Subaru Crosstrek and XV Forums banner

15 juli 2025 Software-update Rel_UK.25.04.70

12K views 49 replies 21 participants last post by  TCL  
#1 ·
Ik heb zojuist een e-mail ontvangen van Subaru of America met het verzoek om de juli-update Rel_UK.25.04.70 toe te passen, maar toen ik de updateprocedure startte, stond er dat de software van mijn apparaat al up-to-date was, ondanks dat er een ander updatenummer werd weergegeven dan in de updatedocumentatie stond. De mijne toonde Rel_UL.23.13.70 voor en na de poging tot update. Het voertuig is een 2021 Crosstrek Limited en ik heb geen Starlink-abonnement of hoe ze het nu ook noemen.

Ik heb niet geprobeerd de updates toe te passen waarover ik in 2024 ben geĂŻnformeerd, omdat we tussen huizen zaten, in een tijdelijk appartement woonden en geen directe toegang hadden tot wifi op de parkeerplaats.

Heeft iemand anders geprobeerd deze update toe te passen en een vergelijkbaar probleem gehad?

Bedankt bij voorbaat.

#4 · (Edited)
Vraag het uw dealer?

Internet zegt dat UL vs. UK regio's Latijns-Amerika/globaal vs. Noord-Amerika is.

De 2025 is natuurlijk nieuwer.

Internet waarschuwde om ervoor te zorgen dat uw head unit de N.A.-versie aankan, dus het is het beste om dit te controleren met de dealer.
Bedankt. Het klinkt dus alsof mijn huidige release een globale release is en de brief verwijst naar een Noord-Amerikaanse versie. Ik ben van mening dat als Subaru gerichte e-mails naar klanten stuurt waarin ze verwijzen naar hun specifieke VIN's en hen instrueren om zelf updates uit te voeren, Subaru alle informatie moet verstrekken of vermelden die de klant nodig heeft om de update uit te voeren in de e-mail, inclusief de controle die u noemde.

Ik was een beetje huiverig om updates toe te passen nadat ik in februari van dit jaar een brief had ontvangen waarin de garantie op de head unit werd verlengd vanwege wat leek op veel problemen die softwaregerelateerd leken te zijn. Mijn unit werkt al meer dan vier jaar prima, maar ik heb geen van de drie updates van 2024 toegepast. Dit doet me afvragen of een van die updates problemen heeft veroorzaakt.

Ik ga wachten met het doen van deze update totdat meer mensen de huidige update hebben geprobeerd voordat ik er verder iets mee doe.

#6 ·
Ik update nooit iets - en alles werkt nog steeds. Dat geldt voor telefoons, tablets, auto's. Als het goed werkt, laat ik het met rust.
Ik wou dat Subaru zou uitleggen wat er werd gerepareerd met de updates die ze sturen. Ik zou graag willen weten welke componenten worden bijgewerkt en om welke reden. Op die manier kan ik beter beoordelen of ik de update wel of niet wil toepassen. Als het voor een betere routinglogica in de navigatie-app van Subaru was, zou ik het graag toepassen. Als het om veiligheidsredenen was, zouden ze de klant zeker moeten laten weten wanneer ze de melding sturen.

#8 ·
Hier is info over de update.

Rel_UK.25.04.70 Details
Bedankt. Ik heb geen van de problemen die in dit bulletin worden genoemd dat de update aanpakt. De procedure die in dit bulletin wordt genoemd, lijkt ook veel ingewikkelder dan de procedure die Subaru naar klanten heeft gestuurd om de update via wifi uit te voeren. Ik zal voorlopig afzien van het uitvoeren van de update.

#10 ·
TCL - De procedure in de servicebulletin wordt normaal gesproken bij de dealer uitgevoerd. De OTA-procedure is normaal gesproken pas na een paar maanden beschikbaar. Subaru publiceert normaal gesproken een tweede servicebulletin, 15-256-19R, wanneer de OTA-procedure beschikbaar is. Ter info: UL-firmwareversies zijn voor navigatiesystemen.

#11 ·
TCL - De procedure in het servicebulletin wordt normaal gesproken bij de dealer uitgevoerd. De OTA-procedure is normaal gesproken pas na een paar maanden beschikbaar. Subaru publiceert normaal gesproken een tweede servicebulletin, 15-256-19R, wanneer de OTA-procedure beschikbaar is. Ter info: UL-firmwareversies zijn voor navigatiesystemen.
Bedankt voor die info. Het is jammer dat Subaru de OTA-vertraging niet heeft uitgelegd toen ze de e-mail naar de klanten stuurden met het verzoek de procedure uit te voeren. Hun klantenservicenummer onderaan de e-mail krijgt nu misschien veel telefoontjes :). Ik heb geprobeerd te bellen voordat ik dit draadje begon en nadat ik naar de juiste afdeling was doorverbonden, ging de telefoon maar over en over totdat hij me ophing.

#12 ·
Ik heb zojuist een e-mail ontvangen van Subaru of America met het verzoek om de update van juli Rel_UK.25.04.70 toe te passen, maar toen ik de updateprocedure startte, stond er dat de software van mijn apparaat al up-to-date was, ondanks dat er een ander updatenummer werd weergegeven dan in de updatedocumentatie stond. De mijne toonde Rel_UL.23.13.70 voor en na de poging tot update. Het voertuig is een 2021 Crosstrek Limited en ik heb geen Starlink-abonnement of hoe ze het nu ook noemen.

