Subaru Crosstrek and XV Forums banner
21 - 40 of 123 Posts
Ik heb dit probleem nu ongeveer een maand en het wordt steeds erger, maar ik denk dat ik een oplossing heb gevonden. Onder leiding van een lokale slotenmaker heb ik vet, vergelijkbaar met WD40, in de cilinder gespoten. Het leek niet meteen te helpen, maar een paar dagen later zit ik niet meer vast, ik denk dat een deel van het vet zich een weg heeft gebaand naar waar het moest komen. Kan toeval zijn, maar gezien de alternatieven is het zeker de moeite waard om het ook voor jou te proberen.

Dus de dealer besloot de remschakelaar niet te vervangen en in plaats daarvan de schakelvergrendelingsassemblage te vervangen. Ik heb mijn sleutel nu al 3 dagen achter elkaar niet meer vastzitten, maar als gevolg van het werk heb ik een nieuw probleem ontwikkeld. Ik kan nu niet meer van de Drive-modus naar de handmatige modus schakelen. De shifter schuift niet van D naar M. Ik heb de ontgrendelingsknop van de schakelvergrendeling geprobeerd, maar dat hielp niet. Dus ik ga morgen terug naar de dealer om dat te laten bekijken. Wat een nachtmerrie wordt dit.

Update: De dealer heeft de schakelvergrendelingsassemblage verkeerd geĂŻnstalleerd, waardoor ik niet in de handmatige modus kon schakelen. Ze hebben de installatie gecorrigeerd en alles lijkt nu goed te zijn. Ook is mijn sleutel sinds de vervanging van de schakelvergrendelingsassemblage helemaal niet meer vastgelopen. Ik hoop dat dit eindelijk is opgelost.

Hallo, ik hoop dat dit niet teveel een heropleving van een oude thread is. Ik ben een Subaru-technicus in Nashville. Ik las dit nadat een klant kwam met een 2013 XV met precies hetzelfde probleem. Ik doorliep de probleemoplossingsdiagnostiek en kwam hierop uit (en ik kon het probleem dupliceren). Laten we eerst de symptomen doornemen voor iedereen die dit heeft gepost. Deze klant kan de auto af en toe, maar de laatste tijd vaker, in de parkeerstand zetten, de sleutel helemaal terugdraaien (2 klikken) naar de uit-stand, waar de sleutel kan worden verwijderd, maar de sleutel komt er niet uit. Het contact is in wezen vergrendeld gebleven, omdat er een signaal wordt ontvangen dat aangeeft dat de auto in een andere versnelling staat dan de parkeerstand. Met wat gewiebel aan de versnellingspook of opnieuw schakelen door de versnellingen, komt de sleutel er uiteindelijk uit. Wat er gebeurt, is dat de P-bereikschakelaar in de versnellingspook vast komt te zitten, zij het door een eerder gemorste drank of vet dat op de schakelaar terechtkomt of iets anders (misschien zelfs lichte corrosie door vochtigheid) dat zich rond de panelen heeft verspreid en de schakelaar zelf heeft vastgeplakt. Het is een eenvoudige 2-draads schakelaar. Het is niet de gemakkelijkste om te vervangen, maar het kan wel. Het is de connector direct voor de versnellingspook (met de panelen verwijderd). Pinnen 1 en 2 van connector B116 zijn voor deze schakelaar. Het vervangen hiervan zou dit moeten oplossen (ervan uitgaande dat het later niet door iets wordt vastgeplakt).

Voor degenen die zich zorgen maken over het verlopen van de garantie voordat dit is gerepareerd, geen zorgen. Als u deze klacht onder de aandacht van uw dealer heeft gebracht en deze nog niet naar behoren is verholpen - zolang u dit deed terwijl u nog SAS-dekking had, zijn ze verplicht dit te repareren, zelfs nadat uw garantie is verlopen. Maar wees vasthoudend en laat dit repareren en neem contact op met de servicemanager als u niet tevreden bent met de manier waarop de serviceadviseur dit effectief aanpakt.

Als u verdere vragen over dit onderwerp heeft, laat het me weten!

