouder was een satijnzilveren afwerking in plaats van zwart. Dat sierstuk kost ongeveer $25, ik weet niet zeker wat de werkelijke catalogusprijs is. Ik had toevallig wat zilver vinyl over dat bijna perfect overeenkwam ($2,49 bij Hobby Lobby). Goedkoper om het stuk in te pakken dan het te kopen. Past bij de afwerking rond de middelste ventilatieopeningen, de versnellingspook en op het stuur. Ik denk dat dit ook als beschermend kan worden beschouwd? Haha
Grappig dat je dat zegt, want ik heb afgelopen weekend nog 20 minuten met een tandenstoker besteed aan het uitpikken van de zandkorrels die in die kleine spleet terechtkomen. Heb vele jaren geleden een autowasstraat gehad en bekerhouders waren altijd vervelend om schoon te maken.

#8 ·
Ik zou heel graag een DIY hierover willen zien. Ik verwijs momenteel iemand van een ander forum naar deze thread.

#9 ·
Eindelijk de juiste kabelboom voor de schakeltrim gekregen. Het is onderdeel #81870FL050 en is een directe vervanging voor de kabelboom die eindigt op FL040. Ik heb alles uit elkaar gehaald en de kabelboom vervangen en de schakelindicatorlampjes, stoelverwarming en Xmode getest. Alles werkt zoals het hoort. Ik kan hiertegen het einde van het weekend een volledige handleiding over hebben, ik zal mijn eerste bericht in de thread bijwerken zodra ik klaar ben.

#10 · (Edited)
SHIFTER TRIM SWAP WRITE UP

Ik was van plan mijn originele post te bewerken, maar om de een of andere reden kan ik dat niet. Dus hier is de write-up. Moest dit opsplitsen in meerdere posts vanwege een paar noob-fouten tijdens het bewerken van mijn posts.

Hieronder staan de onderdelen die je nodig hebt om de shifter trim van je Crosstrek Premium te "upgraden" naar wat er op de Limited-modellen is geĂŻnstalleerd. De originele schakelknop werkt met de hoes en hoeft niet te worden vervangen.

35170FL080 Indicator Assembly
35133FL010 Boot
81870FL050 Adapter Cord Cnsl
(Vereist om de schakelindicator te verlichten. Als de lichten niet belangrijk voor je zijn, hoef je de kabelbomen niet te verwisselen.)

Gereedschap dat je nodig zou kunnen hebben:
Gereedschap voor het verwijderen van bekleding
Platte schroevendraaier (klein)
Kruiskopschroevendraaier (medium)

Dit proces is gemakkelijker met de parkeerrem ingeschakeld, op deze manier helpt de hoek van de hendel.

Het eerste wat je moet doen is de schakelknop verwijderen. Gebruik de kleine platte schroevendraaier om de onderste afdekking van de schakelknop naar beneden te wrikken. Dit geeft toegang tot de metalen clip die de knop op zijn plaats houdt. Verwijder de clip en VERLIES DEZE NIET. De schakelstang is bedekt met vet, dus leg hem op een stuk papier of iets dergelijks. Word gewoon niet vies.

296821

296815

De volgende stap is het verwijderen van het bovenste consolepaneel. Ik heb gemerkt dat het het beste is om het deksel van de middenconsole te openen en vervolgens het plastic gereedschap voor het verwijderen van de bekleding te gebruiken om een opening te creëren die groot genoeg is voor je vingers. Zodra je een goede grip hebt, trek je stevig maar voorzichtig recht omhoog. Til hem niet helemaal op, net genoeg om de parkeerremhoes een beetje los te maken. Maak de parkeerremhoes los. Reik onder de achterste bekerhouder en koppel de kabelboom los bij de hoofdaansluiting. Werk nu de rest van het paneel los door omhoog te duwen terwijl je naar voren beweegt, helemaal naar het stopcontact en de USB-poort. (De blauwe clips lijken strak te zitten, maar na dit al een paar keer te hebben gedaan, vertonen ze geen tekenen van slijtage of scheuren.) Je zou nu het bovenste consolepaneel volledig moeten kunnen verwijderen, met de kabelboom eraan vast. Op dit punt heb ik het aller-voorste gedeelte (voor het opbergvak) verwijderd om het opnieuw installeren gemakkelijker te maken.

296816

296817

296818

296819

296820

#11 · (Edited)
SHIFTER TRIM SWAP WRITE UP (vervolg)

Het volgende dat u moet doen, is de kabelboom (adapterkabel cnsl) verwisselen. Dit is alleen vereist als u wilt dat de PRNDM-lampjes werken. Al het andere zal nog steeds normaal functioneren als u de originele kabelboom laat zitten, dit heb ik bevestigd. Als niet-functionerende lampjes u storen, is het inpakken van het zwarte gedeelte van de versnellingsindicator met vinyl een optie. Probeer de originele kabelboom niet aan te sluiten op de nieuwe versnellingsindicator, deze past niet. Koppel de kabelboom los van de versnellingsindicator, de X-mode-knop en de stoelverwarmingsschakelaars. Zoek vervolgens alle 3 de plekken waar de kabelboom aan de onderkant van het bovenste consolepaneel vastklikt. Gebruik de kleine platte schroevendraaier om de clips los te maken. Installeer eenvoudig de nieuwe kabelboom opnieuw met dezelfde gaten en sluit de X-mode- en verwarmingsschakelaars opnieuw aan.

