Subaru Crosstrek and XV Forums banner

De BESTE achteruitrij-leds ooit gemaakt

8.9K views 82 replies 16 participants last post by  Octal450  
#1 · (Edited)
Ik heb VEEL LED-achteruitrijlampen op mijn auto getest, waaronder Diode Dynamics, LASFIT, SuperBrightLEDs, Alla, enz... en dit zijn gewoon de BESTE die ooit zijn gemaakt.

7440 voor vóór 2024

921 voor 2024+ (KAN HET ONMOGELIJK MAKEN DAT DE DEKSEL GESLOTEN KAN WORDEN)

Deze zijn zo ver superieur aan alle andere lampen die ik heb getest. Geen enkel ander ontwerp van 7440-lamp kwam in de buurt. Het is alsof je een set koplampen aan de achterkant van je auto hebt om achteruit te rijden - en aangezien ik vaak op slecht verlichte plaatsen parkeer, is dit absoluut geweldig en geeft het me vertrouwen bij het achteruitrijden, het werkt ook fantastisch om dingen op de achteruitrijcamera te verlichten.

Qua betrouwbaarheid heb ik deze nu een jaar en geen problemen. Ik heb gewacht met het plaatsen van dit bericht om er zeker van te zijn dat ze niet zouden uitvallen.

Ze hebben de LED's op een dunne strip back-to-back chips verticaal geplaatst, zoals vervangingen voor koplampen, passend bij de positie van de gloeidraad. Je kunt de chips zien in de reflectorparels die dat laten zien. De rubberen grommet is een beetje lastig om in te brengen, en je moet ze zo draaien dat de chips op de 9 en 3 positie schijnen.

Een van de Alla-lampen was qua helderheid vergelijkbaar, maar had een extreem slechte bouw- en ontwerpkwaliteit en ik kan die lamp niet aanbevelen en zou deze mogelijk als gevaarlijk classificeren, zoals veel andere goedkope lampen.

Nee, dit is geen gesponsorde post. Ik heb deze producten met mijn eigen geld gekocht.

Image

#11 ·
24 trek is Amazon.com ja W16W.

Hetzelfde. De pigtail is te wijten aan het koellichaam dat nodig is voor deze heldere lamp. Sluit hem gewoon aan op de fabrieksharnas en stop hem weg in het paneel.

Het zou net zo moeten passen als bij eerdere modellen, maar ik heb dat zelf nog niet geprobeerd. Ik heb een '18.

#12 ·
24 trek is Amazon.com yes W16W.

Hetzelfde. De pigtail is te wijten aan het koellichaam dat nodig is voor deze heldere lamp. Sluit hem gewoon aan op de fabrieksharnas en stop hem weg in het paneel.

Hij zou net als bij eerdere modellen moeten passen, maar ik heb dat zelf nog niet geprobeerd. Ik heb een '18.
Dat dacht ik ook. Bedankt voor de bevestiging.

#14 ·
6000lm is waanzinnig fel! Standaard achteruitrijlichten zijn ongeveer 250lm. De helderste van Diode Dynamics zijn 700lm. Zijn deze überhaupt legaal op de weg, oftewel kom ik door een staatinspectie?

#15 ·
6000lm is waanzinnig fel! Standaard achteruitrijlichten zijn ongeveer 250lm. De helderste van Diode Dynamics zijn 700lm. Zijn deze überhaupt legaal op de weg, dat wil zeggen, kom ik door een staatinspectie?
Ik ben zelf nog aan het leren in deze ruimte, dus beschouw het niet als evangelie, maar... Voor zover ik weet, zijn dingen als mistlampen en achteruitrijlichten NIET gereguleerd.

#17 · (Edited)
Wat gereguleerd wordt, en hoe, hangt af van de staat, provincie of het land.

In mijn staat zou het idee van "auto-inspecties" bijvoorbeeld een politicus zijn ambt kunnen kosten bij de volgende verkiezingen.
hmm..zie hieronder...mis ik iets?? We weten allemaal dat handhaving en inspecties een andere zaak zijn...maar.

