Dank u
Yep, heb een 986 boxster als daily. De Crosstrek is van mijn familielid.
Ik kreeg te horen dat ik de klepbehuizing op mijn 2013 moest vervangen en heb het zelf in minder dan een uur gerepareerd met een solinoid van Amazon. De auto rijdt geweldig. Ik heb meer dan 206.000 mijl op de auto. Het geluid bij het draaien bij lage snelheden is waarschijnlijk gewoon de slipbeperking in de transmissie/het voorste differentieel. Ik heb het gehad op al mijn 3 vorige Subaru's.Hallo, ik heb een probleem met de CVT van een familielid, een Subaru Crosstrek uit 2013. Hij heeft de p0971 solenoid C high pressure code.
Een transmissiewerkplaats zei dat een complete nieuwe vervanging wordt aanbevolen voor $10K. Of een gebruikte vervanging zou $5,8k kosten.
De auto heeft 111k mijl. Gebruikt gekocht bij 81K mijl.
Ik heb er een proefrit mee gemaakt en de code kwam wel, en de transmissie/motor lijkt niet het volledige vermogen te geven. Traction control lampje ging ook aan. Er waren ook wat geluiden bij het langzaam draaien.
Ik heb onderzoek gedaan en de solenoid C code is de AWD solenoid in de klepbehuizing. De klepbehuizing zit bovenop de transmissie op de TR580. Het is de 3 tot 4,5 ohm solenoid. eBay ongeveer 80 dollar.
Ik zou ofwel de klepbehuizing vervangen door een complete gereviseerde klepbehuizing, of gewoon de solenoid.
Omdat er meer van de transmissie beschadigd kan zijn, koos ik ervoor om gewoon de solenoid te vervangen voor $80 om te zien hoe hij rijdt, en of de code terugkomt. En van daaruit verder te gaan.
Ik vraag me gewoon af of iemand ervaring of advies heeft of plaatsen om informatie te vinden.
Bedankt
Ik ben een beetje bang, maar klaar om me in deze reparatie te storten. Ik kan mezelf er gewoon niet toe brengen om $1800 bij de dealer te laten vallen om het kleplichaam te laten vervangen. Bedankt voor de foto's en details.Ja, ik dacht al waarom ik $400 uitgeef aan een kleplichaam als een solenoĂŻde kapot is. Ik gooi dat enorme stuk metaal weg.
Ik heb mijn solenoĂŻde gekocht van eBay. De verkoper had zowel aftermarket als originele solenoĂŻden. Ik heb contact met hem opgenomen. Deze heeft de oranje en zwarte draden voor de AWD.
Ik heb de solenoĂŻde in het kleplichaam vervangen en het kleplichaam opnieuw geĂŻnstalleerd, maar ik heb nog niet alles volledig opnieuw gemonteerd en ik heb CVT-vloeistof nodig omdat ik alles heb afgetapt. Ik wil ook de transmissiepan verwijderen en de metalen resten schoonmaken en een papieren pakking van Transtech halen. Ik heb er al eerder een gebruikt op een Outback.
![]()
Transtec B11610 Transmission Pan Gasket (fiber) Tr580 09-17 for sale online | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Transtec B11610 Transmission Pan Gasket (fiber) Tr580 09-17 at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
View attachment 321383
View attachment 321387
View attachment 321381
View attachment 321386
View attachment 321380
@RatRod69 minder dan een uur? Dat is kampioensniveau.
Dorman produceert er nu kwaliteitsvolle. Je zou ze gemakkelijk moeten kunnen zoeken en er een bij jou in de buurt kunnen ophalen. Ze zijn de beste op de markt voor die aftermarket solenoĂŻden.Ik heb een 2016 Forester met een TR580 die deze code op mijn vrouw gooide en het dashboard lichtte op als een kerstboom. We parkeerden hem onmiddellijk en ik begon de solenoĂŻden te testen nadat ik me in de kwestie had verdiept. De AWD-solenoĂŻde geeft 11,8 ohm aan en zou 2-4 moeten zijn. Alle andere getest binnen het bereik. Iemand een idee of er een kwaliteitsvervanging op Amazon is die ik snel kan krijgen? Ik heb naar de aftermarket kleplichamen op Amazon en Ebay gekeken, maar ze zien eruit als goedkope Chinese rommel en de recensies waren erg slecht. Het is de dagelijkse bestuurder van mijn vrouw, dus ik wil de solenoĂŻde graag vervangen door een kwaliteitsonderdeel. Ik wil haar graag weer op de weg hebben, zodat ze kan stoppen met het besturen van mijn vrachtwagen, lol. Suggesties worden op prijs gesteld.
