Subaru Crosstrek and XV Forums banner

2013 Subaru Crosstrek P0971 CVT-code

14K views 37 replies 9 participants last post by  sada  
#1 · (Edited)
Dank u

#3 ·
Ze bedoelden waarschijnlijk fabrieknieuw. Weet het niet zeker. Ik hoor niet vaak dat CVT's gereviseerd worden, maar alleen vervangen. Ik heb een solenoĂŻde besteld via eBay:

Het is in feite een test van $71. Vergeleken met een nieuwe transmissie van $10.000 geĂŻnstalleerd op een auto met "andere problemen".

Subaru verdient lof, ik heb de 2016 Outback 2.5L van mijn moeder onderhouden sinds ongeveer 30.000 mijl en hij is echt mooi, en loopt goed bij ongeveer 100.000 mijl.

Deze Crosstrek was een citroen van een louche autohandelaar, denk ik.

Ik denk dat hij bekende problemen had toen hij werd verkocht. Olie in de koelvloeistof.

Ik heb de koppakking een paar jaar geleden zelf gedaan, met behulp van een machinefabriek voor een paar dingen.

Maar nog steeds meer problemen... zo verdrietig... Ik heb hem een AWD Highlander aanbevolen... steen me hier niet op XV Forum.... ;)

#5 · (Edited)
@CRAZYHAWK

Er zijn video's op YouTube van mensen die alleen de solenoĂŻde vervangen.

Gereviseerde kleplichamen waar ik naar keek, zijn ongeveer 400. Of Subaru origineel ongeveer 800.

Maar als er meer schade is aan de hele transmissie, of iets anders, waarom dan 400 uitgeven?

Voor $71 solenoĂŻde ga ik er een proefrit mee maken en kijken wat het verschil is. Ik denk niet dat de eigenaar 10.000 of 5.800 op deze auto wil uitgeven.

Het kleplichaam zit bovenop de transmissie op de TR580, dus ik zou de vloeistof niet hoeven aftappen om dit te doen.

#10 ·
Hallo, ik heb een probleem met de CVT van een familielid, een Subaru Crosstrek uit 2013. Hij heeft de p0971 solenoid C high pressure code.

Een transmissiewerkplaats zei dat een complete nieuwe vervanging wordt aanbevolen voor $10K. Of een gebruikte vervanging zou $5,8k kosten.

De auto heeft 111k mijl. Gebruikt gekocht bij 81K mijl.

Ik heb er een proefrit mee gemaakt en de code kwam wel, en de transmissie/motor lijkt niet het volledige vermogen te geven. Traction control lampje ging ook aan. Er waren ook wat geluiden bij het langzaam draaien.

Ik heb onderzoek gedaan en de solenoid C code is de AWD solenoid in de klepbehuizing. De klepbehuizing zit bovenop de transmissie op de TR580. Het is de 3 tot 4,5 ohm solenoid. eBay ongeveer 80 dollar.

Ik zou ofwel de klepbehuizing vervangen door een complete gereviseerde klepbehuizing, of gewoon de solenoid.

Omdat er meer van de transmissie beschadigd kan zijn, koos ik ervoor om gewoon de solenoid te vervangen voor $80 om te zien hoe hij rijdt, en of de code terugkomt. En van daaruit verder te gaan.

Ik vraag me gewoon af of iemand ervaring of advies heeft of plaatsen om informatie te vinden.

Bedankt
Ik kreeg te horen dat ik de klepbehuizing op mijn 2013 moest vervangen en heb het zelf in minder dan een uur gerepareerd met een solinoid van Amazon. De auto rijdt geweldig. Ik heb meer dan 206.000 mijl op de auto. Het geluid bij het draaien bij lage snelheden is waarschijnlijk gewoon de slipbeperking in de transmissie/het voorste differentieel. Ik heb het gehad op al mijn 3 vorige Subaru's.

#11 · (Edited)
Ja, ik dacht waarom ik $400 zou uitgeven aan een kleplichaam als een solenoĂŻde kapot is. Ik gooi dat enorme stuk metaal weg.

Ik heb mijn solenoĂŻde gekocht van eBay. De verkoper had zowel aftermarket als originele solenoĂŻden. Ik heb contact met hem opgenomen. Deze heeft de oranje en zwarte draden voor de AWD.

Ik heb de solenoĂŻde in het kleplichaam vervangen en het kleplichaam opnieuw geĂŻnstalleerd, maar ik heb nog niet alles volledig opnieuw gemonteerd en ik moet CVT-vloeistof halen omdat ik alles heb afgetapt. Ik wil ook de transmissiecarter verwijderen en de metaalresten schoonmaken en een papieren pakking van Transtech halen. Ik heb er al eerder een gebruikt op een outback.

