Subaru Crosstrek and XV Forums banner
41 - 52 of 52 Posts
Discussion starter · #41 ·
1) Toen mijn 2019 Limited voor gepland onderhoud was, lieten ze me een leenauto lenen met de 2.5: VEEL BETER. Ik begrijp niet hoe je het verschil niet kon voelen, zelfs niet bij gematigd rijden. Ik zou er een kopen, maar ik heb niet het geld om te upgraden en ik heb pas <17.000 mijl op de mijne.

2) Uh, de lederen stoelen zijn geweldig en niet oncomfortabel. Dat is een slechte reden om niet alle extra functies te krijgen die op de Limited zitten.

3) Vind je de sierkleur van de Sport niet leuk? Koop het niet. Vind je het niet leuk dat je de Sport niet kunt krijgen in offshore metallic of sun blaze? Koop het niet of leer van een andere kleur te houden

4) Geef je niet om AWD???? Koop dan GEEN AWD-auto! Je krijgt niet zo'n goede kilometerstand als met een FWD (niet "4WD") en je hebt een ingewikkeldere aandrijflijn. Maar, oh! Het sneeuwt waar je woont? En is je huis onder een rots? KRIJG DAN AWD!!!!

5) Moderne Subaru's hebben geen betrouwbaarheidsproblemen; ze worden zelfs hoog gewaardeerd. Ik weet niet waar je je informatie vandaan haalt, maar je hebt betrouwbaardere bronnen nodig zoals C&D, R&T en zelfs JD Power.
Ik heb geen van de betrouwbaarheidsinformatie van C&D of een van de anderen die je noemde gekregen.

In andere Subaru-forums hebben mensen olielekkage besproken van de gebruikte siliconenkit die mogelijk is afgebroken. Echte problemen van de eigenaar. Mensen die olielekkage hebben bij 84.000 mijl. Het is belangrijk om dingen in twijfel te trekken voordat je een grote aankoop doet.

Ik heb geen van de betrouwbaarheidsinformatie van C&D of de anderen die u noemde, gekregen.

In andere Subaru-forums hebben mensen olielekkages besproken van de gebruikte siliconenkit die mogelijk is afgebroken. Echte problemen van eigenaren. Mensen met olielekkages bij 84.000 mijl. Het is belangrijk om dingen in twijfel te trekken voordat je een grote aankoop doet.
Het punt om te overwegen bij veel "X auto's hebben Y probleem" dingen die op internet circuleren, is dat ze soms afkomstig zijn van één generatie of zelfs modeljaar, of één model van die fabrikant, of één onderdeel dat in verschillende van hun modellen wordt gebruikt.

Neem bijvoorbeeld het probleem met de kapotte pakking... treft een paar modeljaren, niet alle Subaru's ooit. Of het probleem "olie verschuift naar één uiteinde van de motor en resulteert in grote slijtageproblemen" dat de motor in de 2024 naar verluidt aanpakt door een aantal van de ruimtes af te sluiten waar olie naartoe zou verschuiven in krappe bochten etc.

Als een schreeuwende idioot YouTube-influencer beweert dat alle auto's van bedrijf X probleem Y hebben, neem dan een stap terug en bekijk de details.

Zegt "video niet meer beschikbaar", maar ik kon het vinden.
https: //youtu.be/ qA1PWbcnqoM
(Hoe in hemelsnaam plaats ik een link zonder dat het forum hem insluit/als thumbnail weergeeft? Voorlopig heb ik spaties toegevoegd na de : en de derde /.

Mijn 2014 Jeep Cherokee Trailhawk was veel beter offroad dan zelfs de Crosstrek.
Nu is dat allemaal veranderd. De Cherokee is 'toast', letterlijk. De 2024 Crosstrek Wilderness met 9,3 inch bodemvrijheid is geweldig.
Dat testpad was een 'peulschil' vergeleken met mijn Fire Trail, die veel ruwer en steiler is. 18 graden op de steilste plek.
Nu ik heb ontdekt dat ik brandstof met een hoger octaangehalte nodig heb, heeft de motor een beter koppel bij lage toeren en kan ik de snelheid verminderen, wat het vastlopen vermindert.
Ik denk dat de Yokohama-banden in orde zullen zijn. De tractie is redelijk goed en ik heb nog geen zijwand gescheurd.

