Subaru Crosstrek and XV Forums banner

2018 crosstrek rem ontluchten volgorde

9.7K views 29 replies 19 participants last post by  mochy2  
#1 ·
Hallo allemaal,

Weet iemand de aanbevolen volgorde van de ontluchting van de remmen voor de 2018 Subaru Crosstrek? Ik vind tegenstrijdige antwoorden online. De twee die ik heb gezien, zijn van Mr. Subaru: RF; LR; LF; RR. En een andere video RF; LF; LR; RR. Alle hulp wordt gewaardeerd.

#4 ·
In elk remsysteem begin je altijd bij het wiel dat het verst van de hoofdcilinder verwijderd is. In Amerika is dat de passagiersachterkant. Dan de bestuurdersachterkant. De passagiersvoorkant. Dan de bestuurdersvoorkant. Altijd. Zelfs als ze ABS hebben. Altijd.
Niet altijd. Ik had een VW GTI uit 2010 en de ontluchtingsvolgorde was omgekeerd - begon met de voorkant van de bestuurder en eindigde met de achterkant van de passagier. Werd bevestigd in het servicehandboek.

#13 ·
Volgens de Forester-forums gebruikt Subaru een dubbel systeem. Er zijn 2 slangen op de hoofdcilinder die de ABS-eenheid voeden en van de ABS-eenheid 4 leidingen naar elke hoek. Blijkbaar vereist dit de omgekeerde ontluchtingsprocedure........Ik heb de Crosstrek nog niet bekeken om dit te bevestigen.

#17 ·
Volgens de Forester-forums gebruikt Subaru een dubbel systeem. Er zijn 2 slangen op de hoofdcilinder die de ABS-eenheid voeden en van de ABS-eenheid 4 leidingen naar elke hoek. Blijkbaar vereist dit de omgekeerde ontluchtingsprocedure........Ik heb nog niet naar de Crosstrek gekeken om dit te bevestigen.

Forester Forum
Ik kan bevestigen dat Crosstreks ook een dubbel systeem gebruiken.

#15 ·
Waarom ontlucht je de remmen? Alleen om de oude vloeistof te vervangen? Dan maakt het niet uit, want je probeert geen lucht uit het systeem te verwijderen. Draai gewoon een ontluchter open en laat de zwaartekracht de vloeistof eruit halen en vervang deze bij de hoofdcilinder, zodat deze nooit laag staat. Zelfs als je één remklauw hebt vervangen, hoef je alleen die ene remklauw te ontluchten, tenzij je het hele systeem laat leeglopen, niet de complete tegenoverliggende, want er is geen manier voor lucht om naar dat deel van het systeem te gaan.

#18 ·
Ik begin meestal met degene die het verst van de hoofdremcilinder verwijderd is, maar niet altijd. Ik heb een speciale tool (automotive baster) om de oude vloeistof uit het reservoir te verwijderen om met verse vloeistof te beginnen. Het twee keer doorspoelen of ontluchten van de remmen op de MY18 van de familie maakt wel een verschil in het pedaalgevoel/de prestaties. Omdat ik het op de ouderwetse manier doe, is er een pedaaldrukker betrokken om op elke hoek druk te ontluchten. Ik vind het een geweldige tijd om de wielkasten en wielen schoon te maken.

#28 ·
Ik heb de remmen van mijn 2014 Jeep Cherokee in de 10 jaar dat ik hem bezat nooit ontlucht. Nooit een probleem gehad.
Wat ik wel deed, was om de 6 maanden de oude vloeistof uit het reservoir zuigen met een kalkoenspuit en dan nieuwe DOT 4 NAPA remvloeistof toevoegen. (absorbeert minder vocht en heeft een hoger nat kookpunt)
De ENIGE juiste manier om de remmen te ontluchten is door een Subaru scantool te gebruiken om remvloeistof door de ABS-pomp te pompen. De 'truc' is om te voorkomen dat de vloeistof ĂĽberhaupt vuil wordt.
Als je de remvloeistof niet van de ontluchtingsnippels schoonmaakt, loop je het risico er een te breken als je hem probeert los te draaien. Dan heb je nog grotere problemen.

#29 ·
Uit servicehandleidingen. LET OP! Subaru gebruikt ofwel vacuĂĽmversterkingsregeleenheden (grote ronde metalen bus direct achter de rembekrachtiger aan de bestuurderszijde) of elektrisch aangedreven rembekrachtigingseenheden.

Een korte herdruk; 3. Bevestig een transparante vinylbuis aan de ontluchtingsschroef van de rechter voorremklauwbehuizing die het dichtst bij de VDC-regeleenheid en de hydraulische regeleenheid zit, en het andere uiteinde van de vinylbuis aan een opvangbak.

'
24 remtekening;
Image

Dit bestand kan nuttig zijn voor 2018;

Attachments