Subaru Crosstrek and XV Forums banner

Vreselijk probleem

1 reading
4.1K views 10 replies 8 participants last post by  Nutjob1  
#1 ·
We hadden problemen met een defecte auto. We brachten hem naar een Subaru-dealer. Ze zeiden dat de nieuwe accu (1 jaar oud) te zwak was voor de Crosstrek. Ze installeerden een nieuwe accu van meer dan $500 en de volgende dag startte hij weer niet. We hebben hem overbrugd en teruggebracht naar de dealer. Ze hebben hem een paar dagen gehad en vertelden ons uiteindelijk dat er een lekkage was vanaf het dak omdat de afdichting was gebroken. We hebben het dak NOOIT geopend. De kosten voor de reparatie, omdat het tapijt aan de passagierskant en de bedrading eronder beschadigd zijn, bedragen $10.000. Dit is een Crosstrek uit 2021 met 45.000 mijl in zeer goede staat. Nieuwe remmen, banden en natuurlijk een dure accu. We verliezen veel geld met deze auto, we kunnen hem niet gebruiken omdat hij niet start en we willen er geen 10.000 dollar meer in steken. Suggesties?

#4 ·
Ik kan bevestigen dat de afdichtingen van het zonnedak een herontwerp of update kunnen gebruiken. Ze laten veel vuil door dat de afvoeren kan verstoppen. Mijn familielid dat een MY18 had, gebruikte het zonnedak ook nooit. Toch, toen ik het jaarlijks onderhield/schoonmaakte, zaten de rails vol met vuil. Ze hadden ook problemen (bij meer dan 2 auto's) met Subaru-accu's, zij het niet door waterlekkage in het voertuig. We hebben net een AGM-accu van NAPA geĂŻnstalleerd, die dat gelukkig heeft verholpen. Sorry om te horen.

#7 ·
Ik kan bevestigen dat de afdichtingen van het zonnedak een herontwerp of update kunnen gebruiken. Ze laten veel vuil door dat de afvoeren kan verstoppen. Mijn familielid dat een MY18 had, gebruikte het zonnedak ook nooit. Toch, toen ik het jaarlijks onderhield/schoonmaakte, zaten de rails vol met vuil. Ze hadden ook problemen (over 2 auto's) met Subaru-accu's, hoewel niet door waterlekken in het voertuig. We hebben net een AGM-accu van NAPA geĂŻnstalleerd, die dat gelukkig heeft verholpen. Sorry om te horen.
Dit is waarom ik weiger een zonnedak/maanlicht te nemen op een auto die ik koop... gewoon een nutteloos gat in de structuur en de "envelop" van de auto, dat meer onderhoud en risico toevoegt.

#6 ·
We hadden problemen met een lege accu. We brachten hem naar een Subaru-dealer. Ze zeiden dat de nieuwe accu (1 jaar oud) te zwak was voor de Crosstrek. Ze installeerden een nieuwe accu van meer dan $500 en de volgende dag startte hij weer niet. We hebben hem met startkabels gestart en teruggebracht naar de dealer. Ze hebben hem een paar dagen gehad en vertelden ons uiteindelijk dat er een lekkage was vanaf het dak omdat de afdichting kapot was. We hebben het dak NOOIT geopend. De kosten voor de reparatie, omdat het de bekleding aan de passagierskant en de bedrading eronder heeft beschadigd, bedragen $10.000. Dit is een Crosstrek uit 2021 met 45.000 mijl in zeer goede staat. Nieuwe remmen, banden en natuurlijk een dure accu. We verliezen veel geld met deze auto, we kunnen hem niet gebruiken omdat hij niet start en we willen er geen 10.000 dollar meer in steken. Suggesties?
Ik vertrouw deze dealer al niet meer.

Zeg hen dat een accu van $500 - vooral een die niets heeft opgelost - bullshit is, en dat schade veroorzaakt door een defect zonnedak op zijn minst gedeeltelijk door Subaru vergoed moet worden... en dat je hem naar een andere plek laat slepen voor een echte diagnose en offerte, niet wat ze ook roken... zelfs als ze beweren dat het "buiten de garantie" valt of zoiets, maak dat dan in ieder geval je uitgangspunt met deze grapjassen.

#8 · (Edited)
Koop minimaal een nieuwe accu, breng deze mee om de lege te vervangen, neem gereedschap mee voor het vervangen van de accu en doe het zelf of laat een vriend of familielid de accu vervangen. Start en rijd weg van het terrein van de dealer. Ga naar huis als uw Subaru rijdbaar is en overweeg een andere dealer, maar inspecteer het interieur en het zonnedak op schade voordat u overweegt reparaties door iemand te laten uitvoeren.

#9 ·
Waterschade kan lastig te diagnosticeren en te repareren zijn. Dat gezegd hebbende, aangezien de auto niet ondergedompeld was en het probleem zich lijkt te beperken tot de voetenruimte van de passagier, is het wellicht niet al te ernstig. Ik zou aanraden om een tweede mening te vragen om veilig te zijn.
Probeer in de tussentijd de batterij 's nachts los te koppelen als voorzorgsmaatregel.

#11 · (Edited)
Gebruik dealerrater.com om te zien hoe uw dealer scoort.
U heeft bevestigd waarom ik nooit een voertuig met een zonnedak koop.
Tenzij het bevestigd is dat een zonnedak nooit is geopend onder eigendom en de dakafdichting heeft geleid tot lekkages en schade, kan de originele post allemaal horen zeggen zijn. Er zijn genoeg amateur-experts in elk forum die commentaar geven zonder expertise en nooit getuige zijn geweest van een specifiek probleem.

Ik kan duidelijk stellen dat mijn vorige 21 jaar oude GM-auto nooit schade of lekkage aan het zonnedak heeft gehad in NYC. Nooit. En ik heb het bijna het hele jaar door gebruikt. Wetende dat weerafdichtingen uitdrogen door uv-blootstelling, heb ik er een jaarlijks ritueel van gemaakt om siliconenspray op alle deuren, motorkap, kofferbak en dakweerstrips te spuiten. Hoe kan ik zien of siliconen werken? Alle deur-, motorkap- en kofferbakweerstrips bleven zacht en soepel bij het samendrukken. Vriezende regen zou normaal gesproken vastzittende deuren veroorzaken. Toen ik vergat ze te behandelen, bleef de bestuurdersdeur soms plakken totdat ik er natte siliconen in wreef en het op een zonnige dag liet drogen. Lithiumvet in de twee rails van het zonnedak om corrosie en droogrot te voorkomen voor algemene smering.