Subaru Crosstrek and XV Forums banner

Code P1449

2 reading
85K views 35 replies 20 participants last post by  Usrl1967  
#1 ·
Heeft iemand de CEL gehad voor code P1449? De code is voor verdampingsemissiecontrolesysteem. Luchtfilter verstopt. Ik heb geen idee wat dat betekent. Ik heb een afspraak gemaakt om dit te laten controleren. Ik vraag me gewoon af wat het is en hoeveel het kost om het te repareren.

#2 ·
Heeft u een hybride?

#6 ·
#7 ·
Mijn XV uit 2013 gooide die code ongeveer een jaar geleden. Het lijkt erop dat spinnen een web bouwen of die buis blokkeren. Het lijkt erop dat er een klein filter achterin het verdampingssysteem zit waar ze graag een web omheen bouwen. Er is een TSB over. Ik was op dat moment onderweg, 150 mijl van huis.
Ik bracht hem laat op een vrijdagmiddag naar een Subi-dealer in Winchester, Va. Ze hebben de code voor me gewist en me verteld dat ik hem op mijn gemak naar mijn lokale dealer kon brengen. Dat heb ik gedaan, ze hebben het probleem opgelost. Voor beide dealers een dikke duim...geen kosten van beide, en de totale tijd was minder dan 30 minuten.
Grumpaw

#8 ·
Ik belde mijn lokale dealer en vertelde hem het probleem. Ze zeiden dat ze bekend waren met die code en ik vroeg of ze een idee hadden hoeveel de reparatie zou kosten. Mij werd verteld dat het een grote klus was, omdat ze de tank moesten laten zakken. Waarschijnlijk kost het ongeveer $ 600. Ik vroeg ook of het onder de emissiegarantie viel, aangezien mijn auto 69.000 mijl heeft. Mij werd verteld dat dat niet zo was. Ik was onder de auto en alles voor het verdampingssysteem zit rond de tank. Daarom zie ik geen reden waarom ze de tank zouden moeten laten zakken. Ik denk dat ik een andere Subaru-dealer zal bellen.

#9 ·
Ik belde mijn lokale dealer en vertelde hem het probleem. Ze zeiden dat ze bekend waren met die code en ik vroeg of ze een idee hadden hoeveel de reparatie zou kosten. Mij werd verteld dat het een grote klus was, omdat ze de tank moesten laten zakken. Kost waarschijnlijk ongeveer $ 600. Ik vroeg ook of het onder de emissiegarantie viel, aangezien mijn auto 69.000 mijl heeft. Mij werd verteld dat dat niet zo was. Ik zat onder de auto en alles voor het verdampingssysteem zit rond de tank. Daarom zie ik geen reden waarom ze de tank zouden moeten laten zakken. Ik denk dat ik een andere Subaru-dealer zal bellen.
Ik denk dat de reden duidelijk is waarom ze de tank moeten laten zakken... $ 600 gaat een lange weg in het betalen voor die marmeren vloer in de showroom!

#10 ·
UPDATE Ik heb mijn auto naar een lokale monteur gebracht. Hij heeft een paar van de leidingen schoongemaakt die verstopt zaten. Hij vertelde me dat als het opnieuw gebeurt, de ventilatiefilter waarschijnlijk vervangen moet worden. Het kostte me $94. Ik sprak ook met een familielid dat Subaru-monteur is en hij zei dat er veel problemen zijn met spinnenwebben die de ontluchtingsleidingen blokkeren. Maar hij informeerde me dat de tank niet verwijderd hoeft te worden.

#11 ·
Dus mijn waarschuwingslampje van de motor ging branden in mijn '16 XV met 53.000 mijl, ik ging naar AutoZone en kreeg code P1449. Ik ging naar een lokale garage en jawel, het was een "enorm" spinnenweb dat de boel blokkeerde. Ze hadden het nog nooit eerder gezien. Ik kreeg $65 in rekening gebracht voor de arbeid om het schoon te maken, wat beter is dan de $350-600 die de dealer zei dat het zou kosten om het EVAP-filter te vervangen.

#13 ·
Dus mijn controlelampje van de motor ging branden in mijn '16 XV met 53.000 mijl, ik ging naar AutoZone en kreeg code P1449. Ik ging naar een lokale garage en jawel, het was een "enorm" spinnenweb dat de boel blokkeerde. Dat hadden ze nog nooit gezien. Ik kreeg $65 in rekening gebracht voor de arbeid om het schoon te maken, wat beter is dan de $350-600 die de dealer zei dat het zou kosten om het EVAP-filter te vervangen.
Met de codelezers die tegenwoordig zo goedkoop zijn, ben ik ervan overtuigd dat iedereen die een lamp kan aansluiten, een smartphone kan gebruiken en op internet kan zoeken, er een zou moeten bezitten, zodat ze het onderhoud van hun auto beter kunnen begrijpen en geld kunnen besparen. Zelfs als je het werk niet zelf doet, weet je hoe een relatief eenvoudig/goedkoop onderhoud honderden dollars kan besparen en het probleem daadwerkelijk kan oplossen, waar de duurdere service dat niet doet.

