SHIFTER TRIM SWAP WRITE UP
Ik was van plan mijn originele post te bewerken, maar om de een of andere reden kan ik dat niet. Dus hier is de write-up. Moest dit opsplitsen in meerdere posts vanwege een paar noob-fouten tijdens het bewerken van mijn posts.
Hieronder staan de onderdelen die je nodig hebt om de shifter trim van je Crosstrek Premium te "upgraden" naar wat er op de Limited-modellen is geĂŻnstalleerd. De originele schakelknop werkt met de hoes en hoeft niet te worden vervangen.
35170FL080 Indicator Assembly
35133FL010 Boot
81870FL050 Adapter Cord Cnsl (
Vereist om de schakelindicator te verlichten. Als de lichten niet belangrijk voor je zijn, hoef je de kabelbomen niet te verwisselen.)
Gereedschap dat je nodig zou kunnen hebben:
Gereedschap voor het verwijderen van bekleding
Platte schroevendraaier (klein)
Kruiskopschroevendraaier (medium)
Dit proces is gemakkelijker met de parkeerrem ingeschakeld, op deze manier helpt de hoek van de hendel.
Het eerste wat je moet doen is de schakelknop verwijderen. Gebruik de kleine platte schroevendraaier om de onderste afdekking van de schakelknop naar beneden te wrikken. Dit geeft toegang tot de metalen clip die de knop op zijn plaats houdt. Verwijder de clip en VERLIES DEZE NIET. De schakelstang is bedekt met vet, dus leg hem op een stuk papier of iets dergelijks. Word gewoon niet vies.
De volgende stap is het verwijderen van het bovenste consolepaneel. Ik heb gemerkt dat het het beste is om het deksel van de middenconsole te openen en vervolgens het plastic gereedschap voor het verwijderen van de bekleding te gebruiken om een opening te creëren die groot genoeg is voor je vingers. Zodra je een goede grip hebt, trek je stevig maar voorzichtig recht omhoog. Til hem niet helemaal op, net genoeg om de parkeerremhoes een beetje los te maken. Maak de parkeerremhoes los. Reik onder de achterste bekerhouder en koppel de kabelboom los bij de hoofdaansluiting. Werk nu de rest van het paneel los door omhoog te duwen terwijl je naar voren beweegt, helemaal naar het stopcontact en de USB-poort. (De blauwe clips lijken strak te zitten, maar na dit al een paar keer te hebben gedaan, vertonen ze geen tekenen van slijtage of scheuren.) Je zou nu het bovenste consolepaneel volledig moeten kunnen verwijderen, met de kabelboom eraan vast. Op dit punt heb ik het aller-voorste gedeelte (voor het opbergvak) verwijderd om het opnieuw installeren gemakkelijker te maken.