Subaru Crosstrek and XV Forums banner
101 - 120 of 123 Posts
Hey allemaal - Ik heb deze thread net opgemerkt nadat ik mijn oplossing voor dit probleem in een kleinere thread had gepost. Als je hebt gemerkt dat het heen en weer bewegen van je shifter uiteindelijk je sleutels losmaakt, raad ik je aan mijn antwoord hier te lezen (ik wil het hier niet opnieuw hoeven te schrijven).

Samenvattend wat ik heb gedaan: ik heb een paar interieuronderdelen verwijderd om bij de shifter te komen en was van plan de geleideplaat (onderdeelnummer 35122FJ033) te vervangen. Ik merkte echter dat het bestaande onderdeel een versleten lipje had dat geen knop bediende die je sleutels losmaakt. Toen ik het eenmaal had rechtgetrokken, zaten mijn sleutels sindsdien niet meer vast. Ik raad dit ten zeerste aan als alternatief voor het vervangen van de hele shifter-assemblage en als probleemoplossingsprocedure voor dit probleem.
INTERESSANT! Ik heb net de foto's in de link die je hebt geplaatst bekeken en zal deze klus binnenkort proberen!

Het schoonmaken van de knop op de schakelplaat met elektrodenreinigingsspray werkte een tijdje voor mij...ongeveer 4 weken, toen moest ik hem uit elkaar halen en opnieuw schoonmaken.

Ik heb het werk vandaag laten uitvoeren onder de Subaru garantie-uitbreiding voor dit probleem. Duurde ongeveer 1,5 uur.

Geen auto's in de showroom van de dealer. De receptioniste zei dat de dealer niets nieuws op voorraad had dat niet vooraf was verkocht.

Ik heb een tijdelijke oplossing gevonden voor een sleutel die vastzit in het contactslot van mijn Forester uit 2017. Ik houd mijn voet op de rem totdat ik de sleutel volledig uitschakel en heb sindsdien geen problemen meer gehad. Maar er is een terugroepactie om het probleem te verhelpen en ik zal het laten doen.

Mijn vrouw en ik hebben net een Legacy uit 2016 gekocht voor een van onze pas gediplomeerde kinderen. Ongeveer een maand nadat we hem hadden, ging het contact niet in de "lock"-stand en kon de sleutel er niet uit worden getrokken. Na het vinden van deze thread en het lezen van "oplossingen" hier is mijn bijgewerkte ervaring.

1. De versnellingspook in de parkeerstand slaan lijkt echt niet te helpen.
2. De sleutel draaien terwijl je de rem indrukt en tegelijkertijd de sleutel/het contact ongeveer zes keer in en uit duwt (terwijl je de sleutel voorzichtig naar de uit/vergrendelstand draait) zorgt ervoor dat het contact naar "vergrendeld" gaat en de sleutel vrijgeeft.
3. Belangrijker nog, aangezien dit slechts een lapmiddel is, heb ik SOA gebeld en hen de laatste acht cijfers van mijn VIN gegeven. Mij werd verteld dat voertuigen die door dit probleem worden getroffen, tot maart 2024 gedekt zijn, ongeacht het aantal kilometers, de eerdere eigendomsstatus of van wie/waar gekocht, en om gewoon mijn lokale Subaru Service Department te bellen en een afspraak te maken.

Ik deed wat me was opgedragen en de servicemedewerker verklaarde in wezen dat dit nu een bekend probleem is. Nadat ik de Subaru Service Department ook de laatste acht cijfers van mijn VIN had gegeven, bevestigden ze dat mijn voertuig gedekt was met een verlengde garantie voor dit probleem en enkele andere kleine problemen die mijn auto niet lijkt te hebben (maar fijn om te weten). Ik kon over zes dagen een afspraak maken zonder gedoe. Er was geen langdradig verhaal of uitleg nodig, en het kon ze niet schelen of ze het probleem konden dupliceren of niet. Mij werd verteld dat er gratis een "bijgewerkte selectiehendel" zou worden geĂŻnstalleerd. Tot nu toe gaat het goed, en ik zal een update geven over hoe goed (hopelijk) de reparatie heeft gewerkt.

Hier is mijn simpele vervolg op mijn bovenstaande bericht. Ik heb de auto gisteren binnengebracht en de Subaru Serviceafdeling heeft de bovenstaande service uitgevoerd. Na het rijden met de gerepareerde ontstekingsschakelaar gedurende meer dan 24 uur, lijkt het probleem opgelost te zijn. Dus vergeet de lapmiddelen, laat het ontstekings-/sleutelprobleem goed repareren terwijl de verlengde garantie nog van kracht is. De reparatie was in ongeveer 3-4 uur voltooid en er werden geen kosten in rekening gebracht.