- Sarge -

Hallo, ik hoop dat dit niet veel van een heropleving van een dode draad is. Ik ben een Subaru-technicus in Nashville. Ik las dit nadat een klant binnenkwam met een 2013 XV met precies hetzelfde probleem. Ik doorliep de probleemoplossingsdiagnostiek en kwam hierop uit (en ik kon het probleem dupliceren). Laten we eerst de symptomen doornemen voor iedereen die het heeft gepost. Deze klant kan de auto af en toe, maar de laatste tijd steeds vaker, in de parkeerstand zetten, de sleutel helemaal terugdraaien (2 klikken) naar de uit-stand, waar de sleutel kan worden verwijderd, maar de sleutel komt er niet uit. De ontsteking is in wezen vergrendeld gebleven, omdat er een signaal wordt ontvangen dat aangeeft dat de auto in een andere versnelling staat dan de parkeerstand. Met wat gewiebel aan de versnellingspook of opnieuw door de versnellingen schakelen, komt de sleutel er uiteindelijk uit. Wat er gebeurt, is dat de P-bereikschakelaar in de versnellingspookassemblage vast komt te zitten, zij het door een eerder gemorste drank of vet dat op de schakelaar terechtkomt of iets anders (misschien zelfs lichte corrosie door vochtigheid) dat zich rond de panelen heeft verspreid en de schakelaar zelf heeft vastgeplakt. Het is een eenvoudige 2-draads schakelaar. Het is niet de gemakkelijkste om te vervangen, maar het kan wel. Het is de connector direct voor de versnellingspookassemblage (met de panelen verwijderd). Pinnen 1 en 2 van connector B116 zijn voor deze schakelaar. Het vervangen hiervan zou dit moeten oplossen (ervan uitgaande dat het later niet door iets wordt vastgeplakt).\n\nVoor degenen die zich zorgen maken over het verlopen van de garantie voordat dit is gerepareerd, geen zorgen. Als u deze klacht onder de aandacht van uw dealer hebt gebracht en deze nog niet naar behoren is verholpen - zolang u dit nog deed terwijl u SAS-dekking had, zijn ze verplicht dit te repareren, zelfs nadat uw garantie is verlopen. Maar wees persistent en laat dit binnenkomen en neem contact op met de servicemanager als u niet tevreden bent met de manier waarop de serviceadviseur dit afhandelt.\n\nAls u verdere vragen over dit onderwerp heeft, laat het me dan weten!\n\n- Sarge -
\n\nIk heb precies hetzelfde probleem met mijn 2015 Impreza Sport (CVT). Ik kon het niet beter uitleggen dan jij, zelfs als ik het probeerde. Het komt nu een paar maanden voor - twee keer per week in de herfst en nu in de winter, misschien eens in de 3-4 weken.\n\nNa 5-6 bezoeken aan de dealer, de meest recente gisteren, heb ik 4 "we kunnen het probleem niet reproduceren, dus we hebben niets te repareren" en één bezoek teruggekregen waarbij ze de remschakelaar hebben vervangen. Bij mijn laatste bezoek werd me verteld dat ze contact hadden opgenomen met SOA Tech line en dat Subaru ook geen idee had wat er gedaan kon worden. Mijn serviceadviseur zegt dat ze niet zomaar onderdelen onder garantie kunnen vervangen, in de hoop dat het probleem wordt opgelost. Ik heb de dealer meerdere video's verstrekt waarin het probleem zich voordoet, maar ik denk dat dat niet genoeg is. Mijn serviceadviseur krijgt nog steeds de push the key in while turning speech van de monteurs, maar ze zegt dat ze weet dat dat niet het probleem is.\n\nIk heb al contact opgenomen met de klantenservice van SOA, dus ik wacht op een reactie van mijn vertegenwoordiger op dit laatste bezoek. Mijn garantie verloopt volgende week, maar ik weet dat dit probleem nog steeds gedekt moet zijn totdat ze het oplossen. Nu zit ik met de vraag wat ik hierna kan doen?\n\nEdit: De 5e keer dat me werd verteld dat ze het probleem niet kunnen reproduceren... Sterker nog, toen ik thuiskwam van de dealer, zat de sleutel weer vast...