De National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), een onderdeel van het Amerikaanse ministerie van Transport (DOT), reguleert autokoplampen in de Verenigde Staten:
Federal Motor Vehicle Safety Standard (FMVSS) 108: Deze norm reguleert alle auto-verlichtings-, signalerings- en reflectie-apparaten, inclusief koplampen.
Koplamphelderheid: Koplampen moeten een lichtsterkte hebben tussen 500 en 3.000 candela's.
Koplampcertificering: De DOT en SAE certificeren koplampen die legaal zijn in de Verenigde Staten.
LED-koplampen: De NHTSA vereist dat elke LED-koplamp die door een derde partij is ontworpen en verkocht, door de NHTSA wordt goedgekeurd.

#18 ·
Er zijn federale voorschriften die het bestaan en soms de kleuren van verschillende soorten autolichten aan de buitenkant voorschrijven - richtingaanwijzers, remlichten, enzovoort. Maar koplampen zijn de enige waarbij de federale overheid de certificering van specifieke verlichtingssystemen vereist, dus ik vermoed dat in de meeste rechtsgebieden die achteruitrijlichten legaal zijn.

Dat gezegd hebbende, als de OP vroeg in de ochtend naar zijn werk vertrekt, hoop ik dat hij al zijn buren gratis zonnebrillen heeft gegeven.

#21 ·
AI heeft zeker nog een lange weg te gaan. Ik heb met verschillende producten gespeeld en af en toe kunnen ze mijn vragen perfect beantwoorden... maar net zo vaak zijn de resultaten lachwekkend.

Vanuit het oogpunt van dit forum wordt het op prijs gesteld als berichten die door AI zijn gegenereerd, als zodanig worden gemarkeerd. AI-content wordt ook veel gebruikt door spammers, en als een bericht van een nieuwe gebruiker als AI klinkt, bekijk ik het altijd nauwkeuriger.

#22 ·
AI heeft zeker nog een lange weg te gaan. Ik heb met verschillende producten gespeeld, en af en toe kunnen ze mijn vragen perfect beantwoorden... maar net zo vaak zijn de resultaten lachwekkend.

Vanuit het oogpunt van dit forum wordt het op prijs gesteld als berichten die door AI zijn gegenereerd, als zodanig worden gemarkeerd. AI-content wordt ook veel gebruikt door spammers, en als een bericht van een nieuwe gebruiker naar AI klinkt, bekijk ik het altijd nauwkeuriger.
Ja. Ik ben zelf computerwetenschapper. Begonnen met coderen in de jaren 70. Wat een lange, vreemde reis is het geweest. Ik heb mijn vraag opnieuw gesteld en dezelfde reactie gekregen zonder AI.

#26 ·
#25 ·
Vreemd genoeg (of niet), lijken de "oude standaard" merken minder bereid om enige claim te maken over lumen ratings of iets dergelijks.

Bijvoorbeeld de Sylvania LED 912 lampen, die in de achteruitrijlicht sockets zouden passen, maar nergens de helderheid / output rating hebben die ik kon vinden bij een snelle zoekopdracht.

#29 ·
We krijgen jaarlijkse emissie- en veiligheidscontroles. Voorwielophanging en besturing, ruitenwissers, lampen en koplampen richten. Ik betwijfel of de helderheid van de achterlampen een probleem zou veroorzaken.
Ik zag wat ze hier in MA doen. Ze controleren alle lampen om er zeker van te zijn dat ze werken. En ze controleren de koplampafstelling.

• Like
Reactions: BillLin
#30 ·
Ik heb persoonlijk de afgelopen twee jaar slechts een paar aftermarket LED-lampen voor verschillende voertuigen geprobeerd. De LED-technologie is sinds covid VEEL vooruitgegaan, IMO!!
Hoewel de prijs voor sommigen een factor kan zijn, heb ik gemerkt dat de kwaliteit van sommige duurdere LED's de kosten WAARD is, omdat ze de neiging hebben veel langer mee te gaan. Ik heb de nieuwere LED's van Diode Dynamics nog niet geprobeerd, maar ik kan hun kwaliteit bevestigen naast hun andere mist-/spot-/rij-/greppelverlichting (y) (y) Het is de extra cent waard om één keer te huilen ;) Ik twijfel er niet aan dat hun andere LED's anders zouden zijn.

