Subaru Crosstrek and XV Forums banner
81 - 99 of 123 Posts
Als het iemand interesseert, werkt het systeem als volgt: wanneer de shifter in de parkeerstand staat, maakt een lange stang die in de shifter loopt contact met een microschakelaar aan de basis van het schakelmechanisme. Het omlaag slaan van de shifter zou waarschijnlijk de meest effectieve manier zijn om een ​​moeilijke schakelaar te "schudden". Dezelfde beugel houdt ook de schakelaar voor de handmatige schakelmodus vast.

Ik heb dit al een tijdje in mijn zak bewaard, maar ik had hetzelfde probleem met mijn 07' Rabbit. De boosdoener was mijn sleutelhanger.

Ik droeg te veel gewicht met me mee en na een paar jaar heeft de zwaartekracht me voor de gek gehouden.

Overmatig gewicht beschadigt de cilinders van het contactslot en het contactslot. Het volgende wat je weet, is dat je sleutel er niet in gaat, niet draait of er niet uit komt.

Ik heb een andere tijdelijke "OPLOSSING" gevonden!! Zoals beschreven op pagina 7-22 (althans in de handleiding van de Impreza/Crosstrek 2013), onder de kop "Shift lock release using the shift lock release button", wordt u geĂŻnstrueerd over hoe u de dop voor de Shift Lock Release Button kunt verwijderen.

Het enige wat ik heb gedaan is de dop verwijderen en de sleutel verwijdert tot nu toe 100% van de tijd!! Ik ben NIET verder gegaan met de instructies die de schroevendraaier met tape of doek bedekken, of de schroevendraaier naar beneden duwen om de daadwerkelijke Shift Release Button in te drukken.

Dus nu bewaar ik gewoon een kleine schroevendraaier in mijn deur, zodat ik hem gemakkelijk kan pakken en de dop eraf kan halen, de sleutel eruit kan halen en de dop kan terugplaatsen. Dan ben ik onderweg! Ik hoop het snel te laten repareren, maar tot nu toe werkt het!!

Ik hoop dat dit helpt!

Wat tot nu toe voor mij werkt, is altijd de parkeerrem aanzetten voordat ik de auto in de parkeerstand zet. 🤷‍♂️

Ik begon hetzelfde probleem tegen te komen op mijn 2016 Crosstrek. IK HEB DE OPLOSSING GEVONDEN. Zo dankbaar voor deze YouTube-video, want dit probleem is klein maar zo'n hoofdpijn. Het is echt een gemakkelijke oplossing, volg gewoon zijn instructies. Je hebt alleen een kruiskopschroevendraaier nodig en iets dat kan wrikken. Ik gebruikte een klein jachtmes. De reparatie duurde ongeveer 10-15 minuten en het lijkt erop dat het meerdere bezoeken aan de dealer heeft bespaard.
Hoe kan ik toegang krijgen om de video te bekijken? Bedankt

Ik had dit probleem een tijdje geleden, en verrassend genoeg heb ik het niet meer... wat ik elke keer deed als het vast kwam te zitten, was de "trigger" op de CVT-versnellingspook een paar keer trekken (duwen?). Dan kwam het er na een paar keer trekken altijd uit. Geen telefoontjes naar de dealer, ik ben vergeten waar ik dit gelezen heb, dus het spijt me dat ik geen credits kan geven behalve aan "iemand op het internet". Ik hoop dat dit helpt.

Hallo

De 2017 Crosstrek van mijn dochter begon dit probleem te vertonen. Natuurlijk gebeurt het 6 maanden en 2.000 mijl na afloop van de garantie van 3 jaar/36 maanden. Na het lezen van het forum hier, belde ik Subaru of America. Ze lieten me de auto naar de dealer brengen. Toen belden ze en zeiden dat ze de kosten van de reparatie zouden dekken. Ze waren eigenlijk erg behulpzaam.

Oud

De 2013 Impreza cvt van mijn dochter doet hetzelfde.. Een manier om het eruit te krijgen is de motorkap openen, de accukabel van de aarde verwijderen en het komt er meteen uit. Elke keer. Soms werkt het ook om hem met geweld in de parkeerstand te zetten.. Maar stroom verwijderen werkt prima.

Hoi FM, heb je een video gemaakt? Heb je de auto ook op de brug gezet om het probleem te verhelpen? OF kun je de parkeerstandschakelaar van binnenuit de auto vervangen? Wat is ook de koppelwaarde? Ik waardeer uw antwoord. Bedankt. Joy [UOTE="Floridaman222, post: 2060749, member: 297460"]
Hoi allemaal,

Even ter opvolging. Ik heb deze reparatie net gedaan op mijn 2016. Het is te doen, maar het vereiste vaardigheidsniveau verheft het boven een simpele vervanging. Ik zou dit alleen aanpakken als je heel vertrouwd bent met gereedschap, dingen uit elkaar halen en weer in elkaar zetten zonder onderdelen over te houden. Dit is een serieuze "gematigde" klus, ver voorbij het vervangen van de stereo-hoofdeenheid of het repareren van een kapotte raammotor. Je hebt ook een momentsleutel nodig omdat er 4 grote bouten en de moer op de transmissiekabel zijn die op specificatie moeten worden aangedraaid als je hem weer in elkaar zet. Je hebt echt het Crosstrek-servicemanual en de exploded view nodig. Je moet een paar extra onderdelen (push-moeren) bestellen naast de nieuwe plaat zelf.