Ik heb niet geprobeerd de updates toe te passen waarover ik in 2024 op de hoogte ben gesteld, omdat we tussen huizen in een tijdelijk appartement woonden en geen directe toegang hadden tot wifi op de parkeerplaats.

Heeft iemand anders geprobeerd deze update toe te passen en een vergelijkbaar probleem gehad?

Bedankt bij voorbaat.
Ja. Ik heb dezelfde softwareversie als jij. Als ik verbinding maak met een wifi-hotspot en probeer te updaten, wordt het bericht "update mislukt. Opnieuw proberen?" gegenereerd. Toen ik mijn dealer belde, stelde hij voor dat ik de batterij loskoppelde om de HU volledig te resetten en het opnieuw te proberen. Zal dat uiteindelijk proberen.

#15 ·
Ja. Ik heb dezelfde softwareversie als jij. Verbinding maken met een wifi-hotspot en proberen te updaten genereert een bericht "update mislukt. Opnieuw proberen?". Toen ik mijn dealer belde, stelde hij voor om de batterij los te koppelen om de HU volledig te resetten en het opnieuw te proberen. Zal dat uiteindelijk proberen.
Ik herinner me niet dat ik een "update mislukt bericht" heb gekregen. De procedure die ik volgde, kwam uit een PDF-bestand dat was gekoppeld in de e-mail van Subaru of America. Toen ik bij de stap kwam waar stond dat ik de selectie "zoeken naar updates" moest indrukken, kreeg ik dit bericht:
Image

#16 · (Edited)
Wat was het faalmechanisme bij de eerste twee pogingen?
Ik kreeg twee keer het scherm met de melding: "Software up-to-date", hoewel het de vorige versie was. Ik zette mijn klok terug naar de huidige tijd (1 minuut verkeerd) en de huidige update werd zonder problemen in ongeveer 10 minuten gedownload en geĂŻnstalleerd. Ik weet niet of het resetten van de klok iets uitmaakte, maar in de instructies staat dat de klok de huidige tijd moet weergeven, dus ik heb hem gereset.

#18 ·
Ik heb zojuist een e-mail ontvangen van Subaru of America met het verzoek om de juli-update Rel_UK.25.04.70 toe te passen, maar toen ik de updateprocedure startte, stond er dat de software van mijn apparaat al up-to-date was, ondanks dat er een ander updatenummer werd weergegeven dan in de updatedocumentatie stond. De mijne toonde Rel_UL.23.13.70 voor en na de poging tot update. Het voertuig is een 2021 Crosstrek Limited en ik heb geen Starlink-abonnement of hoe ze het nu ook noemen.

Ik heb niet geprobeerd de updates toe te passen waarover ik in 2024 op de hoogte ben gesteld, omdat we tussen huizen in zaten, in een tijdelijk appartement woonden en geen directe toegang hadden tot wifi op de parkeerplaats.

Bedankt bij voorbaat.
Ik laat het je weten nadat ik mijn wi-fi-schakelaar van mijn 2021 Crosstrek Ltd. heb aangezet en op een update heb gecontroleerd.

#20 ·

Ik heb niet geprobeerd de updates toe te passen waarover ik in 2024 op de hoogte ben gesteld, omdat we tussen huizen in een tijdelijk appartement woonden en geen directe toegang hadden tot wifi op de parkeerplaats.

Is er iemand anders die deze update heeft geprobeerd toe te passen en een vergelijkbaar probleem heeft gehad?

Bedankt bij voorbaat.
Ik heb geprobeerd mijn 2020 te updaten en het lukte niet, vanaf 25/7 heb ik geen probleem…
Ik denk dat we kunnen zeggen: “als het niet kapot is, repareer het dan niet.”

#24 ·
Ik heb die update net gedaan. Ik moest in de garage zitten en met de instellingen rommelen. Wat uiteindelijk werkte, was overschakelen naar een andere Wi-Fi-verbinding en vervolgens terugschakelen naar mijn gebruikelijke Wi-Fi-instelling. EN weer inloggen in de Aha-app. Zoek vervolgens naar updates. Het doorliep 4 updates. Nu toont het de juiste systeeminformatie.

#25 · (Edited)
Ik heb dezelfde e-mail gekregen voor onze '22 Crosstrek. Ik wacht voorlopig nog even. Vreemd dat ze de kilometerstand, bandenspanning, etc. kunnen volgen, maar dat we onze eigen systeemupdates moeten uitvoeren? Ik heb het systeem ingesteld op automatisch updaten, maar waarom moet ik het nu zelf doen? Misschien is het om zaken te genereren voor de serviceafdelingen. ;)

#29 ·
Ik geloof dat je automatische controle en automatisch downloaden kunt hebben, maar je moet de installatiefase nog steeds initiëren.

View attachment 329014
Net update gedaan op '21 limited. Instellingen stonden op automatisch downloaden, dus ik hoefde alleen maar de wifi aan te zetten en vervolgens te downloaden wanneer daarom werd gevraagd en het begon automatisch.