#12 · (Edited)
Berichten zoals deze zijn de reden waarom ik nog steeds naar dit forum kom. Ik hou van de technische hulp die hier wordt gegeven bij het oplossen van problemen en het permanent oplossen van problemen, niet de antwoorden die om de hete brij draaien. Als een brutaal eerlijk persoon geniet ik ervan wanneer deze oplichters worden ontmaskerd.

Talrijke keren in de wachtruimte van de service hoor je servicemedewerkers met een vuil interieurfilter in de hand proberen $80 te krijgen voor vervanging (waarbij het filter al verwijderd was, de klus half geklaard) voor een onderdeel van $20 van een oude dame of een jong meisje dat een service liet uitvoeren. Als het mijn winkel was, zou ik alleen het onderdeel in rekening brengen en ervoor zorgen dat de klant terugkomt. Ergens in de loop van de tijd krijgen deze klanten van vrienden en familie te horen dat ze zijn opgelicht.

Bedankt voor het zorgen voor consumenten!

#16 ·
Heeft iemand ooit CEL gehad voor code P1449? De code is voor verdampingsemissiecontrolesysteem. Luchtfilter verstopt. Ik heb geen idee wat dat betekent. Ik heb een afspraak gemaakt om dit te laten controleren. Ik vraag me gewoon af wat het is en hoeveel het kost om het te repareren.
Laten we eerst een eenvoudige oplossing proberen. Ik reset dit al 6 maanden om het zicht en andere systemen weer aan de praat te krijgen. Wachtte op warmer weer voordat ik de voorkant van het differentieel moest laten zakken om de koolstoffilter te verwijderen. Het was schoon toen ik het opnieuw installeerde, ik pakte een luchtleiding en blies door de 3 leidingen op de filter, ook boven de rechter achteras zit een witte terugslagklep met 2 slangen van een halve inch, verwijderde ze en blies er ook lucht doorheen. Als er een blokkade was (spinnenwebben) of wat dan ook, zou ik de leiding schoonmaken. De code is gewist en is niet teruggekeerd. Kon door de emissie-inspectie komen. Oom Dee

#19 ·
Ik weet dat ik hier een oud draadje omhoog haal, maar ik heb alleen maar in deze forums rondgekeken en heb nog niet genoeg reacties om mijn eigen draadje te maken, dus hier gaan we -

Ik heb onlangs een 2016 Impreza Sport 2.0i Premium gekocht met 124.004 mijl op de teller. De auto was in uitstekende staat, afgezien van een versleten achterlager (al vervangen, man, dat was makkelijk) en een CEL met code P1449. De vorige eigenaar zei dat hij de tankdop had vervangen en toen dat niet werkte, zei hij: "**** it, ik woon in een provincie zonder emissiecontrole en hij presteert prima", dus stopte hij met proberen het te verhelpen.

Nu heb ik van tevoren wat onderzoek gedaan en wist ik een paar dingen die ik moest controleren, in de hoop dat ik het probleem zou kunnen vinden en snel zou kunnen oplossen. Maar hier is het probleem: ik heb alles gecontroleerd wat ik kan bedenken en ik krijg nog steeds de code terug.

Dus ja, P1449, de auto haalt alle andere gereedheidstests, behalve evap, geen andere openstaande codes.

Checklist tot nu toe:
-Tankdop vervangen (vorige eigenaar heeft het gedaan, misschien moet ik deze nieuwe dop testen? Er lijkt niets mis mee te zijn)
-Purge Control Solenoid Valve eruit gehaald en gecontroleerd (volgens
) - houdt gesloten, opent prima op 12v, geen verstoppingen, geen vuil binnenin
-Er uit gehaald
-Vapor Canister (omcirkeld in rood), Emissions Check Valve (omcirkeld in blauw) en Valve Canister Drain (omcirkeld in groen) eruit gehaald en gecontroleerd - dit was een enorme PITA en omvatte het laten zakken van het differentieel en de uitlaat, daarna een hoop gymnastiek om slangen los te maken en deze assemblages van boven de differentieel te wurmen.
Image

Ik was er zeker van dat ik een probleem zou vinden met een van deze of de slangen die erop aangesloten zijn, maar alles was schoon, stroomde correct, opende en werkte correct, enz. enz. Ik heb ze allemaal schoongemaakt en alles precies zo weer in elkaar gezet, de code opnieuw gereset en BAM, gooide P1449 op me na een rit van 15 minuten.

Nu lijkt het de code specifiek te gooien na het wissen van alle andere emissiegereedheidstests, en tijdens een vertraging van 60 mph naar lage snelheid/stop zonder de remmen te gebruiken (volgens de aanbevelingen over de optimale rijcyclus om de tests te wissen).

Ik ben perplex en sta op het punt het naar een technicus te brengen, maar ik weet niet zeker wat ze kunnen controleren wat ik nog niet heb gedaan.

Iemand ideeën?

#20 ·
Maakt niet uit, ik denk dat ik het probleem heb gevonden! Deel 42042B in het bovenstaande diagram getrokken - het is een connector van de Valve Canister Drain - het zat vol met spinnenwebben lol. Dat schoongemaakt en duim er voor dat het het oplost!