De huidige LED-ontwerpen komen qua afmetingen zeer dicht in de buurt van gewone gloeilampen of halogeenlampen. Voorbij zijn de dagen van slechts een paar jaar geleden met verlengde behuizingen met koelventilatoren, extra diodes, enz.

Maar... helderder betekent niet per se beter? Zoals met alles, is er een evenwicht tussen helderheid en levensduur IMO. Natuurlijk heb je misschien een mooie heldere set LED's in de CT, maar als je ze te vaak moet vervangen, is het dan de moeite waard? Nogmaals, gewoon mijn twee cent.

#33 ·
Ik heb persoonlijk de afgelopen twee jaar slechts een paar aftermarket LED-lampen voor verschillende voertuigen geprobeerd. De LED-technologie is sinds covid VEEL vooruitgegaan, IMO!!
Hoewel de prijs voor sommigen een factor kan zijn, heb ik gemerkt dat de kwaliteit van sommige duurdere LED's de kosten WAARD is, omdat ze de neiging hebben veel langer mee te gaan. Ik heb de nieuwere LED's van Diode Dynamics nog niet geprobeerd, maar ik kan de kwaliteit van hun andere mist-/spot-/rij-/greppelverlichting bevestigen (y) (y) Het is de extra cent waard om één keer te huilen ;) Ik twijfel er niet aan dat hun andere LED's anders zouden zijn.

De huidige LED-ontwerpen komen qua afmetingen zeer dicht in de buurt van gewone gloeilampen of halogeenlampen. Voorbij zijn de dagen van slechts een paar jaar geleden met verlengde behuizingen met koelventilatoren, extra diodes, enz.

Maar... helderder betekent niet per se beter? Zoals met alles is er een evenwicht tussen helderheid en levensduur IMO. Zeker, je hebt misschien een mooie heldere set LED's in de CT, maar als je ze te vaak moet vervangen, is het dan de moeite waard? Nogmaals, slechts mijn twee cent.
Hell, ik heb een paar goedkope Sylvania 912 LED's gekocht bij een auto-onderdelenwinkel, en dat was een upgrade ten opzichte van de gloeilampen... en zal waarschijnlijk langer leven dan sommige landen.

#31 ·
Ik heb VEEL LED-achteruitrijlampen op mijn auto getest, waaronder Diode Dynamics, LASFIT, SuperBrightLEDs, Alla, etc... en dit zijn gewoon de BESTE die ooit zijn gemaakt.

7440 voor Pre 2024

921 voor 2024+

Deze zijn zo ver boven alle andere lampen die ik heb getest. Geen enkel ander ontwerp van 7440-lamp kwam in de buurt. Het is alsof je een set koplampen aan de achterkant van je auto hebt om achteruit te rijden - en aangezien ik vaak op slecht verlichte plekken parkeer, is dit absoluut geweldig en geeft het me vertrouwen bij het achteruitrijden, het werkt ook fantastisch om dingen op de achteruitrijcamera te verlichten.

Qua betrouwbaarheid heb ik deze nu een jaar en geen problemen. Ik heb gewacht met dit te plaatsen om er zeker van te zijn dat ze niet zouden sterven.

Ze hebben de LED's op een dunne strip back-to-back chips verticaal geplaatst zoals koplampvervangingen, passend bij de gloeidraadlocatie. Je kunt de chips zien in de reflectorparels die dat laten zien. De rubberen grommet is een beetje lastig om in te brengen, en je moet ervoor zorgen dat je ze draait zodat de chips op de 9 en 3 positie vuren.

Een van de Alla-lampen was qua helderheid vergelijkbaar, maar had een extreem slechte bouw- en ontwerpkwaliteit en ik kan die lamp niet aanbevelen en zou deze mogelijk als gevaarlijk classificeren, zoals veel andere goedkope lampen.

Nee, dit is geen gesponsorde post. Ik heb deze producten met mijn eigen geld gekocht.

View attachment 325486
Ik heb de 921's gekocht voor mijn 24 limited en de lamp past in het gat en past in de kabelboom, maar de lamphuizing steekt te ver uit en de afdekking aan de binnenkant van de achterklep past er niet overheen.

#42 ·
Ik heb de 921's gekocht voor mijn 24 limited en de lamp past in het gat en past in de kabelboom, maar de lamphuis steekt te ver uit en de afdekking aan de binnenkant van de achterklep past er niet overheen.
Verdomme. Sorry :(

Het past op alle voorgaande jaren. Ik zal de OP updaten.