Het kostte me ongeveer 4 uur, fulltime, om het te doen toen ik de onderdelen had, exclusief het demonteren van de consolebekleding. De tijd die het bij de dealer kost, is legitiem.

Gezien het feit dat Subaru dit probleem blijkbaar op hun kosten oplost, raad ik MENSEN TEN ZEERSTE aan om van de gelegenheid gebruik te maken om het door de dealer te laten doen.

Fm
[/UOTE]

Het begon ongeveer een maand geleden met mijn 2013 Subaru Impreza CVT. Gisteren heb ik hem naar de monteur gebracht die iets heeft gedaan (zoals hij zei onder de auto), maar ik heb nog steeds het probleem (hoewel veel minder vaak dan voorheen). Uit sommige video's op internet heb ik ontdekt dat als de versnellingspook in positie D, N, M, R staat, het contactslot 12V ontvangt en dus de sleutel niet loslaat. Wanneer de versnellingspook in P staat, ontvangt het slot 0V en kan de sleutel worden losgelaten. Ik ben van plan om eerst de spanning op het slot te meten wanneer het in de D- of P-positie staat om te zien of ik de juiste spanning krijg, zo niet, dan demonteer ik de middenconsole en ga naar de versnellingspook om te zien of er een probleem is met de bedrading/schakelaar. Ik vermoed dat dit onderdeel (#35122FJ033) het probleem zou kunnen zijn, maar we zullen zien.

Hallo allemaal - Ik heb deze thread net opgemerkt nadat ik mijn oplossing voor dit probleem in een kleinere thread had gepost. Als je hebt gemerkt dat het heen en weer bewegen van je shifter uiteindelijk je sleutels losmaakt, raad ik je aan mijn antwoord hier te lezen (ik wil het hier niet opnieuw hoeven te schrijven).

Samenvattend wat ik heb gedaan: ik heb een paar interieuronderdelen verwijderd om bij de shifter te komen en was van plan de geleideplaat (onderdeelnummer 35122FJ033) te vervangen. Ik merkte echter dat het bestaande onderdeel een versleten lipje had dat geen knop bediende die je sleutels losmaakt. Toen ik het eenmaal had rechtgetrokken, zaten mijn sleutels sindsdien niet meer vast. Ik raad dit ten zeerste aan als alternatief voor het vervangen van de hele shifter-assemblage en als een probleemoplossingsprocedure voor dit probleem.

Vandaag heb ik mijn auto uitgezet en de sleutel kwam niet uit het contactslot. Hij draait in de kern, gaat prima van Lock naar Acc naar On naar Start. Als ik hem op Lock (Off) zet, kan ik de sleutel niet meer dan 1/8" eruit trekken voordat hij gewoon stopt. Ik kreeg hem eruit door hem een paar keer op Acc te zetten en voorzichtig op Lock te draaien, en na een paar minuten kwam hij eruit. Maar nadat ik naar huis reed, gebeurde het opnieuw en nu krijg ik hem er niet uit. Ik probeerde de auto te starten, in de versnelling te zetten, terug in Park te zetten en hem vervolgens uit te zetten, en hij komt nog steeds niet vrij. Ik kon geen override voor de vergrendeling vinden om de sleutel vrij te geven, dus hij zit vast in mijn contactslot.
De mijne doet het de hele tijd, je moet er gewoon mee spelen terwijl je draait. Het lijkt minder te gebeuren, wat er ook vastloopt, moet wel versleten raken.

Heeft iemand zware sleutelhangers genoemd?
Ik herinner me dat in de jaren 80 een grote fabrikant een terugroepactie had voor het sleutelcilinderapparaat omdat het het gewicht van de zware sleutelhangers die in die tijd populair waren, niet kon dragen. Je weet wel - het type dat je aan je riem moet vastmaken omdat ze niet in een zak passen.
Slechts een gedachte.

Ik ben nieuw op het forum hier, dus groeten aan iedereen. Mijn 2016 Forrester is de afgelopen maanden vergelijkbare maar willekeurige problemen gaan vertonen met het verwijderen van de sleutel, dus ik belde mijn Subaru-dealer die erg graag $550 kosten wilde citeren en me met plezier aanraadde om de auto zo snel mogelijk te boeken. Ik weet zeker dat ze er heel goed op hebben gelet om de twee nieuwe sleutels, belastingen en arbeidskosten NIET te vermelden - waardoor de rekening dichter bij een Grand komt. Ik heb suggesties gezien om de cilinder met WD40 (of iets dergelijks) te behandelen, en ik probeer dat eerst omdat ik het niet leuk vind om een dealer dat soort geld te betalen als het een mechanisch probleem is. Ik heb ook motorfietsmotoren uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, dus een klein slotje zou me in geen enkele vorm mogen belasten.

81 - 99 of 123 Posts