Zegt "video niet meer beschikbaar", maar ik kon het vinden.
https: //youtu.be/ qA1PWbcnqoM
(Hoe in hemelsnaam plaats ik een link zonder dat het forum hem insluit/als thumbnail weergeeft? Voorlopig heb ik spaties toegevoegd na de : en de derde /.
Opende prima voor mij 🤷‍♂️

Mijn 2014 Jeep Cherokee Trailhawk was veel beter off-road dan zelfs de Crosstrek.
Nu is dat allemaal veranderd. De Cherokee is letterlijk 'toast'. De 2024 Crosstrek Wilderness met 9,3 inch bodemvrijheid is geweldig.
Dat testpad was een 'fluitje van een cent' vergeleken met mijn Fire Trail, die veel ruwer en steiler is. 18 graden op het steilste punt.
Nu ik heb ontdekt dat ik brandstof met een hoger octaangehalte nodig heb, heeft de motor een beter koppel bij lage toeren en kan ik de snelheid verminderen, wat het vastlopen vermindert.
Ik denk dat de Yokohama-banden wel goed zullen zijn. De tractie is redelijk goed en ik heb nog geen zijwand gescheurd.
Er is een algemene trend, nietwaar?
Voor de "traditionele" SUV's om hun functionele, stoere en/of offroad-eigenschappen op te offeren voor meer familie of luxe?
De "stoere" vibe om een fineer of gewoon een naambordaspect te zijn, terwijl de binnenkant en afwerking steeds meer dingen worden die men misschien zou aarzelen om mee te nemen naar een bouwplaats of een modderig pad?
De trucks en SUV's te vermarkten aan mensen die ze nooit anders dan als "auto's" zullen gebruiken?

Er is een algemene trend, nietwaar?
Voor de "traditionele" SUV's om hun functionele, stoere en/of offroad-eigenschappen op te offeren voor meer familie- of luxe-aspecten?
De "robuuste" sfeer is een façade of slechts een naambordaspect, terwijl de binnenkant en de afwerking steeds meer dingen worden die men zou aarzelen om mee te nemen naar een bouwplaats of een modderig pad?
De trucks en SUV's op de markt brengen voor mensen die ze nooit anders dan als "auto's" zullen gebruiken?
Ja, de SUV's/CUV's/hoe ze ze nu ook noemen, zijn allemaal gewoon opgevoerde stationwagens. Clark Griswald zou dol zijn geweest op een verhoogde family truckster :ROFLMAO:

Image

Image

Ik heb geen van de betrouwbaarheidsinformatie van C&D of de anderen die je noemde ontvangen.

In andere Subaru-forums hebben mensen olielekkages besproken van de gebruikte siliconenkit die mogelijk is afgebroken. Echte problemen van eigenaren. Mensen met olielekkages bij 84.000 mijl. Het is belangrijk om dingen in twijfel te trekken voordat je een grote aankoop doet.
Dit is het grootste Subaru Crosstrek-forum. Er zijn hier duizenden eigenaren, de meesten in de VS, velen in Canada en een flink aantal van over de hele wereld. Niemand (voor zover ik weet) meldt motorlekkages, althans niet in modellen vanaf 2017 en nieuwer (en misschien ook in eerdere jaren).

Ik had ook zorgen over het instappen op de Subie-bandwagon. Maar de afgelopen vijf jaar of zo lijken Subaru en partner Toyota veel te hebben gesleuteld ten goede wat betreft kwaliteitsproblemen met betrekking tot de motoren en transmissies. Ken een paar mensen met oudere CT's en ze hebben nog geen grote problemen gehad, en ze onderhouden hun voertuigen niet zo goed als ik :) Dus dat gezegd hebbende, heb ik ook de 2.0 CT van onze vriend/familielid en de 2.5 getest. De 2.5 heeft wat meer pit. Omdat het een motor is die al jaren in andere subie-modellen wordt gebruikt, is hij al een tijdje uit en doet hij het goed. De iets grotere cilinderinhoud betekent gewoon dat je CT niet zo hard hoeft te werken als de kleinere 2.0, wat een goede zaak is. Tel daarbij op dat hij niet turbo is, wat ook een bonus is.
We hebben onze 24 CTW pas een paar maanden, maar we genieten ervan. Succes met je beslissing.
Mijn vrouw kocht een 2024 2.0 Convenience-model en ik vond de motor meer dan adequaat. Ik heb de Limited met een 2.5L getest en merkte niet veel verschil. Ik kocht zelf een 2024 Touring met de 2.0L. In de zeldzame gevallen dat ik meer vermogen/snelheid wil, schakel ik over naar de sportmodus. Ik vind dat de 2.0L bijna evenveel vermogen heeft als mijn inruil (2016 Outback 3.6L). Ik ben tevreden met mijn 2.0L Touring en kom tot 9.000 km.

41 - 52 of 52 Posts