#32 ·
Ik heb VEEL LED-achteruitrijlampen op mijn auto getest, waaronder Diode Dynamics, LASFIT, SuperBrightLEDs, Alla, enz... en dit zijn gewoon de BESTE die ooit zijn gemaakt.

7440 voor vóór 2024

921 voor 2024+

Deze zijn zo ver superieur aan alle andere lampen die ik heb getest. Geen enkel ander ontwerp van 7440-lamp kwam in de buurt. Het is alsof je een set koplampen aan de achterkant van je auto hebt om achteruit te rijden - en aangezien ik vaak op slecht verlichte plaatsen parkeer, is dit absoluut geweldig en geeft het me vertrouwen bij het achteruitrijden, het werkt ook fantastisch om dingen op de achteruitrijcamera te verlichten.

Qua betrouwbaarheid heb ik deze nu een jaar en geen problemen. Ik heb gewacht met dit te plaatsen om er zeker van te zijn dat ze niet zouden overlijden.

Ze hebben de LED's op een dunne strip back-to-back chips verticaal geplaatst, zoals vervangingen voor koplampen, passend bij de gloeidraadlocatie. Je kunt de chips in de reflectorparels zien die dat laten zien. De rubberen grommet is een beetje lastig om in te brengen, en je moet ervoor zorgen dat je ze zo draait dat de chips op de 9- en 3-uur positie schieten.

View attachment 325486
Ik heb de mijne nu ongeveer 4 jaar op mijn 2019 base Trek... OEM achteruitrijlichten waren ellendig, vooral met lichte tint op de zijruiten. Old school gebruik ik de camera, maar ik gebruik ook de zijspiegels omdat we die vervelende betonnen stroken voor de oprit hebben.

#44 ·
De auxbeam-lampen kunnen extreem fel zijn. Heb een paar gekocht voor de mistlampen op mijn '23 (geel). Verlichtte de weg als grootlicht. Overdag werd er naar me geflikkerd. Deze waren ongeveer 6x helderder. Ik kocht hetzelfde, alleen anders, die ongeveer 3x helderder waren. Meer binnen het bereik van normaal.
Waarschijnlijk heb je de verkeerde lampen gekocht. Als ze niet tweezijdig zijn, zullen ze verblinden. Je moet een lamp kopen die voor die toepassing is ontworpen, met twee dunne zijkanten in een verticale positie, anders gebeurt dat.

#35 ·
Ik zag dat Auxbeam twee verschillende LED-opties voor achteruitrijlichten heeft. De goedkopere zien er hetzelfde uit als die van Diode Dynamics. De duurdere zijn enorm en ik vraag me af of ze een gat in de reflector zullen branden of überhaupt wel passen.

#43 ·
Ik zag dat Auxbeam twee verschillende LED-opties voor achteruitrijverlichting heeft. De goedkopere zien er hetzelfde uit als die ik van Diode Dynamics heb. De duurdere zijn enorm en ik vraag me af of ze een gat in de reflector zullen branden of überhaupt wel passen.
Hè? Het zal geen "gat branden" lol. Ze worden niet eens zo heet als halogeenlampen. Ze passen ook prima in modellen van voor 2024.

#37 ·
Ik denk dat de lichten van een auto te fel kunnen zijn... waardoor het zicht van tegemoetkomende bestuurders wordt belemmerd en de bestuurder van de auto waarin ze zich bevinden, niet in staat is zich aan te passen aan het nachtzicht.
Over het onderwerp van achteruitrij-LED's: hoe zullen ze van invloed zijn op tegemoetkomende bestuurders of het vermogen van de bestuurder om zich aan te passen aan het nachtzicht in de auto waarin ze zich bevinden, belemmeren?

#45 ·

Voor de goede orde, ik heb deze in mijn 2023 Crosstrek (de Kimlatar 4000Lumens) geplaatst. Ze waren super eenvoudig te installeren en ik heb er geen problemen mee gehad. Ze zijn zo'n ENORME verbetering ten opzichte van de standaard lampen. Het weer is hier in de PNW behoorlijk slecht en kunnen zien als ik achteruit rijd, is een game changer. :)