Hallo, ik hoop dat dit geen heropleving van een oude thread is. Ik ben een Subaru-technicus in Nashville. Ik las dit nadat een klant met een 2013 XV met precies hetzelfde probleem kwam. Ik doorliep de probleemoplossingsdiagnostiek en kwam hierop uit (en ik kon het probleem dupliceren). Laten we eerst de symptomen doornemen voor iedereen die dit heeft gepost. Deze klant kan de auto onregelmatig, maar de laatste tijd steeds vaker in de parkeerstand zetten, de sleutel helemaal terugdraaien (2 klikken) naar de uit-stand, waar de sleutel kan worden verwijderd, maar de sleutel komt er niet uit. De ontsteking is in wezen vergrendeld gebleven, omdat er een signaal wordt ontvangen dat aangeeft dat de auto in een andere versnelling staat dan de parkeerstand. Door een beetje aan de versnellingspook te wiebelen of opnieuw door de versnellingen te schakelen, komt de sleutel er uiteindelijk uit. Wat er gebeurt, is dat de P-bereikschakelaar in de versnellingspook vast komt te zitten, zij het door een eerder gemorste drank of vet dat op de schakelaar terechtkomt, of iets anders (misschien zelfs lichte corrosie door vochtigheid) dat zich rond de panelen heeft verspreid en de schakelaar zelf heeft vastgeplakt. Het is een eenvoudige 2-draads schakelaar. Het is niet de gemakkelijkste om te vervangen, maar het kan wel. Het is de connector direct voor de versnellingspook (met de panelen verwijderd). Pinnen 1 en 2 van connector B116 zijn voor deze schakelaar. Het vervangen hiervan zou dit moeten oplossen (ervan uitgaande dat het later niet door iets wordt vastgeplakt). Voor degenen die zich zorgen maken over het verlopen van de garantie voordat dit is gerepareerd, geen zorgen. Als u deze klacht onder de aandacht van uw dealer heeft gebracht en deze nog niet naar behoren is verholpen - zolang u dit nog deed terwijl u SAS-dekking had, zijn ze verplicht dit te repareren, zelfs nadat uw garantie is verlopen. Maar wees persistent en laat dit repareren en neem contact op met de servicemanager als u niet tevreden bent met de manier waarop de serviceadviseur dit afhandelt. Als u verdere vragen over dit onderwerp heeft, laat het me weten! - Sarge -
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 2015 Impreza Sport (CVT). Ik kon het niet beter uitleggen dan Sarge, zelfs als ik het probeerde. Het komt nu al een paar maanden voor - twee keer per week in de herfst en nu in de winter, misschien een keer per maand als dat al zo is. Na 5-6 bezoeken aan de dealer, de meest recente gisteren, heb ik 4 keer de reactie gekregen "we kunnen het probleem niet reproduceren, dus we hebben niets te repareren." en een bezoek waarbij ze de remschakelaar hebben vervangen. Bij mijn laatste bezoek kreeg ik te horen dat ze contact hadden opgenomen met SOA Tech en dat Subaru ook geen idee had wat er gedaan kon worden. Mijn serviceadviseur zegt dat ze niet zomaar onderdelen kunnen vervangen onder garantie, in de hoop dat het probleem wordt opgelost. Ik heb de dealer meerdere video's verstrekt waarin het probleem zich voordoet, maar ik denk dat dat niet genoeg is. Mijn serviceadviseur krijgt nog steeds de instructie van de monteurs om de sleutel in te drukken terwijl ze draaien, maar ze zegt dat ze weet dat dat niet het probleem is. Ik heb al contact opgenomen met de SOA-klantenservice, dus ik wacht op een reactie van mijn vertegenwoordiger op dit laatste bezoek. Mijn garantie verloopt volgende week, maar ik weet dat dit probleem nog steeds gedekt zou moeten zijn totdat het is opgelost. Nu zit ik met de vraag wat ik hierna moet doen?

Ik heb hetzelfde probleem met mijn '15. Het deed zich voor net na 36k. Ik heb wat grafietpoeder geprobeerd. Dit lijkt te hebben gewerkt. Ik zou graag een paar foto's zien van de P-range schakelaar en hoe ik erbij kan komen.
Het grafiet lijkt te werken. De handleiding adviseert om de parkeerrem aan te trekken voordat u in de parkeerstand schakelt.
De panelen verwijderen om bij de P-range schakelaar te komen, lijkt een hele klus. Wat is de procedure?

Ik begon hetzelfde probleem tegen te komen op mijn 2016 Crosstrek. IK HEB DE OPLOSSING GEVONDEN. Zo dankbaar voor deze YouTube-video, want dit probleem is klein maar zo'n hoofdpijn. Het is echt een eenvoudige oplossing, volg gewoon zijn instructies. Je hebt alleen een kruiskopschroevendraaier nodig en iets dat kan wrikken. Ik gebruikte een klein jachtmes. De reparatie duurde ongeveer 10-15 minuten en het lijkt erop dat het meerdere bezoeken aan de dealer heeft bespaard.

Ik ben net terug van de dealer voor precies hetzelfde probleem. De reparatie is als volgt vermeld:

"Technicus heeft het probleem geverifieerd en technisch bulletin 16-112-18R voor het probleem gevonden. Vanwege verontreiniging van de interne component van de parkeerstandschakelaar komt de sleutel niet vrij van het contact. Technicus bestelde vervangende parkeerstandschakelaar (versnellingspook)"

Als je de sleutel kunt krijgen door een draad of 2 los te koppelen, probeer dit dan. Als je onderweg bent en niet wilt rommelen met het verwijderen van de afdekking van de stuurkolom, koppel dan de batterij los, verwijder de sleutel, sluit de batterij weer aan en ga doen wat je moet doen. Er is nergens iets dat stroom naar de schakelaar kan sturen als er geen stroom beschikbaar is. Als het toevallig niet werkt, kan er een condensator of 2 zijn die nog stroom heeft. Om dit op te lossen, zet je gewoon de ontsteking een paar seconden aan om het systeem te ontladen.

