Subaru Crosstrek and XV Forums banner

Hoe reset ik de onderhoudsherinnering?

1 reading
38K views 8 replies 5 participants last post by  ferret  
#1 ·
Ik heb een 2024 Limited. Hoe reset ik de onderhoudsherinnering?

Er verscheen een touchscreen-herinnering bij 5000 km (~3100 mijl) om de oliefilter te vervangen. Ik bracht de auto toch naar Subaru om de terugroepactie aan te pakken, en ze hebben tegelijkertijd de olie ververst. (De dealer raadde een Service A aan na de "inrijperiode", die samenviel met de herinnering.) In ieder geval krijg ik de melding nog steeds als ik de auto start. Is het gemakkelijk te resetten?

#8 ·
Pg 213 van de handleiding beschrijft hoe u de onderhoudsherinneringen kunt resetten
Het gebeurt mij hetzelfde. Ik heb gevolgd wat er in de handleiding staat, zelfs de herinnering uit het algemene menu uitgeschakeld, maar vanmorgen verscheen de boodschap weer.
Het lijkt erop dat de auto het niet interesseert of ik hem eerder onderhoud, hij vraagt om een afspraak te maken met de dealer voor de 10k service

#3 ·
Goed advies! De juiste instellingen gevonden. De servicemedewerker van de dealer probeerde het voor me te resetten voordat ik de dealer verliet. Ik denk dat hij gewoon naar de instellingen ging en herinneringen uitschakelde en weer inschakelde. Er is een hele reeks andere opties voor herinneringen (inclusief het instellen van de kilometerstand etc.) waar ik niet van op de hoogte was. Bedankt!

#4 ·
Goed advies! De juiste instellingen gevonden. De servicemedewerker van de dealer probeerde het voor me te resetten voordat ik de dealer verliet. Ik denk dat hij gewoon naar de instellingen ging en herinneringen uitschakelde en weer inschakelde. Er is een hele reeks andere opties voor herinneringen (inclusief het instellen van de kilometerstand etc.) waar ik niet van op de hoogte was. Bedankt!
hij wist net genoeg om een olieverversing te doen die je niet nodig had, hoewel

#5 ·
Het Subaru-schema zegt 10.000 km voor de eerste olieverversing. De dealer zei dat ik na 3000 km langs moest komen om alles te controleren en een olieverversing te doen "na de inloopperiode". Ik bracht hem rond de 6500 km weg, omdat er een terugroepactie was waarvoor ik toch al heen ging. Ik dacht niet dat het per se nodig was, maar het was goedkoop genoeg dat ik dacht dat het geen kwaad kon. Ze deden een Service A die ongeveer 150 dollar kostte, als ik me goed herinner. De volgende verversing is 10.000 km verderop, dus als ik 16.500 km heb bereikt.

#9 ·
Ik heb deze reactie net in een andere, vergelijkbare thread geplaatst:

Ik begrijp dat dit meestal binnen 500 mijl van de geplande/vastgestelde herinnering voor olie/filter/bandenwissel gebeurt. Ik stel de mijne in op 6000 mijl en 6 maanden wanneer ik onderhoud heb gepleegd.

Een verschil met de 2016 Forester en 2019 Impreza, ik moet op RESET drukken voordat ik het nieuwe tijd/kilometerinterval instel, anders krijg ik nog steeds het BERICHT TIJD VOOR INSPECTIE bij elke opstart.

Net mijn 18.000 mijl service voltooid en dit staat me nog vers in het geheugen.

This post has been deleted