Image
Hallo ..Ik ben ook nieuw, maar uit Australië. Ik geloof dat dit de in Amerika geproduceerde auto's helpt. Ik ben op zoek naar informatie over de in Japan geproduceerde auto's, aangezien dit mij is overkomen en ze tot nu toe geen dekking bieden...Ze zeggen, oh, dit bekende probleem betreft alleen de in Amerika geproduceerde voertuigen...Dat is niet zo...Het is een defecte sleutelplaatverbinding die de auto voor de gek houdt door te geloven dat hij rijdt, dus om veiligheidsredenen geeft hij de sleutel niet vrij. Ik heb net $612 betaald om het te laten repareren, hoewel het een bekend probleem is, en ze hebben de in Japan geproduceerde Subaru's uit 2018-22 teruggeroepen. Kent iemand de bewoording om vergoed te worden voor mijn Subaru Xv in Australië? Ik hoop dat dit je geholpen heeft.

Eerst het probleem met het eruit halen van de sleutel. Ik ben niet zeker van de XV's, maar eerdere Subaru's hadden een klein gaatje onder het contact in de onderste stuurwielkap. Door een kleine schroevendraaier of iets dergelijks in het gat te plaatsen en te drukken, werd een ontgrendeling geactiveerd waardoor je de sleutel kon verwijderen. Kijk eens, het is gratis. Als je een handleiding hebt, lees dan de pagina's over het contactslot en/of de versnellingspook, er kan een vergelijkbare oplossing in staan. De oorzaak 'kan' een defecte neutrale schakelaar zijn. Ja, ook al kun je de contactsleutel nergens anders dan in de parkeerstand verwijderen, hij fungeert ook als vergrendeling. Als het contact geen signaal krijgt dat de transmissie niet in de parkeerstand staat, zal het de sleutel niet vrijgeven. Intermitterende pogingen zoals je hebt gedaan, geven aan dat het 'intermitterend' werkt. Het beste is dat een dealer hem vervangt, want het vereist wat finesse om hem in de juiste positie te krijgen. Als deze of een andere oplossing het probleem oplost, zorg er dan voor dat je hier in je thread post hoe het probleem is opgelost. Te veel leden vragen om hulp, maar komen nooit terug om het antwoord te geven op wat het probleem heeft opgelost, dat kan en zal anderen in de toekomst helpen. Ik hoop dat dit helpt. Proost Doug
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de sleutel die vast kwam te zitten - het werd geleidelijk erger... na wat internetonderzoek, inclusief dit forum, heb ik mijn batterij vervangen (wat ik toch al moest doen, want die was 75% De YouTube-video die ik hierover bekeek, legde uit dat het iets te maken had met het feit dat de auto niet besefte dat hij in de parkeerstand stond om de sleutel vrij te geven en dat dit een klein onderdeel was dat dat verbond en de elektronica van de auto vereiste. Na een paar kleine ritjes en het opladen was het probleem opgelost! of dat dacht ik... 3 weken later begon het weer, niet altijd, maar ik voel wel waar het gaat eindigen. Heeft iemand hier ideeën over??

Vervolg: De dealer besloot de ontstekingsslotkern te vervangen en deze op mijn sleutels te laten slijpen. Lijkt nu prima te werken, maar het was absoluut een fabricagefout.

-Joel
Bedankt, Joel. Ik weet dat je dit 9 jaar geleden schreef, maar ik heb een gebruikte 2012 Impreza hatchback voor een prikkie gekocht en hij is geweldig geweest tot dit slotprobleem gebeurde! Ik ga alles proberen wat er is genoemd, maar als de dealer het oplost als het een defect is, ben ik blij.
Bedankt voor je vervolgbericht!