Ik heb hetzelfde probleem, P0971-code. Ik overweeg ook de solenoĂŻde te vervangen. Als ik naar de link naar die solenoĂŻde op eBay kijk, staat er dat deze niet op mijn Crosstrek uit 2017 zou passen. Weet u hoe ik het specifieke transmissiemodelnummer kan opzoeken, zodat ik weet of deze solenoĂŻde voor mij werkt?@Kcross47601
De link die ik hierboven gaf, is een echte solenoĂŻde.
Echt
Ik heb contact opgenomen met de verkoper om hem ernaar te vragen. Hij is geĂŻnstalleerd en werkt prima. Ik heb er twee keer mee gereden, de tweede keer een stuk harder.
Ik heb ook 8 quarts Lucas CVT-vloeistof gebruikt. Dus ik ga een CVT-vloeistofspoeling doen wanneer er meer Lucas CVT hier aankomt om alle oude Subaru OEM-vloeistof eruit te halen.
Maar hij reed geweldig, geen P0971-code meer, geen zwakke acceleratie meer. Geen tractiecontrolelampje meer dat aangaat. En de solenoĂŻde was absoluut slecht, 250 ohm weerstand.
Ik ben verrast. Het werd snel verzonden. Ik zou niet aarzelen om dat onderdeel hierboven te gebruiken. Ik kan niet instaan voor andere onderdelen, maar ik heb ook rondgekeken op Amazon en eBay. Ik las ook dat TransGo OEM-solenoĂŻden aan bedrijven verkoopt, maar ik kon ze niet vinden.
Er staat hierboven een foto met zowel nieuwe als oude solenoĂŻden naast elkaar.
Er zitten 4 solenoĂŻden op de klepbehuizing, ze zijn niet allemaal hetzelfde, je moet de juiste hebben, met de juiste weerstand.
De standaardmethode is om de hele klepbehuizing te vervangen. OEM is ongeveer $850, gereviseerd is ongeveer $450. Je zou de veilige route kunnen volgen en gewoon een hele nieuwe klepbehuizing krijgen met alle nieuwe solenoĂŻden.
Hoe heeft u vastgesteld dat de Lucas CVT-vloeistof beter is dan OEM? Enige onafhankelijke tests of iets waar u me naar kunt verwijzen?Update:
Crosstrek is terug naar zijn eigenaar.
Klaar met het krijgen van de Lucas CVT-vloeistof in de transmissie (35-45 C temperatuurmethode), en het krijgen van het grootste deel van de oude OEM-vloeistof eruit. Heb voor- en achterdifferentieelvloeistof en olieverversing + luchtfilters gedaan. Liep geweldig, heb er gisteravond 100+ mijl mee getest. Geen codes. Schakelde prima. Vermogensafgifte leek normaal. Bedankt aan iedereen die heeft geholpen, vooral @RatRod69. Blij dat ik een OEM-solenoĂŻde op eBay kon vinden om dit op te lossen. Bedankt Suby DIY'ers.
Voor degenen met vergelijkbare problemen, kan een solenoĂŻde of kleplichaamvervanging het probleem oplossen. Maar ik zou TEN ZEERSTE aanbevelen dat de transmissiecarter wordt verwijderd en dat de carter en magneet worden gereinigd van metaalresten in het proces. Papieren pakkingen zijn beschikbaar, je hoeft de vloeibare pakking niet te gebruiken. Ook kunnen sommige aftermarket CVT-vloeistoffen beter presteren, dus misschien wil je onderweg een betere CVT-vloeistof erin doen.