Image

Image

Image

Image

Image

@RatRod69 minder dan een uur? Dat is kampioensniveau.

#33 ·
Ja, ik dacht al waarom ik $400 uitgeef aan een kleplichaam als een solenoĂŻde kapot is. Ik gooi dat enorme stuk metaal weg.

Ik heb mijn solenoĂŻde gekocht van eBay. De verkoper had zowel aftermarket als originele solenoĂŻden. Ik heb contact met hem opgenomen. Deze heeft de oranje en zwarte draden voor de AWD.

Ik heb de solenoĂŻde in het kleplichaam vervangen en het kleplichaam opnieuw geĂŻnstalleerd, maar ik heb nog niet alles volledig opnieuw gemonteerd en ik heb CVT-vloeistof nodig omdat ik alles heb afgetapt. Ik wil ook de transmissiepan verwijderen en de metalen resten schoonmaken en een papieren pakking van Transtech halen. Ik heb er al eerder een gebruikt op een Outback.

View attachment 321383

View attachment 321387

View attachment 321381

View attachment 321386

View attachment 321380

@RatRod69 minder dan een uur? Dat is kampioensniveau.
Ik ben een beetje bang, maar klaar om me in deze reparatie te storten. Ik kan mezelf er gewoon niet toe brengen om $1800 bij de dealer te laten vallen om het kleplichaam te laten vervangen. Bedankt voor de foto's en details.

#13 ·
@RatRod69 Welke onderdelen van de restauratie doe je zelf, en wat besteed je uit?

Nou, ik hoop dat mijn resultaten hetzelfde zijn als die van jou: 206k mijl. Deze staat momenteel op 111k mijl - en aangezien dit de eerste gebruikte auto-aankoop van een familielid is, is hij er erg aan gehecht. =)

206k mijl zou op dit moment een overwinning zijn, aangezien hij $10k kreeg aangeboden voor een nieuwe transmissie, en op het punt stond om de trekker over te halen, totdat ik hem wat verstand bijbracht. Hij is gekocht voor $17k met 81k mijl, dus het zou uiteindelijk een citroen-geldput-auto worden als hij een nieuwe transmissie nodig heeft.

Specifieke Subaru-kennis over hoe het vervangen van het hele kleplichaam nuttig kan zijn bij een bekende slechte solenoĂŻdecode P0971? Ik weet dat de vloeistofkanalen problemen kunnen hebben met metalen afval in de vloeistof. Koop je echte kennis over de voordelen van het vervangen van het hele kleplichaam? $800 Subaru OEM, $400 gereviseerd.

Ik heb net de transmissiecarter laten zakken, voor het eerst voor deze auto, en zijn magnetische donut had nogal wat metaalafval. Ook onder het kleplichaam lag nogal wat metaalafval, maar het leek niet super abnormaal. Ik heb geprobeerd het schoon te maken. Blij om dat metaal eruit te halen voordat ik Lucas CVT erin doe en probeer de koppelomvormer een beetje te spoelen voordat hij klaar is.

#19 · (Edited)
@RatRod69 "In mijn boek, als je de transmissie opende om daar toegang toe te krijgen, is het intern." Dat is een goed punt.

Maar ik bedoelde meer "het hele transmissietype openen dat intern is", wat, voor zover ik weet, ook het verwijderen van de hele transmissie vereist.

Image

De transmissiecarter is vrij eenvoudig. Transmissiefilters zijn een veelvoorkomende vervanging wanneer ze zich onder het carter bevinden.

Degene hieronder op een TR580 wordt een "zeef" genoemd:

Image

Image

"Sommige Subaru-transmissies hebben een klein canisterfilter aan de buitenkant. Ziet er net uit als een klein oliefilter." Ik wou dat deze er ook een had, want hij heeft het hoogstwaarschijnlijk nodig, en het zou het rijden waarschijnlijk verbeteren, zoals in jouw geval.

Een 2012 Odyssey van een familielid had de 6-versnellingsversie met een extern transmissiefilter, eenvoudige vervanging, terwijl de 2012 Odyssey 5-versnellingen interne, niet-servicebare transmissiefilters had. Ik heb hem ook opengesneden om te zien hoe vuil hij was (@ 105k mijl).

Image

Ik heb nog nooit een transmissie gereviseerd of verwijderd. Ik heb wel een transmissiekrik.

Maar ik ben bereid deze TR580 te verwijderen en te vervangen door een gebruikte van eBay, in het geval dat niets wat ik doe het kan repareren. In plaats van dat mijn familielid $ 10.000 uitgeeft in een transmissiewerkplaats.