#21 ·
Zelfde probleem: 2015 Crosstrek, 80k mijl met CEL (geel) aan en knipperende cruise control en tractiecontrole indicatoren. Reed 80 mijl naar huis en de volgende dag naar de garage.

Code: P1449, brandstoftankdampsysteem.

Diagnose: Ontluchting verstopt door spinnenweb.

Oplossing: Zodra het web was verwijderd en de computer was gereset, was alles in orde.

Veel dank aan Ackermans, Berkeley CA.

#25 ·
Zelfde probleem: 2015 Crosstrek, 80.000 mijl met CEL (geel) aan en knipperende cruise control en tractiecontrole indicatoren. Reed er 80 mijl mee naar huis en de volgende dag naar de garage.

Code: P1449, brandstoftank dampsysteem.

Diagnose: Ontluchting verstopt door spinnenweb.

Oplossing: Zodra het web was verwijderd en de computer was gereset, was alles in orde.

Veel dank aan Ackermans, Berkeley CA.
Hoi. Kunt u mij vertellen waar de ontluchting die verstopt was zich bevindt? De details hieronder lijken voor de Impreza te zijn en niet voor de Crosstrek. Hartelijk dank.

#22 ·
De dealer wilde $1400+ om de Evap-lekdetectiepomp te vervangen (emissieklep hierboven blauw omcirkeld), dus ik heb hem zelf vervangen, samen met de Evap-damp-koolstoffilter (rood omcirkeld), het spreekt voor zich dat dit een PITA was vanwege de plaatsing. Ik heb ook de evap-spoelmagneetklep (onder de motorkap) vervangen en de P1449 blijft terugkomen na een tijdje rijden. Ik kan niet zien welke andere onderdelen dit zouden kunnen veroorzaken en hoe kunnen spinnen een web creëren in een afgesloten systeem van slangen en buizen?

#23 ·
Hallo, het onderdeel met nummer 42042B in de onderdelentekening hierboven is het onderdeel dat verstopt raakt. Het wordt in het subframe gestoken om te voorkomen dat water en sneeuw precies doen wat het spinnenweb doet: de ontluchting verstoppen. Letterlijk 5 minuten controle. Het is het enige onderdeel dat niet in het systeem is ingekapseld of door het systeem wordt bestuurd.

#36 ·
Hoi, het onderdeel met nummer 42042B in de onderdelentekening hierboven is het onderdeel dat verstopt raakt. Het wordt in het subframe gestoken om te voorkomen dat water en sneeuw precies doen wat het spinnenweb doet - de ontluchting verstoppen. Letterlijk 5 minuten controle. Het is het enige onderdeel dat niet in het systeem is ingekapseld of door het systeem wordt bestuurd
Hoi, waar bevindt dit zich?

#29 ·
Mijn probleem was opgelost toen ik een muizennest verwijderde dat naast het filter was gebouwd, dat zich naast de brandstofvulbuis bevindt. Ik moest het achterwiel van de passagier verwijderen, daarna de plastic wielkastbekleding om het filter te vinden, en het nest zat ernaast. Dit was op een Crosstrek uit 2021. Ik hoop dat het helpt.

#32 ·
Mijn probleem was opgelost toen ik een muizennest verwijderde dat naast het filter was gebouwd, dat zich naast de brandstofvultube bevindt. Ik moest het achterwiel van de passagier verwijderen, daarna de plastic wielbekleding om het filter te vinden, en het nest zat ernaast. Dit was op een Crosstrek uit 2021. Ik hoop dat dit helpt.f
Image

Bedankt hiervoor, we hebben gedaan wat je zegt op mijn Crosstrek uit 2018 en een nest direct boven het luchtfilter bij de gasvulling gevonden, eenmaal verwijderd en de code gereset. Tot nu toe is de code weer verschenen
Image

#31 ·
Onze 2013 gooide net een P1449 bij 61k mijl en deze info was nuttig. @Bluediamond heeft hierboven een goede beschrijving en ik dacht dat ik deze zou toevoegen.

De witte plastic afscheider is de 'klepbusafvoer' omcirkeld in groen in de explosietekening hierboven. De buis die ervan afloopt (dichtst bij de grond) gaat naar de elleboog die op het frame aansluit.

Deze foto toont het beeld, het bevindt zich net aan de bestuurderskant van de diff, omhoog kijkend. De elleboog in het frame is rood, de buis naar de 42084 is de blauwe pijl. Ik wilde de elleboog niet uit het frame breken, dus ik heb gewoon een stofzuiger op de blauw gemarkeerde buis gezet (het uiteinde van de stofzuiger aangepast met ducttape).

Hopelijk lost dat het op, zo niet, dan zal ik dit updaten.
Image

#34 ·
Ik heb een Crosstrek uit 2013 met 94.000 km en de code P1449 verscheen. De prijzen hier in Santa Cruz zijn erg verschillend! Diagnose van $160 tot $275. Slechts één plek suggereerde dat het door een beestje zou kunnen komen. Wat rekende Ackerman's? Gewoon nieuwsgierig. TI A.