Ik weet dat ik hier een oud draadje omhoog haal, maar ik heb alleen maar in deze forums rondgekeken en heb nog niet genoeg reacties om mijn eigen draadje te maken, dus hier gaan we -
Ik heb onlangs een 2016 Impreza Sport 2.0i Premium gekocht met 124.004 mijl op de teller. De auto was in uitstekende staat, afgezien van een versleten achterlager (al vervangen, man, dat was makkelijk) en een CEL met code P1449. De vorige eigenaar zei dat hij de tankdop had vervangen en toen dat niet werkte, zei hij: "**** it, ik woon in een provincie zonder emissiecontrole en hij presteert prima", dus stopte hij met proberen het te verhelpen.
Nu heb ik van tevoren wat onderzoek gedaan en wist ik een paar dingen die ik moest controleren, in de hoop dat ik het probleem zou kunnen vinden en snel zou kunnen oplossen. Maar hier is het probleem: ik heb alles gecontroleerd wat ik kan bedenken en ik krijg
nog steeds de code terug.
Dus ja, P1449, de auto haalt alle andere gereedheidstests, behalve evap, geen andere openstaande codes.
Checklist tot nu toe:
-
Tankdop vervangen (vorige eigenaar heeft het gedaan, misschien moet ik deze nieuwe dop testen? Er lijkt niets mis mee te zijn)
-
Purge Control Solenoid Valve eruit gehaald en gecontroleerd (volgens
) - houdt gesloten, opent prima op 12v, geen verstoppingen, geen vuil binnenin
-Er uit gehaald
-
Vapor Canister (omcirkeld in rood), Emissions Check Valve (omcirkeld in blauw) en Valve Canister Drain (omcirkeld in groen) eruit gehaald en gecontroleerd - dit was een enorme PITA en omvatte het laten zakken van het differentieel en de uitlaat, daarna een hoop gymnastiek om slangen los te maken en deze assemblages van boven de differentieel te wurmen.
Ik was er zeker van dat ik een probleem zou vinden met een van deze of de slangen die erop aangesloten zijn, maar alles was schoon, stroomde correct, opende en werkte correct, enz. enz. Ik heb ze allemaal schoongemaakt en alles precies zo weer in elkaar gezet, de code opnieuw gereset en BAM, gooide P1449 op me na een rit van 15 minuten.
Nu lijkt het de code specifiek te gooien na het wissen van alle andere emissiegereedheidstests, en tijdens een vertraging van 60 mph naar lage snelheid/stop zonder de remmen te gebruiken (volgens de aanbevelingen over de optimale rijcyclus om de tests te wissen).
Ik ben perplex en sta op het punt het naar een technicus te brengen, maar ik weet niet zeker wat ze kunnen controleren wat ik nog niet heb gedaan.
Iemand ideeën?