#21 ·
Ik heb een Forester uit 2016 met een TR580 die deze code op mijn vrouw gooide en het dashboard lichtte op als een kerstboom. We parkeerden hem onmiddellijk en ik begon de solenoĂŻden te testen nadat ik me had ingelezen over het probleem. De AWD-solenoĂŻde geeft 11,8 ohm aan en zou 2-4 moeten zijn. Alle andere zijn binnen het bereik getest. Iemand een idee of er een kwaliteitsvervanging op Amazon is die ik snel kan krijgen? Ik heb naar de aftermarket kleplichamen op Amazon en Ebay gekeken, maar ze zien eruit als goedkoop Chinees spul en de recensies waren erg slecht. Het is de dagelijkse bestuurder van mijn vrouw, dus ik wil de solenoĂŻde graag vervangen door een kwaliteitsonderdeel. Wil haar graag weer op de weg hebben zodat ze kan stoppen met mijn truck te rijden, lol. Suggesties worden op prijs gesteld.

#30 ·
Ik heb een 2016 Forester met een TR580 die deze code op mijn vrouw gooide en het dashboard lichtte op als een kerstboom. We parkeerden hem onmiddellijk en ik begon de solenoĂŻden te testen nadat ik me in de kwestie had verdiept. De AWD-solenoĂŻde geeft 11,8 ohm aan en zou 2-4 moeten zijn. Alle andere getest binnen het bereik. Iemand een idee of er een kwaliteitsvervanging op Amazon is die ik snel kan krijgen? Ik heb naar de aftermarket kleplichamen op Amazon en Ebay gekeken, maar ze zien eruit als goedkope Chinese rommel en de recensies waren erg slecht. Het is de dagelijkse bestuurder van mijn vrouw, dus ik wil de solenoĂŻde graag vervangen door een kwaliteitsonderdeel. Ik wil haar graag weer op de weg hebben, zodat ze kan stoppen met het besturen van mijn vrachtwagen, lol. Suggesties worden op prijs gesteld.
Dorman produceert er nu kwaliteitsvolle. Je zou ze gemakkelijk moeten kunnen zoeken en er een bij jou in de buurt kunnen ophalen. Ze zijn de beste op de markt voor die aftermarket solenoĂŻden.

#22 · (Edited)
@Kcross47601

De link die ik hierboven gaf, is een echte solenoĂŻde.

Echt

Ik heb contact opgenomen met de verkoper om hem ernaar te vragen. Het is geĂŻnstalleerd en werkt prima. Ik heb er twee keer mee gereden, de tweede keer een stuk harder.

Ik heb ook 8 quarts Lucas CVT-vloeistof gebruikt. Dus ik ga een CVT-vloeistofspoeling doen als er meer Lucas CVT komt om alle oude Subaru OEM-vloeistof eruit te halen.

Maar het liep geweldig, geen P0971-code meer, geen zwakke acceleratie meer. Geen tractiecontrolelampje meer dat aangaat. En de solenoĂŻde was zeker slecht, 250 ohm weerstand.

Ik ben verrast. Het werd snel verzonden. Ik zou niet aarzelen om dat onderdeel hierboven te gebruiken. Ik kan niet instaan voor andere onderdelen, maar ik heb ook rondgekeken op Amazon en eBay.

Er staat hierboven een foto met zowel nieuwe als oude solenoĂŻden naast elkaar.

Er zitten 4 solenoĂŻden op het kleplichaam, ze zijn niet allemaal hetzelfde, je moet de juiste hebben, met de juiste weerstand.

De standaardmethode is om het hele kleplichaam te vervangen. OEM is ongeveer $ 850, gereviseerd is ongeveer $ 450. Je zou de veilige route kunnen volgen en gewoon een heel nieuw kleplichaam kunnen krijgen met alle nieuwe solenoĂŻden.

#32 ·
@Kcross47601

De link die ik hierboven gaf, is een echte solenoĂŻde.

Echt

Ik heb contact opgenomen met de verkoper om hem ernaar te vragen. Hij is geĂŻnstalleerd en werkt prima. Ik heb er twee keer mee gereden, de tweede keer een stuk harder.

Ik heb ook 8 quarts Lucas CVT-vloeistof gebruikt. Dus ik ga een CVT-vloeistofspoeling doen wanneer er meer Lucas CVT hier aankomt om alle oude Subaru OEM-vloeistof eruit te halen.

Maar hij reed geweldig, geen P0971-code meer, geen zwakke acceleratie meer. Geen tractiecontrolelampje meer dat aangaat. En de solenoĂŻde was absoluut slecht, 250 ohm weerstand.

Ik ben verrast. Het werd snel verzonden. Ik zou niet aarzelen om dat onderdeel hierboven te gebruiken. Ik kan niet instaan voor andere onderdelen, maar ik heb ook rondgekeken op Amazon en eBay. Ik las ook dat TransGo OEM-solenoĂŻden aan bedrijven verkoopt, maar ik kon ze niet vinden.