Hoi, ik hoop dat dit niet veel van een heropleving van een oude thread is. Ik ben een Subaru-technicus in Nashville. Ik las dit nadat een klant binnenkwam met een 2013 XV met precies hetzelfde probleem. Ik doorliep de probleemoplossingsdiagnostiek en kwam hierop uit (en ik kon het probleem dupliceren). Laten we eerst de symptomen doornemen voor iedereen die dit heeft gepost. Deze klant kan de auto af en toe, maar de laatste tijd steeds vaker, in de Park-stand zetten, de sleutel helemaal terugdraaien (2 klikken) naar de uit-stand, waar de sleutel kan worden verwijderd, maar de sleutel komt er niet uit. De ontsteking is in wezen vergrendeld gebleven, omdat er een signaal wordt ontvangen dat aangeeft dat de auto in een andere versnelling staat dan Park. Met wat gewiebel aan de versnellingspook of opnieuw schakelen door de versnellingen, komt de sleutel er uiteindelijk uit. Wat er gebeurt, is dat de P Range-schakelaar in de versnellingspookassemblage vast komt te zitten, zij het door een eerder gemorste drank of vet dat op de schakelaar terechtkomt of iets anders (misschien zelfs lichte corrosie door vochtigheid) dat zich rond de panelen heeft verspreid en de schakelaar zelf heeft vastgeplakt. Het is een eenvoudige 2-draads schakelaar. Het is niet de gemakkelijkste om te vervangen, maar het kan wel. Het is de connector direct voor de versnellingspookassemblage (met de panelen verwijderd). Pinnen 1 en 2 van connector B116 zijn voor deze schakelaar. Het vervangen hiervan zou dit moeten oplossen (ervan uitgaande dat deze later niet door iets wordt vastgeplakt).

Voor degenen die zich zorgen maken over het verlopen van de garantie voordat dit is gerepareerd, geen zorgen. Als u deze klacht onder de aandacht van uw dealer hebt gebracht en deze nog niet naar behoren is verholpen - zolang u dit deed terwijl u nog SAS-dekking had, zijn ze verplicht dit te repareren, zelfs nadat uw garantie is verlopen. Maar wees persistent en laat dit repareren en neem contact op met de servicemanager als u niet tevreden bent met de effectieve afhandeling door de serviceadviseur.

Als u verdere vragen over dit onderwerp heeft, laat het me weten!

- Sarge -
Hoi Sarge! Ik heb een tweedehands Impreza Hatchback uit 2012 gekocht. Mijn sleutel begint soms vast te zitten in het contact. Om hem eruit te halen, moet ik de auto aan en uit zetten en dan komt hij eruit. Ik heb geprobeerd het stuur een beetje te draaien, maar het lijkt niet te werken. Alleen uit en aan en dan de sleutel eruit trekken. Wat zou er mis kunnen zijn met mijn auto? Help alsjeblieft!

Subaru vervangt de shifter guide plate niet op mijn 2014 Subaru Crosstrek. Vroeg in de zomer bleef de sleutel vastzitten in het contact. Het gebeurt steeds vaker. De dealer wil $580 om het te repareren. Ik belde Subaru in de veronderstelling dat ze de dealer zouden vergoeden voor het werk, aangezien het duidelijk een constructiefout is. Het enige wat ik heb gehoord is dat de garantie en de verlenging zijn verlopen en dat mijn auto te oud is. Ik heb net betaald voor nieuwe banden en een paar andere reparaties en ik ben niet in staat om een ander voertuig te kopen. Ik heb echt het gevoel dat dit de verantwoordelijkheid van Subaru is, aangezien het niets te maken heeft met de leeftijd of de kilometerstand van de auto. Suggesties?

Als je de parkeerschakelaar een beetje omhoog buigt, lost dit het probleem voor altijd op, de schakelaar buigt na verloop van tijd naar beneden. Het duurt ongeveer 20 minuten en vereist geen speciaal gereedschap.

View attachment 315119 Hallo...ik ben ook nieuw, maar uit Australië. Ik geloof dat dit helpt voor de in Amerika geproduceerde auto's. Ik ben op zoek naar informatie over de in Japan geproduceerde auto's, aangezien dit mij is overkomen en ze het tot nu toe niet dekken...zeggende oh, dit bekende probleem is alleen van toepassing op de in Amerika geproduceerde voertuigen...Het is niet zo...het is een slechte sleutelplaatverbinding die de auto voor de gek houdt door te denken dat hij rijdt, dus om veiligheidsredenen geeft hij de sleutel niet vrij. Ik heb net $612 betaald om het te laten repareren, hoewel het een bekend probleem is, en ze hebben de in Japan geproduceerde Subaru's uit 2018-22 teruggeroepen. Weet iemand de bewoording om vergoed te worden voor mijn Subaru Xv in Australië? Ik hoop dat dit je heeft geholpen.
Helaas heb je dit ver na de vervaldatum geplaatst. Ik ben van mening dat Subaru deze specifieke garantie voor dit probleem onbepaald moet verlengen, aangezien het zo'n groot probleem is met zoveel van hun voertuigen. Ik kan je dit vertellen... Ik zal NOOIT meer een Subaru kopen, en ik zal zoveel mogelijk mensen ervan weerhouden dit ook te doen. We hebben zoveel geld aan deze auto uitgegeven en ze zijn niet verantwoordelijk voor hun fouten.

101 - 120 of 123 Posts