#12 · (Edited)
SHIFTER TRIM SWAP WRITE UP (vervolg)

Zoek de 4 kruiskopschroeven die de schakelindicator op het bovenste consolepaneel bevestigen. Sommige van de schroeven kunnen bedekt zijn met een zwart viltmateriaal, de schroeven zullen hier tijdens het verwijderen doorheen breken. Installeer de nieuwe schakelindicator. Sluit de laatste stekker op de kabelboom aan op de schakelindicator. (De hoes is al geĂŻnstalleerd in de volgende paar foto's, aangezien dit niet de originele installatie was. Ik wilde het risico niet lopen de hoes te beschadigen, dus ik heb hem voor de write-up erop gelaten. Het is zeker mogelijk om de hoes te installeren voordat je alles weer in elkaar zet, maar ik raad aan om de hoes als laatste te installeren, omdat het op die manier misschien gemakkelijker is.)

296825

Nu is het tijd om het bovenste consolepaneel opnieuw te installeren. Zorg ervoor dat u de kabelboom aansluit op de hoofdaansluiting aan de achterkant. Lijn het bovenste consolepaneel uit met het onderste gedeelte en klik het van achteren naar voren op zijn plaats, waarbij de handremhoes uit de weg wordt gehaald. Installeer vervolgens de vloer van het opbergvak opnieuw. Je kunt nu de handremhoes vastklikken. Bijna klaar!

296826

De schakelhoeve zit waarschijnlijk binnenstebuiten in de verpakking. Leid de schakelstang door het gat aan de bovenkant van de hoes. De onderkant klikt in de schakelindicator, er is maar één manier waarop hij past. Schuif de schakelknop voorzichtig op de stang zonder overal vet te krijgen. Plaats nu de metalen clip terug. Trek aan de schakelknop om er zeker van te zijn dat hij vastzit. Trek nu de schakelhoeve omhoog en hij zou in de onderkant van de schakelknop moeten klikken. Start het voertuig en zorg ervoor dat alles werkt. Als iets niet werkt, sorry, ik heb geen idee wat ik je moet vertellen.

296827

#16 ·
Even een update over de swap. Ik merkte dat de glanzend zwarte lak na verloop van tijd beschadigd raakte. Afhankelijk van de hoek van de zon kan het ook verblindend zijn. Dus ik heb alles uit elkaar gehaald. Daarna heb ik de schakelplaat zelf gedemonteerd en het zwarte gedeelte ingepakt met carbonvezelvinyl dat bijna exact overeenkomt met de dashboardbekleding. Toen raakte ik meegesleept en heb ik ook de pookknop uit elkaar gehaald, het zilveren deel in carbonvezel gewikkeld en het glanzende zwarte deel bedekt met matzwart.

#17 ·
Hoe haal je de pookknop uit elkaar om hem te wrappen? Ik probeer het glanzende deel met vinyl te wrappen en kan geen goede afwerking op de randen krijgen als hij nog in elkaar zit. Ik kan niet zien hoe de zilveren en glanzend zwarte sierstukken eraf komen en ik wil het niet breken. Alle tips worden zeer gewaardeerd!

Ik ben ook van plan om de schakelplaat te wrappen, maar dat lijkt eenvoudig te demonteren als hij eenmaal verwijderd is.

#19 ·
Hoe haal je de versnellingspookknop uit elkaar om hem te wrappen? Ik probeer het glanzende deel met vinyl te wrappen en kan geen goede afwerking op de randen krijgen als hij nog in elkaar zit. Ik kan niet zien hoe de zilveren en glanzend zwarte sierstukken eraf komen en ik wil het niet breken. Alle tips worden zeer gewaardeerd!

Ik ben ook van plan om de versnellingspookplaat te wrappen, maar dat lijkt eenvoudig te demonteren als hij eenmaal verwijderd is.
Demontage van de versnellingspookknop:
Voor iedereen die zich afvraagt hoe de versnellingspookknop uit elkaar gaat, ik heb een gebruikte versnellingspookknop gekocht om mee te experimenteren en ik ben erachter gekomen. Hij is niet echt gemaakt om uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten, maar je kunt het wel laten werken. Het glanzend zwarte deel is gelijmd en vastgeklikt. Het is moeilijk om de clips niet te breken. De zilveren sierlijst zit gewoon onder het glanzend zwarte deel. Ik heb wat butylrubber gebruikt om de versnellingspook weer aan elkaar te plakken en het houdt goed. Butylrubber omdat ik er wat van had (ik heb het uit wat geluiddempende matten gehaald) en het is verwijderbaar indien nodig.

Ik heb ook de versnellingspookplaatbekleding gedemonteerd om volledige dekking en schone randen met het vinyl te krijgen. Ik heb Satin Black 3M 1080 vinyl gebruikt. Ik heb een uniforme L-vormige uitsparing gemaakt met een vinylplotter in de Maker Space van mijn lokale bibliotheek voor de versnellingsindicatorlampjes. Zeer tevreden met het resultaat! Nu is het veel gemakkelijker om het schoon te houden en er mooi uit te laten zien.

Attachments

#20 ·
Ik heb deze besteld en ze zouden morgen moeten aankomen!
2015-2018 Subaru Forester Versnellingspookhoes 35133SG000 | Subaru Online Parts
2014-2018 Subaru Forester Versnellingsindicator 35180SG042 | Subaru Online Parts

Ik denk niet dat ik de versnellingspook ga vervangen. Ik hoop alleen dat ik de verlichting voor de versnellingen (P,R,N,D) op mijn 2018 Forester Premium 2.5i aan de praat krijg. Ik weet dat het bij sommige bouwjaren / uitvoeringen lastig is (zoals je hebt gepost over de consolekabelboom die mogelijk vervangen moet worden). Ik kon geen andere kabelboom vinden voor mijn 2018, en ik denk / hoop dat het dezelfde kabelboom is die ik al heb??