Er staat hierboven een foto met zowel nieuwe als oude solenoĂŻden naast elkaar.

Er zitten 4 solenoĂŻden op de klepbehuizing, ze zijn niet allemaal hetzelfde, je moet de juiste hebben, met de juiste weerstand.

De standaardmethode is om de hele klepbehuizing te vervangen. OEM is ongeveer $850, gereviseerd is ongeveer $450. Je zou de veilige route kunnen volgen en gewoon een hele nieuwe klepbehuizing krijgen met alle nieuwe solenoĂŻden.
Ik heb hetzelfde probleem, P0971-code. Ik overweeg ook de solenoĂŻde te vervangen. Als ik naar de link naar die solenoĂŻde op eBay kijk, staat er dat deze niet op mijn Crosstrek uit 2017 zou passen. Weet u hoe ik het specifieke transmissiemodelnummer kan opzoeken, zodat ik weet of deze solenoĂŻde voor mij werkt?

#24 ·
Update:

Crosstrek is terug bij zijn eigenaar.

Klaar met het inbrengen van de Lucas CVT-vloeistof in de transmissie (35-45 C temperatuurmethode), en het verwijderen van het grootste deel van de oude OEM-vloeistof. Heb voor- en achterdifferentieelvloeistof en olieverversing + luchtfilters gedaan. Liep geweldig, heb er gisteravond meer dan 160 km mee getest. Geen codes. Schakelde prima. Vermogensafgifte leek normaal. Bedankt aan iedereen die heeft geholpen, vooral @RatRod69. Blij dat ik een OEM-solenoĂŻde op eBay kon vinden om dit te repareren. Bedankt Suby DIY'ers.

Voor degenen met vergelijkbare problemen kan het vervangen van een solenoĂŻde of kleplichaam het probleem oplossen. Maar ik zou ten zeerste aanbevelen om de transmissiepan te verwijderen en de pan en magneet te reinigen van metalen gruis in het proces. Papieren pakkingen zijn verkrijgbaar, je hoeft de vloeibare pakking niet te gebruiken. Ook kunnen sommige aftermarket CVT-vloeistoffen beter presteren, dus misschien wil je onderweg een betere CVT-vloeistof inbrengen.

#36 ·
Update:

Crosstrek is terug naar zijn eigenaar.

Klaar met het krijgen van de Lucas CVT-vloeistof in de transmissie (35-45 C temperatuurmethode), en het krijgen van het grootste deel van de oude OEM-vloeistof eruit. Heb voor- en achterdifferentieelvloeistof en olieverversing + luchtfilters gedaan. Liep geweldig, heb er gisteravond 100+ mijl mee getest. Geen codes. Schakelde prima. Vermogensafgifte leek normaal. Bedankt aan iedereen die heeft geholpen, vooral @RatRod69. Blij dat ik een OEM-solenoĂŻde op eBay kon vinden om dit op te lossen. Bedankt Suby DIY'ers.

Voor degenen met vergelijkbare problemen, kan een solenoĂŻde of kleplichaamvervanging het probleem oplossen. Maar ik zou TEN ZEERSTE aanbevelen dat de transmissiecarter wordt verwijderd en dat de carter en magneet worden gereinigd van metaalresten in het proces. Papieren pakkingen zijn beschikbaar, je hoeft de vloeibare pakking niet te gebruiken. Ook kunnen sommige aftermarket CVT-vloeistoffen beter presteren, dus misschien wil je onderweg een betere CVT-vloeistof erin doen.
Hoe heeft u vastgesteld dat de Lucas CVT-vloeistof beter is dan OEM? Enige onafhankelijke tests of iets waar u me naar kunt verwijzen?

#25 ·
Update over de Forester van mijn vrouw. Ik heb de solenoĂŻde vervangen door die van Ebay die hierboven genoemd werd. Hij gaf de juiste ohms aan bij 3,0 en na installatie en alles weer in elkaar zetten, heb ik de unit opgewarmd en vloeistof toegevoegd. Na een testrit waren er geen huidige codes aanwezig. Mijn vrouw begon er weer mee te rijden en na 4 dagen. Alle dashboardlampjes kwamen terug. Getest en gaf p0700 en p0974, wat wijst op een mogelijk probleem met het vloeistofpeil. Vloeistofpeil gecontroleerd en leek overvuld te zijn bij warmte door het rijden. Een beetje laten weglopen en gereset. Ik heb er een paar dagen mee gereden en na 40 mijl kwamen de codes p0700 en p0974 terug. Moet ik gewoon de knoop doorhakken en de kleppenkast vervangen?? Bedankt voor de hulp, jongens.