Breng het naar de dealer. Er is een sensor die niet werkt in de aandrijflijn. Soms denkt hij dat de auto niet in de parkeerstand staat en geeft hij de sleutel niet vrij. We hadden hetzelfde probleem, maar ze hebben het opgelost en gaven ons een leenauto bij Subaru of Delray Beach.

Ik parkeer vaak in San Francisco en het raken van de stoeprand met je wielen leidt ALTIJD tot vastzittende sloten en bevroren wielen. 2014 XV probleem? Waarschijnlijk een Subaru-probleem dat nog niet echt is gemeld en opgelost.

Ik heb hetzelfde probleem sinds oktober 2017 (ik heb een Crosstrek uit 2015), de sleutel blijft vastzitten in het contactslot en komt er niet uit. Ik schud met de versnellingshendel en "smijt" hem in de parkeerstand. Vorige week ben ik naar een monteur in de buurt geweest en die heeft de Subaru Service Bulletin gecontroleerd. Ze zeiden dat Subaru op 21 juni 2018 met een service bulletin kwam waarin stond dat het komt door een ontwerpfout in het CVT-systeem:

"Dit bulletin kondigt een ontwerpwijziging aan van het CVT-selectiehendelmechanisme (versnellingspook) als reactie op geĂŻsoleerde klachten van klanten dat de sleutel niet uit het contactslot kan worden verwijderd wanneer het voertuig in de parkeerstand staat. De oorzaak is vervuiling van de interne componenten van de Park-Range-schakelaar."

Dit zou onder de garantie moeten vallen.

Service Bulletin Nummer: 16-112-18R herzien 21-06-18

Kreeg problemen met mijn 2016 Crosstrek (met 32K mijl). Ik deed wat onderzoek en vond verwijzingen naar de TSB (die ik uitprintte). Ik belde mijn lokale Subaru-dealer en maakte een afspraak. Ik gaf de technicus een kopie van de TSB toen ik incheckte (en liet nog een kopie op het dashboard achter). Een paar uur later belden ze - alles klaar! Volgens de bon hebben ze de parkeerstandschakelaar vervangen. Hopelijk lost dit het probleem op.

Hetzelfde probleem met mijn Crosstrek uit 2015 met weinig kilometers. Sleutel blijft de helft van de tijd in het contactslot steken, waardoor ik opnieuw moet starten, achteruit moet rijden en een paar keer moet rijden. In eerste instantie zei de dealer dat ze het zouden smeren en zouden kijken wat er gebeurde. Later zeiden ze dat er een defect onderdeel was en vervingen ze de versnellingspook kosteloos. Hoewel ik geen garantie meer heb, is dit blijkbaar een erkend en gedekt probleem. Tot nu toe werkt het.

Ik heb hier in een ander draadje op gereageerd. Deze week heb ik mijn 2015 Crosstrek met 16.000 mijl naar de dealer gebracht voor hetzelfde probleem. Ze zeiden aanvankelijk dat ze het zouden smeren en dan zouden kijken wat er gebeurt. Maar ze hebben vervolgens de shifter vervangen op basis van enkele Subaru-bulletins zonder kosten. Het heeft het probleem opgelost.

Hetzelfde probleem met de sleutel die niet loslaat. Begon op 7-2-2019 in onze 2017 Crosstrek met 9.800 mijl.

Update 1 maart 2019.
Sleutel komt nu vaker niet los... 3 of 4 keer per week.
Dus vandaag naar onze Santa Cruz Subaru-dealer gegaan, gewapend met een afdruk van de vorige posting.

"Dit bulletin kondigt een ontwerpwijziging aan van het CVT-selectiehendelmechanisme (versnellingspook) als reactie op geĂŻsoleerde klachten van klanten dat de sleutel niet uit het contactslot kan worden verwijderd wanneer het voertuig in de parkeerstand staat. De oorzaak is verontreiniging van de interne componenten van de parkeerstandschakelaar."
"Service Bulletin Nummer: 16-112-18R herzien 21-06-18"

De klantenservicemedewerker zei: "O ja, we weten van dit probleem."
Ze controleerde de aankoopdatum en de kilometerstand, die 4-8-2017 en 11.345 mijl waren.

Update 8 maart 2019
Reparatie duurde twee uur en kostte niets.

21 - 40 of 123 Posts